~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Hur är det möjligt ??

Av ~ Ruth ~ - 22 mars 2013 18:52

Redan fredag, kan inte fatta vart veckorna tar vägen. Det sker inte så mycket här uppe som är något att återge. Var och hälsade på hos goda vänner i går och tog en fika. Sedan på älgsafari omkring i skogarna här.


   


       


Bilderna blev lite mörka, skall man se älgar så får det bli vid solnedgången och strax där efter. Uppe i skogen så är där en av många utfodringsplatser så dem skall hålla sig undan dem stora vägarna. Det körs dit höbalar och dem går åt. När vi kom dit så var där 2 kor med kalvar och en tjur i allt 5 älgar, men dem sticker direkt dem ser bilen. Hoppas jag får se den vita älgen medan jag är här uppe, den går intill husen här men det är i arla morgon stund och då sover jag.

Kylan håller i sig – 24* i natt och några minus på dagen, men ingen mera snö har det kommit.


Hoppas ni får en trevlig kväll och helg.


 
 
Maria

Maria

22 mars 2013 23:19

Ja tyvärr blir de så på landsbygden att torp å stugor blir sommarställen men de e ju bättre än att dom skall stå å förfalla.
Vilka ståtliga djur dom är älgarna men du ska veta att när jag är i skogen e ja livrädd för att träffa någon.
Här är också ganska kallt men idag har de varit konstigt väder snöat, snöstorm å sol om vartannat.
Ha en fortsatt fin helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

23 mars 2013 07:08

Älgar är ståtliga djur och vilken tur att det finns snälla folk som lägger dit hö åt dom, hoppas att du träffar på den vita älgen.
En bra och skön helg vännen önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

23 mars 2013 08:07

Älgsafari men du det vill jag också få följa med på. Det är så mysigt att vara ute och köra med bilen och få se älgar som står vid vägen. Stanna bilen och bara titta ... det är naturupplevelse. Fast de syns bäst på sommaren nu är det mest bara fotspåren. Vi har satt ut en saltsten vid torpet till älgarna. Läst om den vita älgen ... tänk om du fick se den plus fota den ... de du :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 mars 2013 08:30

Älgar är stora djur och jag vet inte om jag vågar skriva att jag tycker dom är hemskt fula, men nu gjorde jag det iallafall.
Snälla människor som lägger ut hö till dom så de inte kommer ut på vägen så det händer älgolyckor.
Jätte fina bilder du visar för oss idag.
Ha en fin dag.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

23 mars 2013 09:55

Ja älg finns det gott om i norra Värmland det minns jag, sprang runt precis utanför huset och många var de stora flockar. Vit älg så spännande det finns väl bara just där tror jag.Ha det gott
Kramar från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

23 mars 2013 11:28

vad spännande med en vit älg, det vore något extra att få se den, fina bilder, jag är en naturmänniska av stora mått så jag tycker att det är hur vackert som helst på dina bilder
kramar vännen och en trevlig helg till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
gerty

gerty

23 mars 2013 16:31

Fina bilder på älgarna här ser vi inte några längre, fina dagar har vi men kallt på natten

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

23 mars 2013 17:36

Härligt att dom får så mycket mat ,-)
En vit älg dom är vackra, trodde dom var fridlysta, tlls en från Norge sköt en i Sverige, då stod det inget om fridlyst!
Fina bilder ,-)
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards