~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Har ingen lust….

Av ~ Ruth ~ - 25 januari 2011 20:52

Har ingen lust att göra något vettigt i dag

Har ingen lust att dammsuga (hundhårstussar)

Har ingen lust att tvätta (kläder)

Har ingen lust att göra mat (men är hungrig)

Har ingen lust för något i dag

…………………………………………………………………………………

Vill bare slöa

Vill bara gå till torget och köpa mig en sallad

Vill botanisera i mina gardiner

Vill köpa något nytt (inte kläder) bara något

Vill åka tillbaka till stugan och vintern

Vill slippa is och smuts omkring knutarna

 

Så tråkig är jag i dag. Peppa mig gärna, tror jag

behöver det, känner mig pissless på tillvaron i dag.

Kramar om er alla !

 
 
Bettan

Bettan

25 januari 2011 21:46

Ibland har man dessa dagar då man bara inte har lust till något. Dock kan jag tro att du samtidigt mår dåligt av att just inte ha ork eller lust...

Låt dig bara sitta & njuta av att bara vara. Lovar att allt finns kvar som du lämnade det idag, även imorgon...

Vet inte riktigt hur jag ska lyckas att peppa dig. Men i samma andetag berömmer jag din oerhört fina blogg. Du har bara det där som jag själv önskade att jag hade. Öga & fantasi utan gränser, skapar oerhört vackra kreationer för oss andra att beskåda.

Massor av kramar till dig min GOA vän....!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 januari 2011 22:00

Förstår att du längtar tillbaka till stugan. O du man måste inte alltid göra nåt nä vila o njut.
Kramizar från Maria

http://torparmor.blogspot.com

 
Margaretha

Margaretha

25 januari 2011 22:33

Jag känner igen dessa symtomer Ruth.Ibland är det bara för jäkligt tråkigt. Då vill man bara vara utan några som helst måsten.
Men det är inget fel att sätta sig ner och bara njuta.Sitta och drömma och längta.
Du älskar ju vintern,vilket inte jag gör,så jag vill gärna ha lite vårsol nu.
Men den kommer väl.Tålamod ska man ha också.
Sånt är livet!
Kram och god natt min kära vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

25 januari 2011 22:56

Sådana dagar har vi nog alla, vädret här ju för tråkigt, halt som attan

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

25 januari 2011 23:26

Kära Ruth!!
Så kan vi nog allal känna det ibland!!! Så du är inte annorlunda än nån annan!!!
Och när vi nu INTE jobbar fortfarande...så gör det inget..."om du inte gör nåt vettigt idag"...det kan du göra EN ANNNAN dag!
Jag tycker det känns faktiskt rätt så bekvämt nu, börjar vänja mig. "Hinner jag inte idag, så kan jag göra i morron..och hinner jag inte i morron, jadå kan jag göra det NÄSTA dag"....Visst är det bra!!!
Kramen min kära vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Calma

Calma

25 januari 2011 23:54

Hej där
Åhh,vad fint det var hos dej,Calma vill oxå,,leka med grafik o sånt,har ej en skapandes susniing om var o hur,,jo Cina sa ngt om att det bara är att skapa en ny blogg,men gå lite kurs,skaffa PSP ja jag törs då ej prova,fast jag VIIIILLLL,o egtl är ganska modig av mej

ja,vissa dgr är så,der får dom vara,ej straffbart,än så länge,*L*


Maten såg jättegod ut,och jag är oxå "ekonomisk" 'l'

Nu ska jag sova,,kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

26 januari 2011 00:16

Så fint som du gjort härinne. Herre gud, vad snyggt. Det har tagit tid så du får ta det lugnt nu tills du har fykkt på energiförrådet. jag sitter här och nyser, hostar och har feber men skall försöka krypa ner nu och se om det inte är bättre i morgon.
Ha det gott och kram från mej

 
lillis

lillis

26 januari 2011 07:27

Sådana dagar har vi nog alla när allt känns trist och tråkigt, förstår din längtan till stugan.
Hoppas att du känner dig bättre i dag och ta nya tag
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

26 januari 2011 08:39

Vissa dagar är bara sådana...kanske är de till för att man ska veta när det är bra och kul dagar....inte vet jag. Men jag tror att från man föds till man dör så har man sin pms dag en gång i månaden....håller i sig nån dag och sedan mår man bra igen....Håll ut i morgon känns det säkert bättre

kram

 
Calma

Calma

26 januari 2011 08:41

Gomorron Ruth!
Tack för komplimangen,,ja,jag är född sån,tror jag,alltid "apat" mej,som jag tycker är ett fult ord,fast apor ej är fula,i mitt tycke
Jag blir så himlans glad när jag får andra att skratta,då bubblar det i mej av glädje,,

Mmm,second hand är sååå kul,verkligen,och just denna är så populär,kööööööö i princip jämt inför öppningsdags,

HA en bra dag vännen,kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

26 januari 2011 09:18

Kram kram! Det är en bättre dag idag!!! Vilken fin logga du gjort!!!
Jag bytte namn på mig själv i min blogg.Men det är fortfarande jag..
kram!

http://URL

 
lilian

lilian

26 januari 2011 09:31

Hej o tack för din kommentar.
Jag känner lika dant som du har skrivit.Men jag har gjort som det står i andra stycket förra veckan så nu är jag tvungen att ta tag i ditt första stycke.Men det var skönt att bara strunta i alla måsten. ;)
kram från Lilian o Greta.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

26 januari 2011 11:53

Hoppas att denna dagen blir bättre för dej,men så är det ju ibland att man är less på det mesta, men sen blir allt plötsligt roligt igen.

Kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

26 januari 2011 13:36

Så tjusigt du har det på din blogg!
Och du...Jag kan trösta dig med att jag gärna byter väder med dig och om jag kunde skulle jag skicka över våran snö åt ditt håll. Är så less på den ;)

Kram

http://gittaninorr.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

26 januari 2011 16:18

Skönta att du är ärlig Ruth. Det är värre å säga att allt är toppen fast det är botten. Man får lov att ha sånna dgr och jag tycker inte du ska göra någonting av det du borde. Köp din färdiga sallad på torget, ta dig en bok och kura in under täcket, tänd mysljus, gör det du bara vill. Lycka till, nu kan det bara bli bättre ;0) Sänder över en hög med krAMelikramar till dig.

http://ammis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

26 januari 2011 16:54

nejmen Ruth, inte ska du väl känna dig så där, men det går ju lite upp och ner det där hur man känner sig, sätt på någon bra musik och sjung med lite, det brukar hjälpa mig
bamsekramar till dig vännen från ansepanse

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

26 januari 2011 16:54

förresten!!! vilken jättefin ny header du har :)
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

26 januari 2011 17:53

Nämen kära vän då..och du behöver inte göra en massa, tänk på det. Vissa dagar är bara sådana. Tror att vi behöver lite av detta också. Känner igen mig själv, har också sådana dagar :) Kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards