~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Inte klaga Ruth (fy på sig)

Av ~ Ruth ~ - 4 juni 2011 16:36


 

Men jag kan inte låta bli, blir svimfärdig och tung i huvudet, koll noll nada. Andra dagen med tung värme, detta får mig att bra sitta på en stol och tycka synd om mig själv och ser bara allmänt dum ut, värre en vanligt hehe.



     

  

"Alla småbilder är Klickbilder som förstorar"

Har plockat gula dikes blommor i dag och satte i en  gammal pressglasskål med fot, blev så gulligt. Har du sådana glasfixare för blommor så plocka fram dom, vet inte om det finns att köpa i dag. Mina2  köptes för många år sedan på loppis. I dag finns nog bara grön oasis, men det passar ju inte i en genomskinnlig skål eller fat och är inte diskret. Jag har 2 olika, en platt ca. 3 cm tjock och rund den har jag i fotskålen, den andra ligger på bänken ännu.  Är så glad för mina glas med hål i  så jag ville bara visa upp dom, kanske kan du ha tur och hittar sådana på loppis i sommar.

Ovanligt stiltje på bloggen nu, saknar er !

Ha det gott mina vänner / CREA DIEM.

 
 
Corina

Corina

4 juni 2011 19:21

Just nu plus 12 grader ute och blåser av bara katten. Tur man inte har peruk :) Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

4 juni 2011 20:29

Nu provar jag för tredje gången min dator är fullstänndigt knäpp stänger av sig mitt i allt skrivande, jag brukar var på din blogg lite då & då men det är så många som skriver, men det kan man väl inte skylla på eller hur..Jag lovar och svär att jag skall bättra mig. Dina barnbarn är underbara. fina ungar visdst är det underbart att det går bra för dom med skola och allt Man kan skratta sig lycklig med tanke på hur det ser ut i vårt samhälle i dag..

Din hundar är underbara skulle gärna äga en sädan men pengarna räcker inte till..
Har dålig pension då jag var hemma med grabbarna i 19 år det straffar sig nu tyvärr
Du lägger också ut fina bilder
Någonstanns i gömmorna har jag nog en sådan med hål i nu när jag sett dina.
Vi ses och hörs på bloggarna vännen min Kram på dig AnitaL

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

4 juni 2011 20:49

Sådana skålar kommer jag ihåg från min bardom när det var kalas, hade dom sådana på bordet med blomster i, tac för ett trevligt samtal i dag, jag menar två, tänk vad vi har mycke att prata om

http://bloggplasten.se

 
Maggan

Maggan

4 juni 2011 21:10

För varmt att skriva om man nu ska skylla på något.I kväll är det svalt och skönt på min balkong.
Min farmor hade en liknande glasskål,men den fick inte jag. Har en annan liknande med lös innerdel som jag skulla kunna använda till blommor. Jag är tokig i glasskålar av alla de slag.Har jag väl efter farmor då.
Ensam är jag i dag också,men mina barn har ringt mig och de kommer i morgon och förbarmar sig över modren.Blir väl less på mej så de kommer väl och ska prata förstånd med mej. Behövs. Javisst.
Ha en skön kväll och morgondag. Kram min vän.

http://bloggplatsen

 
lillis

lillis

4 juni 2011 21:42

Jag har inga sådana glasskålar men såg dom ofta på mitt arbete, dom är så fina. Tycker synd om dig som lider så av värmen
Ha en skön helg min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

4 juni 2011 22:25

Go kväll! Så varmt tror jag inte vi har haft men skönt har det varit. Kajsa är helt utslagen nu i kväll bara sover för vi har varit ute mycket idag. Tack o lov fick jag låna en gräsklippare idag, den driver inte själv orkade bara framsidan men nu är den fin. Visst är det härligt att kunna blocka en bukett vilda blommor, jag torkade smörblommor ett år och det blev jätte fint.
Ha fortsatt go helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

5 juni 2011 09:50

Varmt är det och jag håller med dig, jag har varit ute i skogen men det börjar bli lite för varmt och för mycket mygg. Ska nog ta mig en tur till havet om det inte blir regn. Glasskålar av alla slag har jag dille på, speciellt pressglas. Köper på loppis ibland men tyvärr börjar även det bli dyrt. Ha det fint och stor kram.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Lena

Lena

5 juni 2011 10:00

Ja Ruth visst är det för jobbigt när det blir så varmt.Inte mycket man orkar då.Vilken fin skål.
Tack för dina kommentarer:)
Kram på dig.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

5 juni 2011 11:20

Visst är det varmt men skönt oxå tycker jag. Hellre detta än iskall kyla. Ja sitter heller inte i solen för det orkar jag inte utan man sitter ute på altanen med fläkten på. Visst orkar jag baka fast det är varmt. I mitt kök är det svalt så jag lider inte så.
Nu skall jag baka drömmar!
Vet att jag är lite tokig men det underlättar ibland...=))

Ha en fin söndag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

5 juni 2011 13:07

riktigt så där varmt har inte vi haft det men tillräckligt om jag får säga det :)
dikesblommor är ju bland det vackraste buketter man kan ha
här är jag i allafall :D
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards