~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

Fiskmåsarnas fiende

Av ~ Ruth ~ - 29 juni 2013 20:00


 


Berättate för er om fiskmåsungarna som var på min gräsmatta och det inte gick att gå utanför dörren för att måsarna anföll. Dessa små forslades ner till dungen vid skolan av grannarna.
Det är många människor som passerar på trottoarerna där nerifrån, barnfamiljer, cyklister och folk som springer i motionskläder.

Fiskmåsarna bryr sig inte om dessa, men det är en motionär som springer dagligen och blir förföljd av skriande fiskmåsar ovanför huvudet, jag ser denna personen dagligen. När jag hör skriet så förstår jag att han var i farten igen och tog med kameran ut på altanen. Han blir förföljd en lång sträcka tills han kommer en bra bit förbi här.

 

Det måste vara färgerna på hans klädsel som är i deras ögon ett hot, andra som har röda, vita eller andra färger struntar dem i. Skrattar för mig själv när jag ser detta, ser så komiskt ut, kanske påminner färgerna om en rovfågel utan vingar.


Må så gott och var rädda om varandra!
 

 
 
lillis

lillis

30 juni 2013 09:48

Det är väl något hos den mannen som inte fiskmåsarna gillar
Ha en bra söndag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 juni 2013 10:41

Uppenbarligen så gillar inte måsarna denna mannen alls. Man kan ju undra varför... Kanske är det som du skriver att de tycker att han ser ut som en rovfågel :)
Ha en riktigt bra dag!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 juni 2013 21:01

Hmmm underligt att de ska jaga den mannen.
Men fiskmåsar är nog lite knepiga de brukar ju säga har du "IQ FISKMÅS"
kanske stämmer vad vet jag ;)

Kramen min vän!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gun

gun

30 juni 2013 21:29

Undrar varför fiskmåsarna inte gillar mannen.
Måste vara jobbigt för honom att bli jagad varje gång han är ute
och motionerar.
Hoppas du har lika fint väder som jag har.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

1 juli 2013 02:48

Det var märkliga fiskmåsar
kanske ngt i hans färg på kläderna som dom inte gillar?

Här har det varit fint väder under söndagen.
hoppas på fler fina dagar framöver
kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Annika

Annika

1 juli 2013 09:10

Man borde väl inte skratta, men visst är det lite komiskt att just han blir jagad. Trodde att det var de skarpa färgerna som måsarna inte gillade. Men nåt har han som de ogillar. Ha nu en fin start på dennna nya vecka.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards