~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Min söndag blev en vilodag.

Av ~ Ruth ~ - 8 januari 2012 21:25


Den 9 januari (måndag)


Har nu godkänt alla inläggen och dom kom in.


Valde att inte godkänna dom rätta svaren, tyckte det var kul att höra alla vilda gissningar. Var nu inne och godkände 5 nya, men dom blev borta, och den var INTE inställt på ”TA BORT” är så ledsen så ledsen, saknar du din kommentar när nytt inlägg kommer så kan jag bara beklaga.



.....................................

.....................................



Har gjort nästan inget, men skäms inte för det är ju söndag och vilodag. Har haft kaffefrämmat i kväll, trevligt att slå ihjäl någon timma med skratt, prat och släktforskning.


"Klick"  "Klick"



Har hittat lite kuriosa uppe på vinden, kan du gissa vad detta är ? vad du vinner ? bara äran om du först ger rätt svar på vad den användes till.


      



Detta ställ stod en gång på ett skrivbord och vågen på den vägde breven, där bläckpennan skall ligga har jag lagt en gammal pipa. Nästa bild är en bordsskyffel med borste i mässing. Har en del gamla prylar här som jag kanske skall visa upp senare. Nu skall jag stoppa ved i kaminen, det biter ute – 19 gr. stjärnklart och fullmåne.


  

Skuggor på mina skåp när solen sken.



Gullan är nu i Hagfors hos sonen m. fru, hon ringde förut och tyckte att hon var en smula bättre, men det har hon tyckt varje dag sedan hon blev sjuk, hon är nog rädd för att oroa någon med sin krassa kropp.


På min lott ligger nu posthämtning och blomvattning, kommer att kännas kusligt att gå in där när huset är tomt, får kaska upp mig en smula när jag sätter nyckeln i låset.


 


Hoppas ni har haft en fin söndag / kramen.




 
 
Marias Höran - Njut av Livet ♥

Marias Höran - Njut av Livet ♥

8 januari 2012 22:00

Titta vad du rotat fram. Så skojigt. Och mys med kaffegäster. Ja att gå in i tomma svarta hus....iiii. Hoppas det gick bra. Vad skönt med en riktig vilodag. Kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Maria

Maria

8 januari 2012 22:15

Det är roligt att komma till ett ställe där de finns en massa gammalt. Nä vet inte vad de kan va för tång, kanske locka håret.
Ha en bra dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Maria

Maria

9 januari 2012 00:38

Du har en liten hälsning hos mig till dig. Kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

9 januari 2012 07:09

Kan det vara en locktång som man hade förr.
Vad skönt att Gullan kommit till sin son och får lite hjälp.Så många fina saker och kort du visar
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 januari 2012 10:01

Ha en bra dag!Vet inte vad det är.
Kram

http://bilderblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 januari 2012 10:17

Jag tror att detta är en locktång från förr.
Och en sådan där skyffel o borste hade min farmor och farfar undrar just vart den tog vägen.
Kallt här idag måndag -11 grader när kl var 6:30.

Kramen min vän!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

9 januari 2012 12:20

Grejen är väl en gammal locktång va? Eller har jag fel?
Skönt om din Gullan är lite bättre då. Skönt att du ser till hennes hus. Tryggt för henne att veta,även om du känner dig lite olustig när du går in till hennes tomma hus.
Hoppas du har det bra annars. Kram.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

9 januari 2012 19:52

Visst är det kul med gamla saker. Tänk vilken historia de skulle kunna berätta. Skönt att höra att Gullan är hos sin son och känner sig bättre. Hoppas det gick bra med din släktforskning.
Vi har bara -3 grader:). Tack och lov.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards