~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Så snabbt det går undan

Av ~ Ruth ~ - 28 februari 2010 17:56

En rätt så lugn söndag precis som det skall vara. Har klippt hundarnas klor 40 klor bak och 50 fram = 90 klor, jisses så många det blir vid en summering "L". Klippte även pälsen under tassarna på samtliga, nu återstår badning.
 
 
 Förra söndagen för en vecka sedan togs denna bild.

  



I dag togs denna bild på samma stället, så här kan man se hur snabbt snön töar bort. 1-2 dagar till så kommer barmarken fram på gräsmattan där jag har gjort alla gångarna för hundarna, då börjar det grisiga på golven, dags att bege sig till stugan i Värmland.Taken är nu rena från snö efter 3 dygn med + grader. I dag har det varit ett väldans liv med fågelkvitter ute, dom går inte efter hur mycket snö det finns när dom söker partner utan går helt efter ljuset.
 
  
 
  Så här ser det ut utanför kökstrappan. Trodde aldrig det skulle gå så snabbt.
 
  
 
Glöm fortfarande inte att mata djuren och fåglarna !
 
Nu är det sista OS-dagen 18.30 startar 50 km herrar, masstart, tror det blir en medalj till, skall följa hela loppet och heja på dom.
 
Ha en fin kväll !

 
 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

28 februari 2010 19:07

Visst är det härligt nu när snön börjar försvinna.Även vi har haft lite vårlikt idag,med 7 plusgrader och en strålande sol.Och fåglarna kvittrar och har sig,dom har då fått vårkänslor i alla fall. Ha en trevlig kväll ,så håller vi tummarna för ytterligare en svensk medalj.

Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

28 februari 2010 19:41

Ja, tänk så fort snön sjunker ihop av några plusgrader! Även fast jag inte tycker det märks så mycket här. Förutom på vägarna som är relativt rena nu.
Men säg den glädje som varar :( såg just väderleken som visade mera snöööö och varning för ytterligare trafikproblem. Delar ju inte riktigt din glädje för snön ;-)
Fin bild du visar med rådjuret som försöker ta moroten på snögubben.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

28 februari 2010 20:13

Ha ha, den första bilden va kul :D. Ja det går väldigt fort när det töar, men snart kommer väl alla vattenproblem så då ska det pumpas i alla källare o.d Då får vi köpa båt istället för snöskyfflar eller va tror du?? :0)
Ha en go kväll o. en bra start på veckan.
krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 februari 2010 20:14

Tack snälla vännen min för det fina kortet och dikten.Jag blev såååå jätte glad för det.Hoppas allt är bra med dig.Fina bilder som vanligt.
Många många kramar till dig från mig

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

28 februari 2010 20:32

Här har det töat även idag och nu syns det allt lite att snön har sjunkit ihop. Regnat lite i eftermiddag har det gjort och ska visst göra så i morgon också för att senare gå över i snö.......bläää, vill inte ha mer snö nu.

Om en stund ska jag titta på Wallanderfilmen i 4:an......5-milen har jag kollat lite på men är inte så intresserad.Tycker det är skönt att OS är slut nu.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

28 februari 2010 21:09

Det är så gott att snön töar bort och att hundarna snart kan röra sig bättre både på tomten och att vi snart kan gå skogspromenader igen..längtar.
Rolig bild :)
Godnatt

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

28 februari 2010 21:18

Hejja ... en medalj till !!! Har sett hela loppet och det var spännande. Men du kan ju stoltsera med 2 medaljer i loppet. Norge tog ju GULD ... Grattis!!! Du firar väl det???

De som bedriver en hatkampanj får lättare anhängare än vi som vill försvara ... Vi tiger ju oftast.
När åker du till Värmland då???
Ha nu en fortsatt bra kväll ... Jag firar bronset med ett glas vitt !! (Nää, inte mjölk)
KRam på dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 mars 2010 06:54

Här har det töat mycket, men när jag slog upp min ljusblå i morse och tittade ut så snöade det igen
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

1 mars 2010 10:17

Skönt när det går åt rätt håll... snart har vi sommar och sol

Kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
maki till ruth

maki till ruth

1 mars 2010 10:28

Tänk så fort det smälter.
Såå mycket pyssel med dessa djur. Flitig Du är.
Det har verkligen varit synd om alla små djur i detta djupa snö mängden.
Önskar Dig en trevlig mars månad och god fortsättning i väntan på våren.
kram m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

1 mars 2010 13:08

Oj så lite snö det var kvar hos dig!
Här fylls det på idag men snöstorm och ett himla oväder!
Mitt möte vart inställt pågund av detta väder!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

1 mars 2010 14:47

Nu snöar det här igen , nästan all snö på taket har drösat ner så man får akta sig och djurena så att man inte får det över sig

http://bloggplatsen, se

 
agge

agge

1 mars 2010 14:51

Oj, vad många klor....Ja, du har fullt upp med dina hundar du....Saknar min älskling så otroligt mycket....

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

1 mars 2010 17:08

Kära Ruth !
Bevisligen så går det undan när det väl börjar att töa...men om jag tittar ut så är det samma vita vyer överallt och barmark ser jag ingenstans...men töandet kommer väl igång här också så småningom ;o)

Tack snälla för dina värmande och omtänksamma ord i min blogg !!!
Många innerliga kramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

1 mars 2010 18:10

Låter jobbigt att klippa så många klor...
Så det töar hos er...! Här är det snö och åter snö, blir bara mer och mer!

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 mars 2010 20:29

Ja du kära Ruth, här känns Våren oändligt avlägsen nu. Det snöade i går, det snöade i natt och det har och snöat hela dagen idag. Jag avundas dig den smältande snön - talande bilder av hundarnas snögångar. Sonen kommer upp hit från Göteborg på onsdag. Han blir nog överraskad av all snö vi har här.
Skickar mina varmaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
margus

margus

2 mars 2010 10:35

Ja, det går verkligen undan när det töar. Det FINNS hopp, trots allt. För var dag växer hoppet.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards