~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Dansbanan i Täfteå

Av ~ Ruth ~ - 23 februari 2011 23:31

  

Många skriver på sina bloggar att dom skall på dans i Täfteå, jag har inte följt detta program, så i kväll har jag tittat på samtliga 3 program som har gått via datorn, man blir ju en riktig slav under alla programmen som man vill se, inte så bra att binda upp sig för mycket. Nog längtar man till en sådan här plats för att dansa en varm sommarnatt, underbart.


  

Dagen förövrigt har varit lugn, har inte haft några stora begivenheter för mig, har sådana dagar lite då och då. Nu är vi alla trötta och hundarna har lagt sig till ro för natten.

Inte har jag fått bytt tapeter på bloggen som var tänkt heller, kommer tid kommer råd. Har suttit så länge i kväll och tittat in i skärmen så mina ögon går i kors och nacken mår inte så bra.


Ha en skön natt och dröm mysiga drömmar / kram

 
 
Margit

Margit

23 februari 2011 23:49

Ja det finns så många trevliga program att titta på på TVN...så man hinner inte så mycket annat....
Och det från TÄFTEÅ är rätt så kul...och den härliga norrländska dialekten...
Lasse ocj tycker också om att tiita på TV¤..kl 19.30.."HALV ÅTTA med oss..." Så kul att sedem alla och deras matlagning..och på slutet poängbedömningen...
Önskar dej en GOD ANTT, trots det kALLA vädret..Vi har just nu - 23 grader... Skön att få vara inne i värmen....
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

24 februari 2011 07:08

Har inte tittat på detta program, du får berätta om det var bra. Söt bild på dina fina hundar
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

24 februari 2011 07:57

Så söta så de små!!
Dansa kan jag inte ens så jag har inte sett programmet. Funderar på om det inte är dags att lära sig dansa innan det är försent. Tåls att tänka på.
Hoppas du har det bra idag! Snön ligger tjock här oss mig. Idag hoppas jag på att få besök av en vän. Det händer inte alltför ofta.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Cina

Cina

24 februari 2011 08:27

Jodå ng har jag sett Dansbanan i Täfteå allt.
Men jag vet inte vad jag skall säga om det.
Här hos mig har vi ganska så många sådana här dansbanor på sommaren.
Söt bild på dina små juveler.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

24 februari 2011 08:37

Jag har sett programmet,men det är i brist på annat.Men,visst,det är väl bra att de ordnar med danser emellanåt,speciellt i glesbygd,för där verkar samman hållningen vara jättebra. I skillnad mot i storstäderna.
Förr fanns här ju också sådana danställen på min ort,men det är saga nu. Det ska ju löna sig allt nu och då är väl ett sånt enkelt nöje inget att satsa på. Tråkigt att tiderna har blivit så.
Idag ska jag ta bussen ut till "landet" och baka bullar med mina små barnbarnsbarn. Så i kväll antar jag att jag är väldigt trött.
Gu vilka underbara små hundar du har.
Ha en bra dag Ruth.
Kram min vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bondfrun

24 februari 2011 09:08

Jag tror inte att det är ett speciellt dansprogram det här från Täfteå utan snarare en dokumentär om landsbygd och personerna,för det skildrar ju vissa livsöden och det är ju lite mer intressant än påhittade dokusåpor,nu vill man ju se mer av de små hundvalparna t.ex
Sen är det ju så fantastiskt hur en familj klarar att driva ett sånt ställe,lite mer av sånt så skulle Sverige gå ännu bättre.
Inatt slog kylan till än värre,men redan till imorgon ska det bli plusgrader,f-n trot!
Dina hundar är ju SÅ söta,har du någon favorit eller är alla lika?

 
Lena

Lena

24 februari 2011 11:47

Oj så fint du har gjort här:)
Jag tittar oxå på det programmet.Ser roligt och mysigt ut att det finns en samlingplats sådär.
En fin hundbild.
Kram Ruth

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

24 februari 2011 13:18

Jag tittar på det programmet från Täfteå och tycker att det är bra.VI har ju Sägnernas Hus här utanför orten där jag bor och det påminner mycket om detta programmet.

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 februari 2011 17:31

jag tittar inte alls så mycket på tv nuförtiden, vilka fina vovvar du har, ligger de alltid så där tillsammans och sover?
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

agge

24 februari 2011 17:41

Himla kul att titta på den där dansbanan. Många original med i denna serie. Riktigt kul att se. Man börjar förstå vad order dansbandsnörd kommer ifrån. Hahahahaa.....

kram

 
gerty

gerty

24 februari 2011 18:44

Tittat på dansbanan jag också, lite roliga folk att se på, så fint du skrivit på bloggen

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

24 februari 2011 19:26

DET programmet måste jag ha missat..... men men, man kan ju inte följa allt som går. En dansbandskväll är ju inte fel. Ha en go kväll. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
margus

margus

26 februari 2011 19:31

Härlig bild på vackra hundfamiljen! Men... ligger de inte i sängarna!?
Täfteå ser jag inte, har fullt upp med annat då. Jo, har slötittat en gång men har ingen uppfattning om innehållet. Säkert trevligt.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards