~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

En dag med skidor

Av ~ Ruth ~ - 4 mars 2012 22:23

Vasaloppet följt av Skidskytte VM vilken rysardag det blev och Sverige gjorde storslaget ifrån sig. Gråväder hela förmiddan tills någon gång efter kl 12 då började det ljusna och solen kikade fram efter ett tag.


I dag fick jag ett SMS från Postkodlotteriet att vi skulle titta på TV3 kl. 19.30 och programmet Miljonjakten,  oj vilka fjärilar det kom i maggropen, hade jag vunnit ?
men fick ingen hint om det under programmets gång, å’nej man har aldrig någon tur, det har jag många gånger fått erfara när det gäller lotter.


Nu har jag precis tittat på ”Spårlöst” den glädjen att få träffa sina biologiska kära i ett avlägset land är mera värt en 1 millionvinst på lotter. Jag gråter floder när jag ser dessa programmen, så sentimental är jag.


     


Visar några flera foton som jag tog i går, denna gången är det Chinaprylar, hade Ansepanse i tankarna när dessa vaserna fotades, dom är så vackra med mycket bladguld på.

Kram och god natt.

 
 
Maggan

Maggan

4 mars 2012 22:36

Jag har också kollat Vasalopp och skidskytte idag.Visst var det spännande båda delarna.
Här har varit soligt väder,men lite kallare nu. Jag var ute på en "kortis" på fm.
Jag satte mig och skulle titta på Postkoden jag också,men det såg jag bara en stund. Skulle vi vinna nåt skulle vi väl ringa in eller nåt sånt och då fick det vara.
Nu säger jag också God Natt min vän.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

4 mars 2012 23:10

Jag fick också sms att jag skulle kika på detta programmet. Men då jag fick hjälp idag med datan fick liksom detta vara =). Lovar att meddela dig hur min dator tar emot mitt Psp & hur det fortskrider =) Nu ska jag ju bara hitta skivan. ha ha ha har man huvudet under armen =).
Jag har varit med egen häst sedan jag var 13 år då jag fick min första häst. Vilket då var en avlagd travare som sprungit in en massa pengar till sin tidigare ägare. Åskbollen hette han & var hingst. Sedan har jag haft ett par till efter detta. Men vet inte om jag nämnt detta i min blogg =). Men jag får göra ett inlägg om det helt klart. finns många fina stunder att berätta där =).

Ja visst är det fantastiskt programmet försvunnen. Jag blir lika rörd jag av deras återföreningar. Så det var tur att jag inte kikade på detta idag =).
Önskar dig en underbar kväll & tackar så hjärtligt för att du hälsar på.
Kramis Bettan
ps. Jag är tacksam för att du tycker till om smycket/smyckerna ds.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

4 mars 2012 23:51

Nej inget Wasalopp för mej idag.
Men så trist att du inte vann något, det hade ju varit kanon!
Vackra kinesiska saker du bjuder på idag!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

5 mars 2012 00:21

Jag glömde ju skriva att vi har en imponerande födelsedag att fira idag. Välkommen att titta in i vår blogg

Kramen igen!

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

5 mars 2012 06:42

Tittade oxå på Vasaloppet så spännande det var. Även Spårlöst tittade jag på, gråter oxå floder.
Fina Kina saker du visar för oss.
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

5 mars 2012 16:27

Ja jag kollade oxå Vasaloppet det får liksom inte missas.
Dom är jätte duktiga.
Fina saker du visar oss igen.
Gillar även dessa.
Spårlöst det kollade jag oxå på och visst går det åt en hel massa pappersnäsdukar.
Ojojoj så mycket känslor det väll upp inom en.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

5 mars 2012 19:34

Samma här när jag tittar på Spårlöst igår var de extra känsligt, vet inte varför de blev så.
Å synd om de inte blev någon vinst.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Gun

Gun

5 mars 2012 20:27

Sport är inte min starkaste sida:). Det kan jag vara förutan. Oj vad fina saker du visar här ute. Hoppas du haft bättre väder än vad vi fick. Här har det varit kallt och lite snö som kom. Burr.
Du får ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards