~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Extra förvaring

Av ~ Ruth ~ - 19 februari 2011 18:03

  
Vilken smart lösning till förvaring, det är något att ta efter eller hur ? Kan bli en förvaring av skor, mössor, vantar och raggissar, varför inte några smussel-flaskor med vin ? måste ta ett snack med gubben, för detta fick mig att tända hjärncellerna och få i gång mig, vilket kan vara trögt ibland, men när det kommer till smarta lösningar då saknas inget, jo någon att göra det.


  
Dagen har varit solig med några minusgrader, men rätt så behaglig. Har fixat lite med blommor som har stått förvarat i källaren över vintern och som så småningom skall ut när det blir läge för det, men det dröjer nog ett bra tag till. Har planterat om mina pelargonier, klippt till luggen på dom lite, lite polisonger blev det också, fått upp dom i fönstret på 2:a våning. Mina Fuchsior har redan börjat blomma, väl tidligt, men vad göra ? många längtar efter våren, inte bara ni mina vänner.


Ett lamt inlägg även i dag, men var finns min fantasi och lust, har tappat bort det för tillfället. En dag så hittar jag nog igen det där jag minst förväntar mig att det skall vara, inget ovanligt, mycket har jag hittat på ovanligt kluriga ställen. Men gömde ett kuvert med 20.000 kr. för ca 10 år sedan som skulle användas för en valpkull, det har jag aldrig hittat, tänker ofta på detta, har inte slutat hoppas ännu, om ingen annan har hittat dom utan lov, ja den som lever får se, och en är inte gumman i jorden.


En hjätekram till er alla mina vänner och smygtittare!

 
 
BrittMarie

BrittMarie

19 februari 2011 20:12

Tack för hälsningen på min blogg! Jo, trevlig lördagskväll ska vi ha. Vi ska ha videosamtal med äldste sonen som är i Vitryssland. Den yngre sonen har jag talat med på telefon. Så blir det lite tv också.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
BrittMarie

BrittMarie

19 februari 2011 20:13

Glömde skriva att den där trappan skulle inte vara så dum att ha, likaså en källare med fuchsior :)
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Boris & Carina

Boris & Carina

19 februari 2011 23:32

Den trappan skulle varit kanon! Underbart väder idag. Så glad man blir då!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

19 februari 2011 23:33

Håller med föregående talare.Den trappan vore något att ha och så några fina fuchior.
men man kan inte lyckas med allt här i livet. Men något!!
Hoppas du hittar pengakuvertet.

Jag önskar dig en god natts sömn. För nu tänker jag slänga mig i bingen.
Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

20 februari 2011 06:46

Smart lösning på förvaring.
Vacker fuciha på kortet
En bra söndag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 februari 2011 08:31

Väldigt smart de där med trappan.Längtar du inte till våren då Ruth?Men oj jag hoppas att du hittar det där kuveret:)Du skulle kunna ha frågat Saida,men hon lever ju inte nu.Fin bild på blomman.Skulle svarat dig på vad du skrev,men nu har jag glömt bort det.
Ha en bra dag vännen min och må så gott!
Leta lite i alla byrå lådor efter brevet.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

20 februari 2011 10:26

Väldigt smart förvaring tycker jag!
Du får sätta Arne i arbete...=))
Men Ruth då måste du börja fundera vart du lagt det kuvertet. Hoppas du hittar det!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

20 februari 2011 11:04

Jepp jisses vilket smart sätt att utnyttja en trappa....tål att fundera över, kanska aktivera gubben lite :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 februari 2011 16:52

Så fin din fuchia är,inte dåligt att den blommar redan,du har gröna fingrar min vän det är då säkert.
Ditt pengakuvert verkar ha sprungit ut ur huset,lite obehagligt när man inte hittar sånt man har lagt undan.

Kram:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anki J

Anki J

21 februari 2011 02:24

Finurlig förvaring i trappan. Sånt skulle jag oxå behöva här för just förvaring är en stor bristvara i gamla hus. När vi flyttade hit så fanns en (1st) garderob i hela huset!!!

När jag läste om dina blommor kom jag på att jag glömt att kolla hur mina pelargonier mår ner i källaren. Inte utan att man längtar till vår o lite värme nu. Vi har kallt om nätterna, nu visar tempen på -12,5 hyyy! Märks inne oxå även om vedspisen är varm så dras kylan in i huset.

Kram till dig Ruth

http://www.jankils.se

 
ansepanse

ansepanse

21 februari 2011 11:33

det måste gräma dig ofantligt, hoppas innerligt att du hittar pengarna
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
margus

margus

26 februari 2011 19:28

Förvaringen i trappan är fantastisk. Lägger den på skallens hårddisk. Här blir det lite besvärligt, vi har öppen trappa... hehe.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards