~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Att gemföra då och nu

Av ~ Ruth ~ - 30 mars 2012 15:00


       


Foton från dom 4 senaste vintrarna här uppe vid påsktider, är tagna nästan samma dag under 4 år. Det är helt unikt denna vinter utan snö till påsken. Det ligger lite snö på skuggiga ställen, samt här och var efter snöplogen. Skidor och scooter är inte att tänka på, så jädrans tråkigt. Den kan komma några flingor i em. hörde jag på radion. Nu bara +3* och svaga vindar med solsken.

 

Kramar till er trogna som tar er tid att skriva en liten kommentar, det gör mig så glad :D

 
 
Bettan

Bettan

30 mars 2012 16:15

Men oj... Det var rackarns att ni brukar ha så mycket snö där när det är påsk. Men roligt att se hur det har varit de senaste åren =). Vet ju att du är en älskare av snö =). Jag är raka motsattsen, gillar sommar & sol. Men då menar jag inte de soliga dagarna som sticker över de 25 graderna här. Det kan man ha när man är utomlands, där luftfuktigheten är annorlundare än här hemma.

Önskar dig en underbar dag/kväll. Massor av kramar & själv varmt tack för att du troget besöker min blogg & lämnar ett avtryck =)
/Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

30 mars 2012 16:59

Men oj vilken skillnad på dessa 4 bilder när det gäller snö, tråkigt för er att det inte finns någon snö i år och till påsk
Jättefina kort du visar för oss
En skön kväll önskar jag er
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 mars 2012 17:58

Tre bilder med snö och en fjärde utan snö,den sistnämnda föredrar jag.Tur att vi alla har olika smak och som du nog vet så är jag ingen vintermänniska,nu trivs jag när alla vårblommor börjar sticka upp,synd bara att krokusen snart är överblommad,men påskliljorna står i knopp och dom är ju också vackra.

Önskar dej en fin kväll...kram

http://violett,bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

30 mars 2012 22:21

Vilken skillnad på dessa bilder...snön...och nu nästa helt bart!!! Kul att du visar så vi fick se!!
Men värmen försvann ju nu ett tag igen..Typiskt vårväder..det får vi överleva med...
Kram!!!!

http://margiholm.blogg.se

 
gerty

gerty

30 mars 2012 22:24

Så olika det kan vara år från år,har varit utan tele/data sedan i onsd fick till det i eftermiddags

http://bloggplasten.se

 
Corina

Corina

30 mars 2012 22:42

En liten helghälsning innan jag kryper till sängs, imorgon är det en ny arbetsdag. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

31 mars 2012 00:59

Vilka kontraster på bilderna. Ni ser ut att ha fått en tidig vår. Vi har haft underbara dagar senaste veckan, fast fortfarande lite kyligt i vindarna.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

31 mars 2012 08:04

Ja tänk vad det kan skifta år från år.Det är ju tråkigt om ni inte har nån snö nu ,du som gillar denna vara.Jag vill ha det bart på marken.
Men se här snöar det idag tyvärr,tvärtemot min vilja.Inte kul alls.Stora flingor dalar ner utanför mitt fönster.
Fastän jag vet så väl att så här blir det vart år,så gillar jag det inte. Våren är en lynnig rackare.
Ha en skön lördag min vän.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

31 mars 2012 10:33

Jösses amalia vilken skillnad det är på bilderna.
Förstår om du saknar din snö under Påsken.
Vi har vitt på marken idag och svinkallt fytusan vad det blåser så idag
går man inte ut frivilligt.
Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

31 mars 2012 10:38

vad roligt att du har dokumenterat snöbeståndet under fyra år, vilken skillnad
Sv: visst :) vi bildar en fågelskådarförening :) jag såg en skogsduva igår :)
kramar och en fin dag till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

31 mars 2012 14:45

Det är ju helt otroligt! Tänk att det kan skilja så mycket från år till år. Roligt att du har tagit fotona vid ungefär samma tillfälle alla åren, så man kan jämföra. Förstår att du är besviken över att det är snöfattigt, men förhoppningsvis får du i alla fall njuta av solen däruppe.
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Vännen Bengt

Vännen Bengt

31 mars 2012 17:19

Härligt att med en vacker bild hälsas välkommen till dig nu när man försöker börja med smidandet igen! Stor kram vännen!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

31 mars 2012 19:16

Ni får börja vara i stugan från jul till påsk då måste ni få uppleva snö. Ja man blir väldigt glad av en kommentar, jag blir också glad.
Kvällskramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards