~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Det blev ingen bal på slottet i går.

Av ~ Ruth ~ - 1 januari 2011 15:07

  


Men väl en rafflande och spännande hockeymatch i Buffalo då  småkronorna mötte Canada, uj vad det var spännande, Sverige segrade efter straffar. Det blev en annorlunda Nyårsafton, tittade inte på fyrverkeriet på Tv när klockan klämtade 24 och det nya året skålades in, satt med blicken riktad mot Buffalo. Vi var själva på Nyårskvällen så vi stoppade i oss lite godsaker framför TV’n med blicken riktade mot skärmen det var allt.

  


  

Var inte i säng förens vid 2 snåret och då blåste det gruvliga ute, snön är så skräpig i dag, temperaturen ligger på ca -5* och solen har lyst så vackert.


 Ingen skallebank har vi i dag, (vi dricker sparsamt som tur är). Har satt in en ny omröstning i dag, klicka där du önskar och bidra till min statistik.  Önskar er allt gott på det nya året som precis har börjat.

Kram till er alla.

 
 
Ingen bild

Margaretha

1 januari 2011 15:41

Hej igen!
God fortsättning på det nya året.
Dagen här har gått i sakta mak.Trött efter vakandet. Men ingen dunka-dunka i huvudet. Fast jag drack lite vin och skumpa,men i måttliga mängder.
Nu är det "kväller" och nu ska jag se en gammal film på tv en stund.
Ha det så bra.
Kramiz min vän.

 
lillis

lillis

1 januari 2011 16:03

har heller ingen skallebank men är väldigt trött.Jag har bidraget i din omröstning.Vilken liten sötnos på kortet, vackra kort
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

1 januari 2011 16:50

Skönt att bara ta det lugnt. Det var samma här, Tomas och Evelina var här så det var lite god mat och TV:n som gällde... fast ingen sport.
Hoppas att ni får ett kanon bra år 2011
Kramar Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

1 januari 2011 16:55

ingen skallebank - inget dryckjom :)
söt liten vovvsla
Sv: jo, det är ju så, alla kan inte mer än göra sitt bästa, och ibland är de kanske gott nog det med
önskar dig det bästa på 2011 - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Anita

1 januari 2011 17:50

Ingen huvudvärk här heller. Vi var bortbjudna men min livskamrat är så hes så han ville inte gå och då stannade jag hemma så han slapp ha tråkigt. Det var en rafflande match ...
Har röstat men egentligen fanns inte mitt alternativ med så jag tog det som låg närmast.
Stor kram från mej !!!

 
Corina

Corina

1 januari 2011 19:19

God fortsättning på det nya året !

http://corina.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

1 januari 2011 19:30

Hej! Hockey var det på min tv också. Denna match var ju spännande till och med för mig. Vi bytte kanal en stund innan 12-slaget bara, så vi fick höra Jan Malmsjö. Här syntes många raketer. Grannens hund tyckte inte om det. Han som aldrig varit rädd förut. Det är synd om många hundar vid nyår, men dina hundar slapp kanske höra något?
God fortsättning!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Lena

Lena

1 januari 2011 19:41

Så fin bild på din hund.
God fortsättning!
Ja här har det snöat mycket idag.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

1 januari 2011 19:42

Det kan vara väl så så spännande att titta på hockey
så de kan bli huvudvärk av de me. Här var ingen bal heller men väl en lugn kväll med underhållning från Skansen. Ha nu en god fortsättning på de nya året.
Kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

2 januari 2011 11:29

Vad är väl en bal på slottet mot en bra hockeymatch? Du valde nog rätt.

Lungt o skönt även här på Nyårsafton och hundarna märkte inte ens att det var det!!! Inte en enda smällare runt oss. Kanon!

God Fortsättning... Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 januari 2011 14:59

Ingen huvudvärk här heller. Den tiden är förbi, tror jag... God fortsättning på det nya året!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 januari 2011 15:01

Ingen skallebank varken igår eller idag.
Härligt att vara fri från sånt otyg.
Ingen alkohol förtärdes här.
Inte mycket smällare häller mot vad det brukar vara.
Ja vi köper ju inte finns anda som gör.
Gillar inte alls detta med raketer o skit.
Alla djur som är rädda usch stackarna.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

2 januari 2011 19:39

Lugnt nyårsfirande här också, utan alkohol, men det är knappt man vågar skriva för det finns ju dom som har ont av det också av någon anledning.
Nu har vi i alla fall inlett ett nytt år som jag hoppas blir lika bra som föregående.

Önskar dej allt gott:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
junitjej

junitjej

2 januari 2011 20:57

En sådan söt vovve!!

http://junitjejen.se

 
margus

margus

6 januari 2011 14:09

Det kallar jag alternativt nyårsfirande. Man får pröva alla sätt.

http://margus.bloggplatsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards