~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Är så arg

Av ~ Ruth ~ - 28 januari 2011 19:05

 

Har funderat mycket på det där om vuxenmobbing, det är lika allvarligt som mobbing i skolorna. Vuxna skall för sjuttsingen ju ha mera bakom skallbenet, men tyvärr så är det inte så.


Ett vanligt fenomen om man befinner sig inom hunduppfödarkåren, även annars i samhället. Det kan låta så här: bojkotta dessa personerna,köp inte valp från dom, låna inte deras hanhundarar för avel, rekommendera inte dessa uppfödare till valpintressenter. Pratar skit och sprider rykten, hur tror ni att dom utsatta mår och känner sig ?

 

Det är också vanligt på arbetsplatser, alltid någon som skall hävda sig inför andra i arbetskåren och startar mobbing för att höja sin egen status (tror dom), andra hakar på för att vara med i gänget, inom kort så blir det många mot en.

 

Jag blir så jä… förb…at på dom som triggar till mobbing (även dom som hakar på) dom är alla så låga varelser i mina ögon och inte en gång värd en skorpa till kaffet, slå även bort kaffekoppen framför näsan på mobbaren/mobbarna.

För allas välbefinnande rannsaka ditt innersta och tänk efter ditt handlande mot andra.  Sådant gör mig upprörd till max, det är en fruktansvärd handling !

…..PS. jag är inte offret…..

 

Kram till er alla som inte mobbar !

 
 
Lisa

Lisa

28 januari 2011 19:20

Jättebra skrivet Ruth! och jag håller med dels har jag under min tid som jag haft mina senaste hundar kommit en del hunduppfödare väldigt nära och jag har blivit varnad hit o dit för dessa uppfödare och hört en massa skitsnack!
+ att när jag INTE lyssnat utan velat bilda mej min egen uppfattning om personen/Personerna Så har jag själv blivit attackerad av skitsnack och som du säger en slags vuxenmobbning emot både mej och uppfödaren!För att jag tagit dennes parti EMOT
Dom elaka andra,,usch VIDRIGT!

Kram Lisa! Ps.Så fint du har härinne längesen jag kikade in!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

28 januari 2011 20:36

Huvudet på spiken!!!!!! Bra att du tar upp detta.
Vuxen mobbing finns verkligen.
Svar på din fråga till mig så var det en framfjäder som gick av...

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

28 januari 2011 21:38

Men oj då... Inte bra att bli så arg. Men jag håller helt med dig att detta är fruktansvärt. Så jag känner din ilska & kan dela den med dig, så blir det inte lika tungt att bära ;).

Dock kan jag tycka att en del vill man nog gärna bli varnad för. Då det tyvärr finns rötägg emellan djuruppfödarna också. Men annser att det ligger till var & en att ta reda på fakta å inte bara lyssna på skit snack.

Från det ena till det andra:
Tackar dig så hjärtligt för fröna som kom igår.
Massor av kramar till dig !
/Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

~ Ruth ~

28 januari 2011 21:51

Har du tänkt på att den som varnar kan vara en mobbare ? Jag lyssnar aldrig på sådana varningar, vill själv bilda mig en egen uppfattning från början till slut. Den som varnar kan ha något personligt mangelemang med den personen, eller själv blivit varnat för den personen av någon annan, detta går som en löpeld.
Kram vännen.

 
Lena

Lena

28 januari 2011 21:51

Så bra skrivet av dig.Ja fy för skitpratande människor som även drar andra med sig.
Tur att man inte är den människan som tar åt sig allt och lyssnar på andra.
Nix det blir nog svårt att mobba mig,hehehe!
Ha en skön kväll framför teven och dansen,fast den är nog snart slut.
KRAMEN PÅ DIG

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

28 januari 2011 22:53

jag funderar ofta över just mobbning, varför beter sig en del så, varför kan vi inte bara vara snälla varelser, är det avundsjuka eller helt enkelt elakhet som gör att man vill göra andra illa, var själv mobbad under min skoltid
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

29 januari 2011 08:26

Bra skrivit. Förstår inte varför vuxna ska hålla på med sådan det är så himla lågt och omoget.Visst
finns der avundsjuka men för den skull så behöver man inte vara elak och göra folk illa med sitt skitprat
En bra helg vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

29 januari 2011 09:54

Jag är från hjärtat jättetacksam för det du skriver. T A C K !!!
Stor kram från mig !!!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

29 januari 2011 10:42

Mycket bra skrivet Ruth och dessutom om ett tyvärr ständigt aktuellt ämne. Egentligen skulle det här inlägget skickas som insändare till någon tidning, t.ex Göteborgsposten, så fler fick ta del av den. Mobbning är något så fruktansvärt oavsett om det gäller vuxna eller barn. Vi får aldrig sluta upp att kämpa mot den ondskan.
Önskar dig en bra helg!
Varma kramar till dig min vän,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

29 januari 2011 11:52

HEJ!
Jag ska skriva till min kompis om receptet. Alla dina kommentarer kom fram... jag ska ta bort den där kommentatorsgrejen igen. Fattar inte varför jag råkade klicka i den också... det blev nog lite fel.
Men vilket sammanträffande jag har också skrivit om mobbning, men inte publicerat det än. Jag ska skriva om det, det blev inte bra. Mitt perspektiv är lite annorlunda för vem är mobbaren och vem är offret? Om man skulle göra lika själv för att man blivit utsatt??? Jag funerar vidare. Kram

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Cina

Cina

29 januari 2011 12:28

Kan bara hålla med om det du skriver.
Tycker riktigt illa om detta!
Ha en fin helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

bondfrun

29 januari 2011 13:50

Så himla bra du skriver!
Förr kallades det skitprat och förtryck,nu har det fått ett namn:mobbing.
De som sysslar med sånt här är ju väldigt osäkra och av naturen elaka människor,men för att det ska bli någon fortsättning på deras betende så krävs ju s.k medlöpare och det är ju då det är igång.
Någon klok människa har sagt nåt i stil med"den största brottslingen är inte den som bär sig illa åt utan de som tiger still och låter den andre hålla på"
Däri ligger mycket.
Fram för mer civilkurage!!
Tack för att du tar upp såna här viktiga saker

 
Monica

Monica

29 januari 2011 17:55

Håller med dej i det du skriver,vuxenmobbning förekommer nog mer än vad man tror.Har själv aldrig blivit mobbad, om det inte räknas som mobbning när någon ringer och skäller trots att det är någon annan som personen skulle ringa till men är för feg att ringa till *rätt* person,då är det smidigt att ringa till någon som man törs ge sej på.

Ha en fin kväll Ruth!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 januari 2011 18:02

Förstår din ilska över människors beteende. Det finns dom som bara tänker på sig själv o på vägen gärna förstör för andra. Tänk om dom istället värna, stöttar o hjälper till men ack nej. Har erfarenhet av dessa otroligt dumma, enkelriktade, egoistiska människor, jag stod ut i 15 år sedan hade dom lyckats med mig.
Önskar dig en gosig söndag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Kristina

Kristina

29 januari 2011 21:46

Jag tänker ofta på när barn mobbas.
det måste komma från oss vuxna, jag läste nånstans att skolbarn inte bara blev mobbade av andra elever utan även av lärarna. det gör mig så illa. Nu har ju mobbningen ökat igen, det är fruktansvärt.
Tänk om vi medmänniskor förstod att vi alla skulle må så mycket bättre om vi stöttade varandra. Och gav varandra kärlek istället för avundsjuka.
Tack för att du tog upp detta ämne.
Kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Margaretha

Margaretha

29 januari 2011 22:44

Jag sitter här och blir riktigt upprörd av det du skrivar.Fy sjutton vad många idiotiska och stöddiga människor det finns i vår värld.Vad är det för mening att försöka få sina medmänniskor nedtryckta. Tissla och tassla bakom ryggen.Ja man har svårt att lita på andra när de kommer och försöker svärta ner någon man tycker om.
Tänk om alla kunde stötta och förstå i stället för en jädra massa skitprat.
Usch nu gick blodtrycket upp några grader.
Ett bra inlägg av dig Ruth som får oss andra att tänka till.
Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

29 januari 2011 23:57

Hej på dej!
Så sant,håller med dej
tack för ditt inlägg,
stor kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

30 januari 2011 02:52

Ja så sant, så sant... fega kräk är vad dom är. Finns inte ord till att beskriva. De är så lågt stående varelser. Det sägs att människan är en intelligent varelse men hos de som mobbar, pratar skit och gör livet surt för andra kan inte ha några höns kvar i boet!

Tack för ditt inlägg...

Kram från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

30 januari 2011 10:35

Hej och god morgon!
Nu har jag ordat hos mig om just mobbning ur mitt perspektiv..
Kram

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

31 januari 2011 10:06

Bra skrivet Ruth! Jag tar avstånd från all slags mobbing!
Kan tänka mig att det förekommer en hel del skitprat i bl.a kennelbranchen.
Varför kan inte vi människor stötta och hjälpa varandra i stället för att baktala.
Ha det bra!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

31 januari 2011 16:03

Om flera tog till sig dina kloka ord, så kanske en del av mobbingen kunde försvinna. Tyvärr så är det allt för vanligt på alla arbetsplatser och de som mobbar och även de som bara hakar på, tycks vara väldigt okunniga om vad de ställer till med. Fast det klart att om två små grå får kortslutning så har de väl inte mycket kvar att tänka med, hihi.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards