~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under februari 2013

Av ~ Ruth ~ - 4 februari 2013 16:54

Orkade inte blogga i går, ej heller besöka er, men får lämna några rader i dag så ni inte tror att jag har kolat-vippen..

 

 

Kan inte påstå att det har skett så mycket sedan jag skrev i förgår. Vädret är piss och humöret är inte på topp heller, har nog hamnat i en svacka, men skall nog kravla mig upp igen (beror inte på dåliga nerver, för jag föddes utan sådana nästan). Det började snöa i natt och höll på till mitt på dagen, men det är ett par cm med vatten på ytan så det blev inte liggande, bara en blaskig sörja.

Hade kaffefrämmat i dag, fick ventilera stort och smått under någon timma, det är både nyttigt och stimulerande med både lika och olika tänkesätt.


I kväll blir det Tv hela kvällen, Farmen, Familjen annorlunda och avslutas med Det okända på 7:an.
Önskar er alla en fin kväll / kramen.


 

Av ~ Ruth ~ - 2 februari 2013 20:02

   


Egentligen inte så kyligt enl. termometern men fuktigt i luften, änderna simmade i ån

och hoppades på en brödbit, men tyvärr så hade jag inget kvar.



   


Lubbade ner till torget, första fotot är en fulkonst som jag inte gillar, men barnen har en sandlåda där och kan rida på hästen.
En bild på Lerums Tingshus som fungerade en gång i tiden som – just Tingshus, 1652 byggdes denna tingssal, som sedan byggdes om och till 1736 och 1802. Tingshusepoken avslutades dock den första januari 1928.

Sedan har huset använts på olika set, nu mera är Tingshuset en samlingslokal där bland annat Röda Korset och DHR Lerum bedriver verksamhet. Lokalen hyrs också ut för utställningar och stora begivenheter.

Ja nog om detta gamla hus, tror inte jag skulle vilja sova där en natt, vill tro att det spökar där, många fick sina dödsdomar där och är nog där för att hämnas.




 

Smet in i spelbutiken och köpte min första glass för i år, otroligt gott. Bild 2, nu är jag snart hemma och får värma mig.

 

I kväll blir det Mello på TV1, intressant, får se om någon strof fastnar i mitt huvud, ser fram emot denna tävling missar inget program under resans gång.

 

Det är underbart roligt att blogga när man får gensvar på saker och ting.

Hade jag kunnat hade jag gett er en ros, men ni får nöja er med en kram.

~* ((((•.¸¸.•´¯`•.¸¸.•´¯`> ((())) <.¸¸.•´¯`•.¸¸.•¸¸.•´¯`•.¸))))*~

Av ~ Ruth ~ - 1 februari 2013 23:44


       


Har testat min nya pajform i dag och bjöd min man på när han kom hem från Danmark efter 9 dagar. Gjorde en skinkpaj, tog det jag hittade i kylen, men skulle även vilja haft tomater, trodde jag hade det, men när jag synade påsen så var det blodröda äpplen av den mindre sorten. Pajen blev god och det blev bara en liten trekant kvar, det får han till lunch i morgon.

Har inget stort att berätta i dag heller. Under hela kvällen har Tv:n underhållit oss och nu är det dag att lägga sig.


 


Arne och hundarna sover redan, men han har en annan säng   

 

God natt önskar jag er alla góa vänner i vårat avlånga land.

~* ((((•.¸¸.•´¯`•.¸¸.•´¯`♥> (((♥))) <♥.¸¸.•´¯`•.¸¸.•))))*~

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards