~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Det var 8 mån. sedan

Av ~ Ruth ~ - 18 februari 2011 18:49

  


I dag stekte jag mig våfflor på mitt set, med vispat grädde och Hallonkräm, fy så mätt jag blev, det berodde nog på all vispgrädden, men ack så gotta det var. Vad hade jag i den ? för inte är det den traditionella smeten ? nä, nä.


3 ägg, 2 tsk. Fiberhusk, 1 tsk. Bakpulver, ½ dl. Majsmjöl (inte Majsena), 2 ½ dl. vatten, en gnutta salt och knappt 50 gr. smält smör. Dom blev väl tunna, så nästa gång så blir det även lite Pofiber eller Mandelmjöl.


Alla ingredienser jag använder i min matlagning köps på ICA för dig som undrar, det får inte vara krångligt med udda mat.


Gubbsen min fick vanliga våfflor med sina favvos till. Han skrattade åt mig när jag skulle ta min första tugga, - du ler med hela ansiktet sa han, klart jag gör älskar ju våfflor sa jag, och svingott var det, vilken smakupplevelse OAOOO !

 
 
Maggan

Maggan

18 februari 2011 19:33

Mmm! Vad gott det ser ut med våfflor.Nu blev jag inspirerad.Ska nog göra några till i morgon. Men då blir det "vanliga" sorten.
Jag har ätit en sallad nu med ett glas vin till. Nu är det snart Lets Dance igen.
Ha det bra Ruth!
kram,kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

18 februari 2011 21:27

vad gott :) bra att du har ett eget recept så att även du kan äta våfflor :)
Sv: vilken tur att du också fick lite sol :)
tittar också på let's dance och visst är de duktiga
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Boris & Carina

Boris & Carina

18 februari 2011 21:43

Mmmmm.... Synd vi inte bor närmare varann, jag hade gärna hjälp dej äta upp några hjärtan.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 februari 2011 22:22

Det där låter ju superspännande, men är det inte svårt att få tag i de där ingredienserna, du talar om. Pofiber och mandelmjöl??
Men visst är det gott med våfflor=)
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

19 februari 2011 06:54

Heja Ruth som är så duktig med sin "diet", eller det är ju din livsstil nu för tiden. Jag är verkligen impad. Idag drar jag till Lerum igen, lovar att vinka till dig ;0). KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

19 februari 2011 07:24

Så gott det ser ut med våfflor, får väl ta och göra det någon dag
Ha en bra helg
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

19 februari 2011 08:41

Hej svejs Vilken fin blogg du fixat Ja föresten får micket beröm för min so du disignat,nu har jag skrivit av receptet på våfflorna. Just nu gör vi oss i ordning för att fixa med häsdtarna

Jo hästarna Den ena Concordia som fölat 3 ggr den yngsta i sommras kommer från Malin Bayard elltså en svindyr häst.
Sedan har vi River Wild som också fölat tre ggr senast i sommras Sedan en Sto en Valack vid namn Bosse En russ En Bagge tre får Så nog har vi jobb nu på morgonen med allt skulle tippa på att vi har ansvar för åtskiliga milioner denna helg Ja vi får bra betalt också.Vill inte skriva om detta i min blogg som du kanske förstår.
Återkommer till din blogg lite oftare när allt blivit som vanligt i gen Vi får ju en massa främmande varje dag också
Kram vännen

http://simstock.bloggplatsen-se

 
Ingen bild

Bondfrun

19 februari 2011 10:31

Nu blev jag riktigt frestad,våfflor som är så gott.
Helt otroligt vilket resultat du nått med dieten,att äta gott och vara mätt och utan att motionera som en elitidrottare.
Att du dessutom känner dig friskare är ju bara plus,det är väldigt intressant att följa din nya livsstil.

 
ansepanse

ansepanse

19 februari 2011 11:28

Sv: eftersom jag är typ 1-diabetiker går jag alltid upp 7.30 vilken dag det än är, jag har ju insulinpump och har den inställd på olika basinsulintider och då fungerar det bäst så, men det har jag inte ont av
ha en fin lördag vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena

Lena

19 februari 2011 12:45

Så gott med våfflor. :)
Tack för cyberblomman och grattiset. :)

http://lenahaga.blogg.se

 
BrittMarie

BrittMarie

19 februari 2011 15:06

Jag kan se dig framför mig, med grädde i mungipan och solsken i blick. Så gott det låter! Beundransvärt av dig att klara dieten!!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Monica

Monica

19 februari 2011 17:06

Det ser gott ut med våfflor.....

Hoppas din lördagskväll blir bra!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 februari 2011 17:24

Ruth, så du frestar oss, Bloggare!!! SÅ gott ocj smaskigt med våfflor och grädde!!!! HÄR sitter jag just nu med en "påse" PURJOLÖKSSOPPA...inte riktigt samm smak..men..den är GOD den också.
Åker snart till E-tuna..ska jobba i natt..tillfrågad och jag sa JA!! För det är roligt att få jobba..ibland..fastän jag nu slutat...
Kramen vännen och ha en skön kväll!!!

http://margitholm.blogg.se

 
gerty

gerty

19 februari 2011 17:49

DET DÄR SER RIKTIGT GOTT UT

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

20 februari 2011 10:22

Ja men titta här våfflor =))
Gott gott det kommer det att bli i mitt nya våffeljärn i veckan som kommer!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

22 februari 2011 11:27

Mmmmmm....vad gott det ser ut. Har skrivit av receptet, tack för det

kram

 
margus

margus

26 februari 2011 19:26

Här blir det också långt mellan våfflorna, mest beroende på trälig diskning av järnet;-) Våfflor är underbart gott, förstår ditt leende. Inte konstigt du blev mätt, de ÄR mättande!

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards