~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Vitt är fint, gult är fult.

Av ~ Ruth ~ - 18 februari 2013 23:45


 


Är du rökare, snusare, dricker mycket kaffe och äter starka kryddor så blir inte tänderna så vackra i färgen, men det kan man tydligen enkelt råda bot på utan att betala stora summor. Fick detta tipset, men har inte börjat ännu, måste köpa veteperoxid först.

 

Så här gör man:

 

Lägg lite tandkräm i en mindre kopp, blanda i en tesked bakpulver plus en tesked väteperoxid (Apotek) och en halv tesked vatten. Blanda ihop, borsta tänderna i två minuter, (går inte att spara det som blev över).

Kom ihåg att göra det en gång i veckan tills du har nått det resultat du vill ha. När dina tänder är fina och vita, begränsa dig till att använda blekningen en gång varje månad eller två. Lycka till !


God natt kramen.

  

 
 
lillis

lillis

19 februari 2013 06:28

God morgon!
Vilket bra knep att få vitare tänder.
Nu har vi fått minus grader igen
En bra dag önskar jag dig
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

19 februari 2013 09:16

Det var ju ett bra knep.
Idag snöar det här hos mig igen.
Hoppas du känner dig bättre i kroppen nu.
Ha en fin dag!
Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

19 februari 2013 10:21

WOW det lät ju enkelt!
bra tips.
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Spanaren

Spanaren

19 februari 2013 10:49

Hörde att om tänder bleks så blir emaljen skörare. Kanske inte med detta tips eller ;.)
Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

19 februari 2013 11:14

jag dricker ju mycket kaffe och det syns ju en del men skadas inte emaljen av det här tro?
en fin dag önskar jag dig
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

19 februari 2013 17:27

Jag har också "färgade tänder".....men man har vant sej med dem....
Men det är säkert en bra metod!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Stinalill

Stinalill

19 februari 2013 19:50

Ruth!! Nu blir du allt snopen va? Jodå jag lever ännu och tog mig en tittin hos dig idag!! Det händer ju inte alltför ofta och än mindre att jag skriver nå´t.... Tipset här ovan ska jag allt ta till mig - har gått o grunnat på att köpa, men vågar inte. Det där receptet vet man ju iaf vad det är för ingidienser i. MEN vicken fin garnaffär dotera din har - helt underbar!! Om jag skulle gå in där, skulle ju t o m jag bli sugen på att börja sticka!! Hoppas din arm o skuldra snart blir bättre Ruth - så du kan sticka den där underbara tunikan till dig själv!! Ha det gott Ruth Kramen

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards