~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Från grannens plommonträd, herr och fru plommon.

Av ~ Ruth ~ - 30 september 2013 22:33


 


Nu är dem uppätna och dem var så goda, förstås så blev det flera en så, men inte så många att magen går i spinn igen, lagom är alltid bäst, man lär så länge man lever och man blir aldrig för gammal för att lära.

Min halsduk är nu klar, skall fota den när jag har fuktat och pressat lite lätt på den. Nu har jag något nytt på gång, gammalt kan bli som nytt för mig, allt går att fixa till med lite trix och knåp.

Har suttit och tittat på ”Det okända” tycker det är ett intressant program och har sett alla som har gått ut i etern. Tittar du på det, vad tror du om sådant?

 

En fin höstdag, men varje natt så går temperaturen till lätt frost, håll med om att det är vackert ute nu.

 

Kram till alla mina vänner och världen, ta hand om er och andra!

 
 
Gunilla

Gunilla

30 september 2013 23:06

Roliga plommon du har plockat :)

Jag ser inte mycket på TV nuför tiden tyvärr
är ingen stor TV tittare, som förr om åren, när det var mer underhållningsprogram.
Nu är det ju bara tävlingar där som det verkar.
kanske inte jämt, men ofta iaf.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

1 oktober 2013 06:44

Roliga plommon du plockat ser goda och härliga ut.
I går så tittade jag inte på det Okända, men det brukar jag göra och jag tror på det.
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

1 oktober 2013 07:21

Herr plommon visar både fram och baksida *ler* Passa magen!!!!!
Såg på det Okända förr men inte nu. Tror på det så klart!!!!
Spännande med ditt nya hemliga projekt!!!!
Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

1 oktober 2013 09:08

Hahahha vilka häftiga plommon och dom ser ju mycket goda ut.
Kanske är det Victoria plommon......dom är ju supergoda.

Vad jag tycker om andar och andevärlden det vet du.
Tittar inte längre på det okända då jag själv tar in så mycket av det.

Ha en fin dag!

Kramen min vän

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

1 oktober 2013 09:53

Plommon är gott! Så vi ska plantera på landet.
Den godaste frukten att göra sylt av, tycker jag ,-)
Vi var jättestolta över vår dotter, måste jag bara tillägga ,-)
Även om vi var dom enda!
Ska bli kul att se din sjal nu när den är klar.
Solig höstdag här också!
Så oktober börjar bra.
har inte tittat på det programmet på länge.
Men jag är övertygad att det finns ett liv efter döden, att dom kan vara med, en annan dimention tror jag dom är.
Jag har själv kontakt med döda släktingar.
Ha det jättefint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

1 oktober 2013 11:27

:) vilka roliga plommon :) den sorten hade vi också förut, men trädet bara dog för ett par år sedan
jag tittar inte på det programmet så jag vet inte riktigt vad det handlar om
Sv: det gör ingenting om den sidan av brunnen blir täckt av klematisen,för det är "baksidan" det är den andra sidan av brunnen som syns från vårt hus
kramar och en fin dag till dig

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards