~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Är så glad

Av ~ Ruth ~ - 25 mars 2012 21:30

I fredags fick jag svar på kompletterings proverna som togs på vårdcentralen, allt är fint i min åldrande kropp,  samt röntgenutlåtandet på hjärta och lungröntgen visade normala förhållanden.

Så nu vet jag att jag är frisk och helt utan piller av några läkare, nu är det bara att köra ett tag till utan funderingar och tron på att jag skall dö inom kort.

 

Tog flera foton på hemvägen efter grisbesöket i går em. Slänger in dessa fotona också.

Stenarna som är röda innehåller järn därav roströda färgen, finns massor av sådana stenar. Skogsbilvägen var riktigt dålig på sina ställen med stora hål av tjällossningen i marken och bitvis bara en isgata. Det är ju en väg för skogsmaskiner och timmerbilar så den är aldrig perfekt men körbar med beröm godkänt om man tar det varligt med gaspedalen.  Sjön är Höljessjön, en uppdämt sjö som blev till när dammen byggdes.

 

Så nu ni mina vänner njut av en dalande kvällssol för det gjorde vi.

Nu börjar en ny vecka med nya förhoppningar / Kramen.


                   




 
 
Bettan

Bettan

25 mars 2012 22:00

Grattis till fina prov svar! Härligt att få det bekräftat, så man kan vara lugn =). Å framförallt imponerande att du slipper olika medikamenter från läkare. Härligt!!

Vilka underbara ro givande bilder du bjuder oss på. Mmmmmysigt =).
Hoppas att du ska få en god natts sömn. Massor av kramar Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

25 mars 2012 22:02

Det var ju bra att proverna var bra, gott att inte behöva stoppa i sig piller

http://bloggplasten.se

 
margus

margus

25 mars 2012 22:33

Grattis till provsvaren som gladde dig så. Inte visste jag att du trodde du skulle "dö inom kort". Nå, då kan du lägga det på hyllan tills vidare. Mediciner vill ju ingen ha om det inte är nödvändigt. Fint vårljus i bilderna och pampiga vyer på sina håll!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

26 mars 2012 00:41

Skönt att veta att allt är bra med kroppen så nu behöver du inte tänka på detta på ett långt tag.
Jag fattar inte hur ni vågar vara så nära grisarna dom kan ju bli riktigt farliga. Förstår av bilderna att dom matas och de gör väl att dom blir vana vid människor.
Vintriga bilder trodde kanske att snön var borta hos er.
Ha en fin måndag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

26 mars 2012 01:05

Så skönt att du är frisk och kry!
Underbara bilder du bjuder på och grisarna i förra inlägget är lite söta.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

26 mars 2012 06:43

Grattis till bra provsvar, förstår din glädje.
Vilka vackra och underbara foton du bjuder på
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

26 mars 2012 10:28

Så vacker natur, vackra bilder och så underbara färger i naturen!!!
Önskar dej Rut en fin vecka!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

26 mars 2012 11:24

GRATTIS till din fina hälsa, jag skulle ge mycket för att ha samma fina hälsa som du har, jag är inte avundsjuk men du vet säkert vad jag menar, otroligt vackra kvällsbilder och de där röda stenarna är också jättefina
önskar dig också en fin kommande vecka
kramar vännen ♥

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

26 mars 2012 11:53

Grattis till ditt friska liv ;) Skönt att ha det bekräftat att man är frisk.
Kan förstå din glädje över det.
Önskar att jag kunde säga att jag var frisk men tyvärr kan jag inte det.
Så fina bilder du visar oss.
De röda stenarna är helt underbart fina.
Ha en fin måndag.
Ingen sol hos mig ännu idag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

26 mars 2012 13:45

Vad härligt att dina provsvar var positiva.Då slipper du en massa piller.
Härlig natur du har omkring dig att njuta av.
Så fortsätt njut och ha det bra min vän!
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards