~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Oron gnager mig

Av ~ Ruth ~ - 3 januari 2011 19:58

  


  


Bjöd Gullan på Lasagne, sallad och hjortron från frysboxen med vispgrädde i em. det var gott. Gullan mår inte bra efter den influensa hon drog på sig när hon var i Norge under julhelgen, så det blev ett  litet mat  intag i dag för henne. Känner mig orolig för hennes hälsa, hon hostar och hör väldigt dårligt, blir yr och mår illa, äter ringa. Må gud hjälpa henne så det inte går nerför, hon är ingen ungdom längre, tycker att jag har jour här nu. I kväll låg hon ofta på köks soffan och svettades. Hon är min godaste vän och granne här uppe.


Hyfsat väder i dag, grått och trist, men bara ca. -10*, eldar sparsamt i vedspisarna.  En dum hackspett satt och hamrade på husväggen här i dag,  jagade bort den. Innan vi isolerade och satte ny panel var det stora hål i väggen som den rackaren åstadkommit, inte kul om det upprepas.


½-10 på kanal 24 skall  vi titta på småkronorna på Tv’n , skall bli roligt. Förövrigt inget nytt under molnen.


Kram till er alla.

 
 
BrittMarie

BrittMarie

3 januari 2011 21:51

Hej!
Så bra att Gullan har någon som bryr sig! Det är mycket förkylningar som florerar nu. Den där lasagnen såg verkligen smaskig ut. Så då fick hon i alla fall lite energi i sig. Hoppas det blir bättre snart för henne!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
ansepanse

ansepanse

3 januari 2011 22:20

vad ledsamt med goda vännen Gullans hälsa, hoppas hon får krafterna åter, skönt för henne att ha en så god vän i dig Ruth
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

3 januari 2011 22:39

Så fina bilder av Gullan du visar..och den härliga Lasagene...Gottis!!!
Låter som att hon har fått den här förkylningen med den MYCKET ENVISA hostan..som håller i sig..och det låter sonm att hela bröstet skall brista sönder!!!
Min dotter Maria..och lasses son Tomas..dom har denna hosta..haft i många veckor..och nu varit hos läkare OCH fått recept på Cocillana etyfin--(morfinpreparat som dämpar hostan)..och den hjälper något efter ett par dar...lindrar hostattackaerna...DEn är väldigt jobbig och intesiv denna hosta och är hon då dessutom äldre..så förstår man att et tar på hela hennes hälsa.
Kram till er..och hoppas att Gullan piggar på sej. Hon kanske också bör kontakta läkare och få medicin...
Kramiz!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Margaretha

Margaretha

3 januari 2011 22:46

Så skönt att du har ett hjärta som klappar för dina vänner.Hoppas din Gullan kryar på sig snart igen. Men denna hosta är visst envis och svår att bli av med.Och äter hon dåligt får hon ju inte mycket kraft heller.
Själv har jag lyckats med att få en urinvägsinfektion igen. Har man en gång haft det,så återkommer det visst med jämna mellanrum.Och det är inte kul!
Ha det bra Ruth tills nästa gång vi "ses".Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

3 januari 2011 23:09

Hoppas Gullan piggnar till, det går influensa nu. Gubben kom hem idag från jobb... jätteförkyld och hög feber. Inte roligt.
Gott mad lasagne, en av våra favoriter

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

4 januari 2011 00:24

Hoppas din omsorg för Gullan gör underverk så hon blir pigg o kry igen. Jasså ni är kvar i stugan än brukar ni vara där länge?
Ha det gott/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

4 januari 2011 07:04

Förstår din oro för din vän Gullan, skönt att du finns för henne nu
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

4 januari 2011 08:35

Usch det är jobbigt när någon när och kär blir sämre. Hoppas hon kryar på sig. Kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
charlotte

charlotte

4 januari 2011 09:55

Hoppas att Gullan kryar på sig! Kanske dags att ringa läkaren?
Tur att hon har dig som pysslar om. Kramar om och tänker på er båda.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

agge

4 januari 2011 11:14

Hoppas att Gullan snart kryar på sig...Det kan sitta i länge ...sviterna efter influensa.
Vad gott det ser ut med lasange...

Grattis på Rut dagen....

Rut har hebreiskt ursprung med omtvistad betydelse.
Det har tolkats som vänskap, den fagra men även herdinna.

kram

 
Birgitta

Birgitta

4 januari 2011 11:30

Så tråkigt att din fina vän inte mår bra...Hoppas verkligen hon blir frisk snart.

Såg också på småkronorna. Dom vann inte, men gjorde en himla bra turnering!

Kram

http://gittaninorr..blogspot

 
Lena

Lena

4 januari 2011 14:44

Förstår att du är orolig för din gamla vän.Det låter inte så värst bra det du berättar.Hoppas hon kryar på sig.Lasagne har jag oxå ätit idag,så gott!
Kram och ha det bra i stugan.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

4 januari 2011 16:45

usch jag förstår din oro för din VÄN GULLAN.
Inget att leka med denna hemska förkylning o hosta som folk får.
Och är man till åren kommen så tar det hårt på dom.
Hoppas verkligen att hon piggar på sig så hon inte åker på lunginflamation.

-8 grader här hos mig just i denna stund!

Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 januari 2011 17:17

Jag förstår din oro för din vän Gullan.Hoppas verkligen att hon kryar på sej snart annars får du följa med henne till doktorn.

Önskar dej en fin kväll:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

4 januari 2011 17:42

Grattis på namnsdagen!
Hoppas din granne och vän återhämtar sig.

 
Yvonne R

Yvonne R

4 januari 2011 18:30

Så tråkigt att din vän är sjuk får hoppas att hon snart är frisk
Grattis idag på din namnsdag!!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

5 januari 2011 08:56

Jag glömde din namnsdag och ändå så hette min mamma det som andra namn. Grattis i efterskott !!!
Hoppas Gullan kryar på sig ... Det skadar ju aldrig med ett litet besök hos doktorn eller ???
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Anki J

Anki J

5 januari 2011 17:27

Grattis på Rut-dagen!
Hoppas att din vän Gullan kryar på sig! Ser här hur envis och jobbig denna förkylning/influensa är. Mina barn har drabbats. Sonen har varit rejält dålig med hög feber, hosta och örongångar som svullnar igen och å hör man inte mycket. Hade på gränsen till lunginflammation (?) sa de på Vårdcentralen. Nu är det dottern som är drabbad igen och hennes hosta hörs dygnet runt. Själv är man snuvig, trött och lik ett vitt lakan i ansiktet. Orken förstår jag inte var jag har lagt och är så himla trött på detta nu. Mer eller mindre hela hösten/vintern har vi varit snörvlande i familjen...
Hoppas att du inte ramlar dit i detta skit, Rut!
Kram

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards