~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

En promenad i kylan

Av ~ Ruth ~ - 2 februari 2013 20:02

   


Egentligen inte så kyligt enl. termometern men fuktigt i luften, änderna simmade i ån

och hoppades på en brödbit, men tyvärr så hade jag inget kvar.



   


Lubbade ner till torget, första fotot är en fulkonst som jag inte gillar, men barnen har en sandlåda där och kan rida på hästen.
En bild på Lerums Tingshus som fungerade en gång i tiden som – just Tingshus, 1652 byggdes denna tingssal, som sedan byggdes om och till 1736 och 1802. Tingshusepoken avslutades dock den första januari 1928.

Sedan har huset använts på olika set, nu mera är Tingshuset en samlingslokal där bland annat Röda Korset och DHR Lerum bedriver verksamhet. Lokalen hyrs också ut för utställningar och stora begivenheter.

Ja nog om detta gamla hus, tror inte jag skulle vilja sova där en natt, vill tro att det spökar där, många fick sina dödsdomar där och är nog där för att hämnas.




 

Smet in i spelbutiken och köpte min första glass för i år, otroligt gott. Bild 2, nu är jag snart hemma och får värma mig.

 

I kväll blir det Mello på TV1, intressant, får se om någon strof fastnar i mitt huvud, ser fram emot denna tävling missar inget program under resans gång.

 

Det är underbart roligt att blogga när man får gensvar på saker och ting.

Hade jag kunnat hade jag gett er en ros, men ni får nöja er med en kram.

~* ((((•.¸¸.•´¯`•.¸¸.•´¯`> ((())) <.¸¸.•´¯`•.¸¸.•¸¸.•´¯`•.¸))))*~

 
 
Ingen bild

Love

2 februari 2013 21:21

Hejsan! Tar en liten paus från Melodiuttagningen. Gillar Burnings Flags, Heartbrak Hotell och Gosa.
I morgon blir det inläggning och sen dröjer nog en vecka innan jag kan blogga igen.
Vilken fin kaffekanna du har hittat jag älskar gamla saker.
Min första glass ska strax avnjutas och det blir en Magnum.
Ha en riktigt bra vecka och jag kramar om dig kära vän.

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

2 februari 2013 23:22

Tycker det var en häftig häst, lite annorlunda.

Glass är aldrig fel, även här åker det ner en aoch annan glass även under vinterhalvåret.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

3 februari 2013 06:37

Så roligt att höra om Tingshuset. Förstår att det smakade gott med en glass.
Tittade oxå på Mello i går men många av låtarna föll mig inte i smaken
Ha en bra söndag min vän
Kramar om

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

3 februari 2013 09:12

Oh så fina bilder du visar oss idag.
Tingshuset tycker jag är riktigt fint.
Tycker att de stackars änderna ska frysa i detta iskalla vatten, men det är klart att dom inte gör det.
Du är en riktig Glassmaja ;) själv gillar ja ju inte glass.
Kollade på mello men nääää inget för mig att titta på.
Inte en låt föll mig i smaken.
Och inte gillar jag Gina och Danny heller.
Usch va tråkig jag är eller hur ;)

Vill åter igen tacka för att du hjälpt mig idag.
Är såååååå nöjd och belåten.

Ha en fin söndag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

3 februari 2013 10:06

Såg också på melodifestivalen men ingen av låtarna fastnade denna gången.....undrar om man är för gammal eller ?
Glass är väldans gott ;) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

3 februari 2013 14:45

Så fina foton *gillar*
Ser vårlikt ut hos dig ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

3 februari 2013 19:34

Njaaa glassen får jag nog vänta med. Här är det full vinter fortfarande. Men gott ät det. Ha ens skön kväll.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
primrose

primrose

3 februari 2013 20:35

Jag tyckte om hästan jag ,-))
Har inte haft någon pinnglass ännu, men pakerglass, men det räknas inte tycker jag, för det är inte vår och sommarglass ,-)))
Såg också Mello, men gillade ingen låt.
Vackert Tingshus ,-)
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
guns.bloggplatsen.se

guns.bloggplatsen.se

3 februari 2013 21:01

Tror barnen gillar hästen:). Fina bilder som du visar upp här.
Ser ut som snön är borta hos dig?? Här ligger lite kvar.
Önskar dig en trevlig vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards