~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Vår i Lerum i dag

Av ~ Ruth ~ - 13 mars 2011 21:46

  

(Nej, nej, bilden är inte tagen i dag, ej heller i går, men en annan vår)


10 + trotts mulet väder i dag, nu går snart tjälen ur marken och det börjar gro. Har varit en trist söndag, jag vet att man skall hålla vilodagen helig men det tycker jag är trams. Hur kul är det när gubben bara ligger på soffan och tittar på skidor i alla dess former ? nä vet ni vad. Hade jag haft körkort så hade jag åkt och hälsat på någon. Det är mitt handikapp, inget tillstånd, suck, nu är jag för gammal för att börja i körskolan. Har känt mig så rastlös trotts att det alltid finns något att göra, men ville inget. I morgon börja en ny vecka med nya möjligheter. Samtalade med min syster i går och hon får upp detta meddelande varje gång hon sätter igång datorn : (Unexpec Bed and tag expected " font", actual "b") är det någon som vet vad det betyder ? jag fattar nada..

Ha det gott mina vänner.

 
 
Ingen bild

Anita

13 mars 2011 23:41

Fel: Fältet "slå upp" är i fel format betyder det du frågar om.
Fina blommor du bjuder så här på nattkröken. Blev avundsjuk när du skriver att ni har så varmt. Här är milt men inte i närheten av dina grader.
Ingen lust till något är heller. Vi har sett första delen i Millenium (igen) men nu väntar kudden.
Stor kram från mej !!

 
lillis

lillis

14 mars 2011 06:58

Vacker bild. Håller med dig om att det är ett handikapp när man inte har körkort.
En bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
irja

irja

14 mars 2011 11:35

Kära Ruth ,,,
Man blir aldrig för gammal, för att lära sig, det tar lite längre tid bara....
Min kära mor tog körkort, när hon var fyllda 67år, och det gick bra, varför? ja,eftersom min bonusfar plöstligt dog i hjärtinfarkt....Och bilen är ett måste Kommunikationerna är mindre bra här uppe, vi behöver ju bilen till allt.....
Så härligt långt våren har kommit hos er/dig, och så varmt , härligt,njut av det,blir grymt avundsjuk på dig, våren här hos mig är ej i sikte,vi får vänta nog en månad till och kanske mer, om det vill sig illa....
Det är väl våren som gör en rastlös, kan jag tro...det spritter i kroppen , det gör ont när knoppar brista... en fin dikt av Karin Boye.....
HA en bra måndag vännen.....
KRAM IA .....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

14 mars 2011 16:17

Så synd att du inte har körkort för det är så skönt att bara sticka iväg ibland.Men det är väl inte för sent att ta eller?Underbar vårbild åh gud vad jag längtar att få sticka ut i naturen och fota vårtecken:).
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

14 mars 2011 17:53

Hej vännen!
Åhh vilken vacker krokusbild,,de är så vackra,

TAck för påhälsningen i min blogg,
Ja det var en så fin begravning,,och vi ses ju igen,men just nu fattas hyan mig

HA det bäst,kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 mars 2011 18:47

Åhhh vilken underbart vacker bild....snart tittar dom nog upp ur jorden.
Jag har heller inget körkort.
Visst vore det bra att ha ett.
Men jag säger som du nu är jag för gammal.

Ha en fin tvkväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 mars 2011 19:56

Underbar vårbild! Visst längtar man.
Körkort ger frihet. När jag fyllde 18, ville jag ta körkort.Pappa tyckte att det var helt onödigt. När jag sen ´flyttade hemifrån och började på seminariet tog jag studielån - och bekostade mitt körkort utan hans vetskap. Mamma visste och hon sponsrade mig med både mat och en och annan krona. Heder åt henne - och pappa blev väldigt stolt, när han ställdes inför fakta =) Se där en solskenshistoria.
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.sep://lambergsfru

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards