~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 10 april 2011

Av ~ Ruth ~ - 10 april 2011 22:01

Vad gjorde man utan dator ? tyvärr så har få det här uppe i obygden, vi kan meddela oss med omgivningen men det är få förunnat här uppe eftersom det nästan bara bor åldringar här.


Larmnumret 112 fungerar fortfarande inte, det är bekymmersamt, blev så förvånad när Marcus Haglund från Telia kundservice hade kommenterat i mitt förra inlägg, där ser man hur dom nystar upp info och klagan via bloggar :-)


Det är bekymmersamt för en äldre bekant här uppe vars fru ligger på ett lasarett  utanför vårat riktnummerområde (vilket vi kan ringa inom), kan nog påstå att hon är riktigt illa därhen, han kan inte komma i kontakt med sjukhuset och fråga hur hon mår och dom kan inte ringa han, det är bedrövligt att det skall vara så i nutid.


Funderar på att åka till han i morgon och erbjuda att köra han till sjukhuset, så han får veta och hälsa på sin fru, vet att han mår riktigt dålig i nu, han är så ledsen. Det blir långa omvägar att köra dit eftersom vägen är avstängd, men det får vi ta, det finns möjligheter om en krångliga.


Min man har hjälpt en granne i 2 dagar med att bära och smala ihop ris efter avverkningen av skog och eldat, så efter dagens arbete var han så slut i kroppen, ett ovant jobb som tar på kroppen.


 

Sedan var vi till Gullan på god middag, alltid trevligt. Jag och Gullan kommer så gott överens trotts en stor åldersskillnad, Gullan blir 80 år till hösten, men pigg i huvudet som en 50 åring (nästan), hon är som min andra mamma, älskar henne lika mycket som mina närmaste, den bästa vännen jag har och umgås med, måste hon alltid finnas för mig.


För övrigt inga stora begivenheter denna söndag, det är skönt att bara slappa och vara.


Må så gott mina vänner !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards