~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Marias Hörna

Av ~ Ruth ~ - 14 januari 2011 20:01


Maria lottar ut vackra spetsar som hennes farmor har virkat, missa inte chansen att vara med !

Maria har en trevlig blogg som jag har följt ett tag, kika in du också.

Klicka: ” HÄR” !

 

Har inget speciellt att berätta för er i dag, inga utevistelser -26* burrrrrr !

Kramiz

  

 
 
ansepanse

ansepanse

14 januari 2011 21:35

uj, har ni så kallt, brrr
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Anita

Anita

14 januari 2011 22:38

Läste om marias spetsar och gick över och tittade på hennes sida. Oj, vad fina spetsar !!! gamla farmor virkat.
När åker ni till lerum då?? Hoppas ni har det bra däruppe i kylan. Här är växlande väder. ibland kallt och efter en stund mildare, någon solstråle sticker fram iböand. Fy fan för vintern :-))
I morgon kan du läsa om köttbullar i min blogg om du har lust.
Stor kram till dig vännen !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Margaretha

Margaretha

14 januari 2011 23:26

Vilka fina spetsar. Jag känner igen några av dem. Min svärmor var en hejare på att virka spetsar. Hon lärde mig och jag gjorde några stycken.Då hade man ju fina lakan med spets på. Nu är det ju bara påslakan.
Hoppas du har det bra där i kylan Ruth.Här har varit -11 idag och jag har varit på 1-årskalas.
Ha det bra i fortsättningen.
Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

15 januari 2011 01:55

Hej vännen!
Hoppas att allt är väl med er alla i denna kylan??
Blir ett kort inlägg hos dig nu då jag e så in i bänken trött. Kramar i mängder & tack för dina rara inlägg hos mig...
Kramis

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

15 januari 2011 07:50

Fy sjutton vad kallt ni har.
Vilka vackra spetsar var in och tittade på Marias sida
Ha en bra lördag i paradiset
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 januari 2011 08:29

Så fina vinterbilder här.Fy fasiken så kallt du har det.Här är det -10 och jag är så trött på denna vinter nu.Men du njuter väl fortfarande av vintern kan jag tänka mig.Fina spetsar,ja tänk om man kunde virka.
Ha det så bra där hemma.
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

15 januari 2011 10:51

Sv: tack för kommentaren, åker ni snart hemåt nu
ha en fin lördag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
gerty

gerty

15 januari 2011 14:57

Här har vi det inte så kallt men det kom mycke snö inatt, blir det hemfart nästa vecka

http://bloggplasten.se

 
Cina

Cina

15 januari 2011 15:05

Mycket vackra spetsar hon har efter sin farmor.
Jag har en låda full efter min farmor oxå.
Usch så kallt ni har det!
Håll dig inne och var rädd om dig!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

16 januari 2011 16:43

Ja tänk vad även VI vilrkade spetasar som barn och när jag var ung.....och hade på våra lakan. jag kommer ihåg på bröloppslakandet så blev det en mycket breradre spets..och rätt mycket brodyr..och jag tror att datumet syddes dit...
Nu skulle jag aldrig komma på tanken..att ha vita lakan,.och med spets... Tänk vad allting förändras... Det är ju ocks mycket bekvämare med påslakanen...och roligt att köpa nya..färger och möster ibland... Kram till dej!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Calma

Calma

16 januari 2011 19:38

Hej Ruth!
Så kul att träffa dej här igen,
Jag har inte dumpat er,men det bara blev så,,hoppas jag får tbx mina trevliga bloggvänner o kanske nya oxå,det vore kul
Skrivit lite i min blogg nu,jag är på g igen,*L*

SÅ fina spetsar,hade lite såna,men de är borta,ja ngr som min mamma gjort,har jag kvar,lite kul

MM,vilken fin gryta,
men tyvärr,ej bra på sånt där,men ngn kan säkert,hoppas jag

Ja,håller med Cina,sån kyla ska man ej gå ut i,,hujeda mej,,
Här har det töat o regnat,men vintern är ej slut för det,kommer säkert mer,både snö o kyla,,det är ju bara mitten av januari ju,,

Hoppas vi möts igen,,

Carpediem!

kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards