~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

En dag med datorn

Av ~ Ruth ~ - 27 februari 2011 22:29

I dag har jag jobbat med min Kennelsida under många timmar, har dragit mig för det pga. av allt jobb. Det har ju varit en sida både för Berner Sennen och mina småhundarna, men eftersom vi inte längre har berner så kändes det rätt att ta bort allt om den rasen som har betytt så mycket för oss, det var ju med den rasen som våran kennel startade i mitten på 80-talet. Det är mycket att radera lokalt på datorn och lika mycket ute på nätet. Har lite smålir kvar, men det tar jag i morgon eller en annan dag. Nu är jag mäkta trött i huvudet, har även tittat på TV i kväll. Att stå vid spisen i dag har det inte funnits tid för, gubben fik gårdagens rester och själv åt jag en ”Dag-Obert” macka, det var mäktigt men gott.


  


" Glöm inte min utlottning, klicka på banderollen "  


 
 
ansepanse

ansepanse

27 februari 2011 23:03

villken macka, förstår att du blev mätt av den
Sv: tack, jo det blev lite inköp, spisen ett måste och kameran något vi pratat länge om
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Anita

27 februari 2011 23:21

Tur att jag är mätt när jag öppnar din blogg. Du har alltid såna frestande rätter på dina bilder så det är en god regel att ha försett sig innan besöket.
Duktig du varit när du tagit dig ann hemsidan. Det är inga roliga jobb att ändra .. Bra mycket roligare att göra helt nytt.
Ha det gott min vän !!!
Stor kram från mej vännen !!!

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

28 februari 2011 00:04

Så god den mackan ser ut.
Trist tycker jag att din Bernersida har gått i graven, men som du skriver har ni ju tyvärr inte den rasen kvar. Men fortfarnde lever Bernami's Åmirella-snart 10 år!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 februari 2011 07:17

Vilken macka ser så god ut och jag förstår att du blev mätt och belåten.
Önskar dig en bra måndag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

28 februari 2011 07:30

Vad mycket du hittat på. Våran helg också skön och bra. Gott brödrecept också. Och så fint du gått med dom nya tapeterna på bloggen. Kram Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Cina

Cina

28 februari 2011 07:46

Den mackan gick inte av för hackor.
En riktig goooooding!
Bland orkar man inte bara laga mat.
Så känner jag oxå.
Ha en fin vecka!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

28 februari 2011 10:51

Det var en rejäl macka :)

Ha en trevlig dag!
Kram

http://gittaninorr.blogspot.com

 
Ingen bild

agge

28 februari 2011 12:56

Vilken jättemacka. Ser smarrig ut

kram

 
Monica

Monica

28 februari 2011 14:14

Det var en rejäl macka,så jag förstår att du blev riktigt mätt.

Ha en bra dag!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

28 februari 2011 18:08

Den mackan ser smarrig ut. önskar dig en bra start på veckan. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 februari 2011 18:33

Att avsluta något man brunnit för i många år måste kännas lite vemodigt, men det är också skönt att få ett avslut, kan jag förstå.
Mackan ser mer än smarrig ut. Är det ett stekt ägg på toppen, eller riven ost?
Hur som helst, ha en skön kväll!
Varmaste kramar till dig min vän,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards