~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Latare en latast.

Av ~ Ruth ~ - 2 januari 2012 19:24


Har inte gjort så många knop i dag heller. Har jobbat någon timma framför datorn, har tagit bort julen på några av mina vänners bloggar, julen är över nu, eller var jag för snabb ? 


Arne har varit borta och jobbat i 9 timmar i dag, lagt klickgolv i en stor vinkelhall, där allt var lite problematiskt, nu har dom köket kvar, skull varit där i morgon också, men Gullan ska till Torsby och tandläkaren (12 mil) så han kör henne dit och hem, kan vara halt på vägarna och då är hon osäker på att åka själv med bilen, hon är ju 80 fyllda. Vi har ju fyrhjulsdrift och den ligger stadigt på vägen även om det är lite halt.

  

"Klickbild"


Hörde på radion här ena dagen en fågelexpert som sa att den bästa maten för fåglarna ute vintertid är att smälta osaltat smör eller kokosfett, blanda i rapsolja och rör ner havregryn till en tjock massa som får svälla, jag har gjort det i dag och fyllt i en större form som jag har knytigt fast på altanräcket, oj så poppis det var, fåglarna jagade bort varandra för att få ensamrätt.


Har snöat även i dag, men nu är det +1* så det rasar av taken, inte bra.

Massor av kramar till er alla mina vänner.


 
 
Maria

Maria

2 januari 2012 21:00

De blev riktigt kalas för fåglarna. Här har de börjat blåsa ikväll å då blir de kyligt inne så nu ska ja dra en filt över mig å gosa i fåtöljen. Ha de gott/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Maggan

Maggan

2 januari 2012 22:44

Jag får tacka dig så mycket Ruth för att du jobbat med min blogg idag. Nej då,du tog inte bort julen för tidigt,jag har ju vintern kvar. Nu får vi bara hoppas att din bild lever upp till att det blir sådan vinter i verkligheten också.Det ser dåligt ut för tillfället. Här har det regnat idag så ingen snö finns kvar mer.
Idag har jag varit så trött efter nyårets bravader och hostan sitter i än.Det blir nog en seg historia.
Ha det bra nu där uppe i de värmländska skogarna med allt du företar dig.Kram,kram

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

3 januari 2012 00:36

Inte mycket gjort här heller idag, har nog åkt på årets första förkylning. Trött, gnällig och hängig!

Det ser väl gott ut det där till fåglarna, förstår de vill ha ensamrätt

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

3 januari 2012 06:41

Så härligt att du bryr dig om fåglarna. Gillar sådana personer som värnar om djuren våra....

kram

 
lillis

lillis

3 januari 2012 06:43

Tack för den fina header du gjort åt mig var så vacker.
Kan tänka mig att fåglarna gillade maten du gjort åt dom.
Vad skönt för Gullan och få lite hjälp av er.
Ha det riktigt gott
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

3 januari 2012 08:51

Ja du har gjort så fint till många här på bloggen min vän du är snällheten själv.
Ja sätter mycket värde på din kamratskap börjar bli många år nu min vän.
Räknade ut att det måste vara 8-9 år sedan vi träffades genom hemsidorna.
Snälla ni är som hjälper Gullan o köra henne.
Ohhh att fåglarna gillar din mat det kan jag förstå för den är tillagad av kärlek.

Ha en fin dag min vän!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

3 januari 2012 12:45

det är lång väg till tandläkaren för henne, vad snäll Arne är som skjutsar henne fram och tillbaka
förstår att det är mumma för fåglarna, den där blandningen som du gjort
Sv: visst är det svårt att se när det händer något hemskt med djur inblandade
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

3 januari 2012 16:04

Kollade först på bilden...och UNDRADE: Vad är det? Men nu vet jag!!! Du är snäll mot fåglarna du....
Här har det varit uppehåll idag. Och igår, så regnade ju snön bort, som km dygnet innan, så NU ät frt "grönt" igen på marken..
Ha det så gott!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

3 januari 2012 16:32

Det var mer än en heldags jobb din man gjorde,men han verkar trivas med att jobba och stå i.Du gjorde god mat till fåglarna som dom uppskattar så ni gör bra saker var för sej.Här regnar och blåser det,inte ett snökorn finns det,men heller ingen halka.

Du får ha en bra kväll....kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

3 januari 2012 16:58

Så snäll han är Arne och hjälpsam!
Jag skall göra sånt till "mina" småfåglar också vet sedan förra året att dom älskar det. Får hoppas att ni får lite kallare så att snön stannar. Här blåser så in i norden nu och ösregnar :( Fasen när skall detta sluta.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Love

3 januari 2012 19:05

Det är inte jul längre så tack för att du satte dit vargbilden.
Du är så duktig och jag såg den fina bilden hos Lillis som du lagt dit.
Ni är verkliga vänner som ställer upp för andra både du och Arne.
Det gäller både människor och djur. Ska fixa godismaten åt mina fåglar också. Fattar inte varför jag är så trött går som i dvala.
Innan mars tycker jag alltid det är jobbigt man bara överlever för att sedan vakna upp som snödropparna. Vet du någon som säljer piggelinpiller så säg till.
Blir ni kvar länge på landet där ni har vinter och fint.
Hos oss blaskar det och gräsmattan är vattensjuk. Tur det inte finns rasrisk som i andra delar av landet.
Jag hoppas vi kan bo kvar till hösten men tar en dag i sänder.
Leif kanske kan få gå på "klubben" en dag i veckan till nu under vintern.
Jag glömde säga att ni var så vackra du och Arne och en kram i efterskott kommer här. Önskar er många lyckliga år tillsammans.
Ha det gott!

 
Marias Höran - Njut av Livet ♥

Marias Höran - Njut av Livet ♥

3 januari 2012 20:09

Ja att snurra omkring på hala vägar är ingen bra ide. Här synd ingen snö ännu, tyvärr. Bara lite snöblandat regn idag.

Ha det så gott nu kram Maria ♥

http://mariashrna.blogspot.com

 
gerty

gerty

3 januari 2012 20:31

Det förstår jag att fåglarna tycker om, så gott när man kan hjälpa andra, tack för att du gjort fint hos mig

http://bloggplasten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards