~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Svar på det förra inlägget

Av ~ Ruth ~ - 29 januari 2012 19:08

Ni som läste mitt förra inlägg kan nu få svaret på det som förbryllade oss. Har hämtat info från Milkos hemsida.


Sedan den 1 november 2011 är Milko och Arla en gemensam mejeriförening ägd av Svenska, Danska och Tyska mjölkbönder. Tillsammans tryggar vi fortsatt svensk mjölkproduktion i stora delar av landet. Och du som konsument kommer även i framtiden att ha nära till din lokala mjölkgård och samtidigt få tillgång till både Milkos och Arlas stora utbud av produkter. Arbetet med att integrera Milko med Arla sker nu stegvis.

Milkos vispgrädde med hållbarhet på hela 90 dagar är en perfekt räddare i nöden och bra att ha hemma i kylskåpet. Lätt att ta fram och vispa upp för att serveras tillsammans med en god kaka när du får oväntat besök eller när du vill göra en härlig sås. Produkten är värmebehandlad för att uppnå den långa hållbarheten, fetthalten är 40 %. Finns i förpackningar på 2,5 dl och tillverkas av garanterad svensk råvara på Grådö mejeri i Dalarna. Riktig grädde som håller längre, helt enkelt.

Ingredienser: Grädde*, stabiliseringsmedel karragenan.*Svenskt Sigill-godkänd råvara.

Vi har nog "Karragenan" redan i flera produkter uten att vi har tänkt på det, det slog min att Keldas produkter har lång hållbarhet också, jag välkomnar detta.

Det var som jag skrev i mitt inlägg att mjölkprodukterna kommer att bli som i Tyskland, jag välkomnar längre hållbarhet på samtliga produkter, mindre spill som hamnar i slasken.


Kram till er alla.

 
 
Bettan

Bettan

29 januari 2012 20:11

Ja detta var ju en helt ok behandling av varan. Trodde först att det kanske var en massa konstigheter som gjorde att produkten skulle leva längre. Å inte fasen vill man bli sjuker inte =). Nu kan man m.a.o köpa dessa produkter utan att bli rädder =)
Önskar dig min vän en riktigt fin fortsatt söndag!
Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

29 januari 2012 22:14

Har aldrig hört talas om Milko.. det var lång hållbarhet.
Du får ha en trevlig vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 januari 2012 22:49

Ja där ser man, tack för denna information. Det är ju bra att de inte finns en massa konstigheter som är tillsatta för lång hållbarhet.
Önskar dig en god natts sömn/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

29 januari 2012 22:53

Milko, har man ju sett att det står på en del mjölkpaket, där inte *vanlig* mjölk har funnits just då.
Är ju bra om det finns datum som informerar att varan håller längre än vanligt.
Kram på dig

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

30 januari 2012 00:31

Ja det där med lång hållbarhet behöver vi inte bekymra oss om här så länge vi har tonårspojkar kvar hemma.
Vi är mer bekymrade över att mjölken försvinner så snabbt. Funderar starkt på att inhandla oss en ko. Men det är säkert bra för många som inte dricker eller använder så mycket mjölk eller grädde

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

30 januari 2012 07:06

Tack för denna information, så bra att veta
Ha en bra dag min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 januari 2012 07:41

Säger som ovan,Tack för informationen.
Och så vill jag önska dig en bra Måndag!
Kramar!

http://bilderblogg.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

30 januari 2012 09:56

Använder alltid kelda matlagnings grädde
tilla lla utom mig själv Jag använder Valio laktosfri ocks lång hållbarhet kanske inte lika lång men ändå..
Om du undrar vad jag sysslar med så strular datorerna lite. men i går fixade Adde till lapptppen så den går bättre den andra tog han med sig hem.
Hoppas din dag blir fin
Häre skiner solen 12 - men det blir nog en strålande dag..

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 januari 2012 11:15

Tack för den informationen...då vet man hur det ligger till,men jag tycker att även den *vanliga* mjölken från arla som vi köper här håller sej länge i kylskåpet.

Idag skiner solen...härligt!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

30 januari 2012 11:24

mm, det är bra med lång hållbarhet :) tänk att man kan göra sådär för att hållbarheten bling så lång, superbra
en fin dag till dig - kramen vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Marias Höran - Njut av Livet ♥

Marias Höran - Njut av Livet ♥

30 januari 2012 12:36

Jamen visst undrar man...kan detta vara bra. Fast bra är det ju iof. Inget spill som du säger. Önsakar dig en fin fin vecka nu.Kram Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Yvonne R

Yvonne R

30 januari 2012 16:05

Tack för info. Nu när vi är bara två här hemma så är det ju bra med lite längre hållbarhet.
Mjölk och grädde har ju inte samma åtgång längre sedan barnen flyttade ut.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

30 januari 2012 22:48

Har kikat in ett par gånger under dagen/kvällen. Men inget nytt =). Så jag vill bara önska dig en riktigt godnatt & fin kommande morgondag.
Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

31 januari 2012 11:38

Jag har flyttat till ny blogg.
Intressant detta med alg i grädde! Googlade på det och det är många som är skeptiska både det att man skövlar algen från haven... vad händer med miljön? Det finns de som anser att algen kan framkalla cancer. Jag använder inte mat med e-nummer, jo det gör jag väl men i det längsta försöker jag undvika allt vad e-nummer heter. Men att det är lång hållbarhet, hela 90 dagar är nog bra för den som använder lite. Men det är väl en hållbarhet i oöppnad förpackning? Förstår mig tyvärr inte på Milko/Arla i detta fall. Det måste enbart handla om att spara pengar för företaget. Ja vad vet jag... förlåt Ruth, jag är hopplös när det gäller tillsatser i maten. Ta grädde med lägre fethalt då tillsätter man just denna alg för att den ska gå att vispa i mina öron låter det väldigt konstigt. Och inte sjutton blir man tjock av riktig mat eller hur? Jag är väl bara en sådan person som blir orolig för att tillsatserna i längden ska skada människorna. Kram på dig!

http://flygaovergronmossa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards