~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Slutet på Sagan om Arnes laptop.

Av ~ Ruth ~ - 22 februari 2013 18:28

Lugnet har återställts i stugan, den eländiga datorn med Windows 8 har förpassats ut ur huset igen. Min man gav upp idag och lämnade tillbaka den och lyckades få tag på en HP-laptop med Windows 7, men det var med möda och besvär och nu fungerar allt.

 

Det var nog svårt att erkänna att datorn var till han själv, för när han lämnade tillbaka den så skylde han på att datorn var till mig och att jag inte fixade allt det nya med den, ja, ja, det är bra att ha någon att skylla på.

 

Alla nya datorer som kommer nu efter 2013 så är det Windows 8 i dem, sjukt att man inte har en valmöjlighet, för att kunna behärska den som äldre så får man gå en kurs eller ha en tålmodig support när man håller på. Kanske behöver jag köpa en dator till med Windows 7 och ställa i  garderoben när min slutar fungera om några år, tål att tänka på.


   


Hoppas ni får en fin fredagskväll / kramen


 
 
ansepanse

ansepanse

22 februari 2013 19:22

du menar alltså att Windows 8 skulle vara så krånglig så att vi vanliga inte klarar av den??? tokigt i så fall, för nu är väl alla nya datorer programmerade med just 8:an
så gubben skyllde på dig, sådana är de
kramar och en fin kväll till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

23 februari 2013 05:57

Hahahaaa tänk att det är så lätta att skylla på oss tjejer varför kan dom inte erkänna saker o ting......ja ja huvudsaken är väl att Arne fick en dator som han förstår sig på men Windows 7. Ja du har kanske rätt att du ska köpa dig en innan det bara finns Windows 8.

Usch vilken isgata du har på gräsmattan.
Håller med om att fotot ser ut som ett flygfoto.
Uppe med tuppen idag oxå alldeles för tidigt för att vara lördag!

Ha en fin lördag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 februari 2013 07:08

Vad skönt att Arne fick tag i en annan dator, typiskt män att skylla på oss kvinnor.
Oj så gräsmattan ser ut
Ha en bra lördag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

23 februari 2013 10:03

Slutet gott allting gott...och du det var en bra idé att köpa och spara tills man behöver den. ;)
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

23 februari 2013 14:49

Tur att det ordnade sig till slut, bra om man förstår sig på de man sysslar med. Det blir mycket kanande på gräsmattan för de små fyrbenta, här är de fortfarande mycket snö men blir väl halkigt så småningom.
Ha en bra dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
gun

gun

23 februari 2013 20:53

Vilken tur att det ordande sig med datorn till slut. Typiskt att skylla på kvinnan:).
Vad är det för skillnad på windows 7 och 8:an?
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

24 februari 2013 01:04

Hahaha!!! Jo så det kan bli ibland, gillar inte heller Windows 8

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

24 februari 2013 12:26

Har svårt att tro att det skulle vara totalt omöjligt att lösa problemen med det nya......men visst det är alltid problem med nytt det kan jag hålla med om ! Har väl sjäk läst ramsor genom åren måste jag erkänna, men ger mig se det vägrar jag verkligen !
Blir spännande när jag ska byta dator nästa gång då med andra ord eftersom det verkar vara mycket nytt mellan 7 och 8......ser fram emot det faktiskt :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

25 februari 2013 11:00

Ha haha skyllde han på dig, KRAM Primrose ,-)))

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards