~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Första dagen på år: 2012.

Av ~ Ruth ~ - 1 januari 2012 15:14

En flagga för det nya året.

 


       


Ett helt nytt år har påbörjats, hoppas det blir ett fint år för oss alla, att ett helt år skall bli bekymmersfritt är väll att hoppas för mycket. Jag firar det nya året med en snöig flagga, gissa om jag vart glad när jag tittade ut på morgonen, det SNÖADE !

 

Detta året startar lyckligt för oss, det har snöat hela dagen och det fortsätter, flingorna blir större och större. Arne skall snart ut och köra snöslungan. Enligt radion så kan det komma en 20 cm innan det avtar -4* nu.

 

En stor nyårskram till er alla mina kära vänner, vi fortsätter väll under det nya året med våra bloggträffar också ? hoppas att ingen av er avviker.

 
 
ansepanse

ansepanse

1 januari 2012 15:26

vad härligt med snö nu, du har ju längtat eller hur? här har det regnat och varit så grått och trist
en riktigt fin fortsättning på det nya året till dig vännen
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 januari 2012 15:52

Ser ju betydligt bättre ut på dina bilder än när jag tittar ut genom fönstret här, regnat nästan hela dagen och råkallt. Burrr.
Önskar dig och Arne en fin fortsättning på 2012
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

1 januari 2012 15:52

Oh vad jag avundas er, ja vill också ha lite snö. Här är bara grått å trist. Sitter å väntar på att Christian å Mira skall komma en sväng nu i eftermiddag de skall bli roligt.
Ha de gott kära du å en fin kväll önskar jag ni får/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

1 januari 2012 18:03

Ett Gott Nytt År önskar jag dig och din familj!

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
lillis

lillis

1 januari 2012 18:05

Helt klart så fortsätter vi med våra bloggträffar.
Vad roligt för dig att du fått din snö som du längtat efter
Fina kort som du visar för oss
Ha en skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

1 januari 2012 18:47

Inget snöande hos oss idag, än i alla fall. Men vi har ju en del snö så jag klagar inte :) Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

1 januari 2012 18:50

Här är det mera regn nu,men lite vitt är det fortfarande. Väglaget var inget vidare när jag åkte hem från mitt firande i Linköping.
Nu önskar jag dig en riktigt God Fortsättning på det nya året och vi tummar väl på att vi fortsätter vårt bloggande med varma goa kommentarer.
Kram min kära vän!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
BrittMarie

BrittMarie

1 januari 2012 18:59

God fortsättning på det nya året! Så fint och ljust det blir med lite snö. Här bara det regnar, och regnar. Man får väl sitta inne och kura då.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Monica

Monica

1 januari 2012 21:09

Naturligtvis ska vi fortsätta med våra bloggträffar även om det kanske inte blir skrivet precis varje dag.
Fina foton du har tagit idag på årets första dag.
Du får gärna ta bort julen på min blogg när du har tid.

kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

1 januari 2012 23:17

Ser på bildrna att även ni har fått snö idag....även här i Kolsva..Nu är gräsmattorna och asfalten VITA igen..åtminstone tills i morron då det ev blir regn..igen!!
Rut, jag har "lytt ditt råd"...som du kanske sett..sparar inte ihop en hel veckas händelser..uta försöker att skriva oftaare....
Önsar dej ett GOTT NYTT ÅR!! Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

1 januari 2012 23:45

Fina vinterbilder, fast jag inte själv gillar vintern ngt vidare längre. Klart vi ska fortsätta att blogga. Jag sviker inte i första taget, Det finns dom som har svikit mig i stället:( Både live och på nätet, så jag vet vad svika är :(

Kram på dig
GOTT NYTT ÅR!

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Dotera Di

2 januari 2012 00:41

God fortsättning på fet nya året. Ser ut att du har fått en finfin start med massa snö. Blir avundsjuk för man hade lovat lite snö här med på västkusten men det är bara grått och trist. Har haft en bra dag belägrad i soffan med allehanda program att titta på, konstigt att man alltid inleder det nya året som en riktig soffpotatis, men skönt är det.
Kram

 
Anki J.

Anki J.

2 januari 2012 01:06

När jag vaknade på nårsaftonens morgon så hade vi -4,1 och det innebar att de hundarna jag hade med mig ut på morgonen när jag gav de andra djuren mat, var rena när de kom in. Det var faktiskt den kallaste morgonen denna vintern här hos oss i Skåneland. När jag sen åt frukost och kollade temperaturen var det -5. På eftermiddagen blev det en kall runda i skogen men så friskt och skönt!
Idag, årets första dag så har det åter varit grått och regn...

Tack för dina besök hos mig, Ruth och önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kram

http://www.jankils.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

2 januari 2012 01:25

Vad avundsjuk jag blir!!!! ösregn här hela dan.

En Nyårkram från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 januari 2012 06:29

Önskar dig GOD FORTSÄTTNING PÅ NYA ÅRET 2012.
Spännande o se vad det har i sitt sköte.
En ska vet jag att den har o det är att jag blir sjukpensionär.
Klart att vi fortätter våra bloggträffar o slår en signal lite då o då o pratar lite.
Vill inte mista någon på min blogg.
Vi har nu hållt på så länge med detta bloggande så det går inte att sluta nu.

Igår fick vi snö men idag regnar det så varför det skulle komma fattar jag inte riktigt.

Kramen min vän!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 januari 2012 16:54

Jag är glad för din skull Ruth att det kommer mer och mer snö hos er däruppe. Här har det allra mesta töat bort under dagen, men när det fryser på nu framåt kvällen blir det glashalt. Det är just den delen jag inte gillar med snö och kyla - annars är det OK med vinter.
Ha det gott!
Varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena J

5 januari 2012 18:53

Vilket vinterland,det ser så mysigt ut.Kan tänka mig att stormtrivs nu:))
Kram!
Lena J

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards