~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Småpyssel dag

Av ~ Ruth ~ - 3 januari 2012 23:07

Snön vräker ner utanför husknutarna, det är nollgradigt så den är så blöt och tung, hoppas vi slipper den nya stormen som är på väg. Tycker synd om er som har så mycket regnande, finns inget värre, framför allt om man har hundar, att få in dynghundar varje gång dom har varit ute är inte kul. Här blir det aldrig smutsigt på golven när det är snö och rent, bara hundhår att ta bort.

 

Resan till Torsby med Gullan och Arne gick bra, jag stod med middagen klar när dom kom tillbaks, Det blev Lasagne och sallad med massa olika saker i och egen dressing. Gullan hade aldrig ätit så god sallad någon gång så nu skulle hon ringa och berätta för sina vänner vad hon hade ätit för gott, haha hon är för härlig min Gullan. Som jag förut har skrivit så hittar jag oftast på något nytt som jag vet att hon inte har ätit, hon äter ju själv oftast husmanskost, enkel sådan nu när hon har blivit ensam. Jag använder olika kryddor och grejsemojs i maten, så den blir riktigt smaklig.

 

Nu har jag städat bort julen på alla bloggarna, men missat 2 som jag inte länkar till, samt på 8 kennelsidor som jag sköter om allt på, även några små uppdateringar så nu är julen raderat för denna gången. Nu blir det lite lugnt ett tag framöver.

 

Inga foton att visa upp i dag.

Tack mina vänner för att ni orkar följa mina dagar när inget sker direkt, ni är så gulliga.

 
 
Maria

Maria

4 januari 2012 01:15

Ja du e gullig du me. Har också tagit bort mina tomtar men granen e kvar men snart åker den också, barrar så. Ja du här regnar å blåser som hundan kanske de e tur att de inte e snö.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

4 januari 2012 06:49

Vilken tur ni har som får snö,här regnar det som bara den och det började i går kväll, är så trött på detta väder.
Vad skönt att resan gick bra för din man och Gullan.
Kan tänka mig att hon gillar din mat
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

4 januari 2012 08:33

Ja den enda vintern som jag får uppleva,den sitter på bloggen.Här regnar det och har börjat blåsa.
Idag ska jag börja rusta ner julen. Ska bli skönt. Dessutom är det en bra innesyssla idag.
Vad härligt det låter att du/ni pysslar om er kära Gullan.
Hoppas du har det bra idag i snön. Skönt för hundarna också att få rasa i snön förstår jag.
Kram på dej vännen.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

4 januari 2012 08:35

Här fick vi lite viyy på det gröna igen, i går, men plusgraderna och regnet..har nästan "tagit bort" det lilla vita vi hade...
Förstår att di lagat till mycket god och "personlig" mat som du bjöd på...
Du är duktig du, att ändra på "framsidan" på Bloggar du. Har du lärt dig själv, eller???
Kram och önskar dej en fin dag!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

4 januari 2012 10:02

Härligt att resan med Gullan gick bra.
Och jag förstår att hon gillar din mat.
Lite annorlunda mat för henne......klart att det smakar.
Och inget smakar väl så gott som när andra har gjort maten.
Det tycker jag iallafall.
Regn hos mig idag oxå tråkväder med andra ord.
Är så trött på detta blåsande o detta regnande så jag vet inte vad.
Ni längtar jag iallafall till Våren.

Ha en fin dag min kära vän!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

4 januari 2012 10:22

Börjar med att säga Grattis det är Ruth i dag.
I går hade vi snöstorm i natt regnade det så nu är det bara blött.
Har inte varit mycket på Internet den senaste tiden men hoppas jag piggnar till snart.
Alltid lika trevligt att läsa ddin blogg Ja ring gärna vännen
Kram på dig had bra vi hörs Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

4 januari 2012 11:45

vad skönt att tandläkarfärden gick bra, ja Gullan verkar vara en härlig person :)
jo, här har stormen härjat inatt och det har regnat, nu skiner solen och det blåser ganska rejält nu också
Sv: tack själv vännen ♥ för att du finns och att du är du, just idag behövde jag verkligen höra sådana ord så det värmer extra gott
bamsekramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

4 januari 2012 12:10

Hei igjen . Blir helt imonert av deg så snill du er mot Gullan , ja det ligger vell i slekten . Jeg ga våre fattige Spanske naboer 100€ til jul så dem kunne kjøpe seg ølitt ekstra mat , får begge har mistet jobben sin 1 des så har dem to barn, så det er ikke greit , det er mange fattige her nu i disse krisetider. Dem får nesten ikke ledighets penger bare 300€ i mnd, hva er det på 4 pers med husleie og strøm + vann. Hun ble så glad så tårene kom frem. Elles så har vi over 20 gr på dagen , helt fantastisk varmt vær.Sol vær dag og ikke en sky på himmelen.Sender deg noen bilder på e post. Klem til deg og Arne

 
Dotera Di

Dotera Di

4 januari 2012 12:22

Hipp Hipp Hurraaa för Mamsen som har namnsdag idag
Vad glad att det snöar, här får man snart gå i våtdräkt så som det regnar. I natt har det blåst så jag trodde att taket skulle flyga av, ruskväder!!!!!
Just nu är det lite uppehåll - men det är väl lugnet före stormen igen hahah
hälsa alla där uppe och ha det gott så hörs vi, i morgon åker vi till Stockholm och våldgästar Robin <3

http://vattumannen.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 januari 2012 16:38

Jag är inte avundsjuk på dej för att du har snö däruppe.Här blåser det,men tar hellre det än snö.

Du får ha det så bra....kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

4 januari 2012 21:44

Ja blåser gör det för fullt här. Inga träder har åkt över vägen ännu. Men det var otäckt att köra bilen till jobbet. Kändes som bilen skulle lyfta....
Du får ha en trevlig Trettondags helg där uppe.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards