~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

För 2 år sedan denna dag och nu

Av ~ Ruth ~ - 23 februari 2010 22:30

  


Då var gräset grönt och djur och fåglar slapp frysa och svälta sig till döds.
Denna bilden satte jag in på bloggen 23 februari 2008, vilken skillnad mot i dag. Solen har lyst så vackert hela dagen och istapparna blir åter längre och längre. I natt så hadde ett rådjur grävt en stor grop intill husväggen, har den letat mat eller har den sovit där för att få skydd ? snöade lite i natt, men inget som krävde skottning.
 
  
 
Fortfarande är inte trottoarerna skottade, det ligger berg med snö som inte kan ta vägen någonstans, så nu jobbas det dygnet runt för att komma tillbaka till det normala. Tog bilden för en stund sedan nu är det grävskopa och lastbilar som gäller för att vi skall slippa gå på gatan som medför stora faror för dom gående. Undrar vart dom lastar av snön någon stans. Bilden ovan är tagen genom fönstret på ett veldigt långt avstånd nere på gatan.
 
Inga stora begivenheter i dag heller, men ni ser att jag lever och jag mår bra. Följer OS samtidligt som jag har kommenterat och skrivit. Flickorna på skidor gav ingen medalj. Nu följer jag Ski Cross en (rolig tävling) och båda Svenskorna Anna Holmlund och Magdalena Iljans är i kvartsfinal, YESS !
 
  
 
Klockan en timma senare. Nu jobbas det för högtryck och dom börjar närma sig allt mera, kanske fint i morgon utanför staketet när vi vaknar
 
 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

23 februari 2010 23:46

Finns gräs ??? Det var kontraster som heter duga mot all snö !!! =D
Ber om ursäkt för att jag skrev två kommentarer till ditt förra inlägg...MEN...det "hängde" sig här precis när jag skickade den första och då jag inte såg att den kommit iväg som den skulle så skrev jag en till med samma innehåll...vaddå klant...vem...jag...JAAA !!!
Flera kramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 februari 2010 06:45

Håller med föregående talare det var kontraster som heter duga. Nu är det synd om alla djur i naturen,många som svälter sig till döds
Ha en bra onsdag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 februari 2010 09:00

Hej Ruth!
Men oj vilken skillnad,gräset är grönt.Vilkan fina bilder.Och dina hundar är sååå fina.Ja det är så synd om alla djuren nu.Jag matar fåglarna allt vad jag kan.Är Debbie parad nu eller?vad spännade det ska bli.
Hejsvejs!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

24 februari 2010 09:33

Vilken skillnad mot idag! Vet inte vilket som är bäst?? Men visst har vi väl haft en härlig vinter? Även om snön har ställt till en del så är det underbart att även vi i södra delen fått se lite snö i år men det är synd om alla de vilda djuren.

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Dotera Di

Dotera Di

24 februari 2010 10:15

Visst är snö fint på alla sätt så länge det håller sig från vägar och trottoarer. Vad bra att dom kom och skyfflade bort snön utanför på gatan, även omdet störde din nattsömn.

Kontraster är bara förnamnet, men det dröjer inte så länge tills det är den synen vi har utanför fönstren (lagom till midsommar eller nåt) Ha det bäst Kram

http://vattumannen.bloggplatsen.se

 
agge

agge

24 februari 2010 10:23

Men vad kul att se förra årets väder...men gud vad grönt

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Madde

Madde

24 februari 2010 13:42

Åhh vilken härlig snö fri bild.. Jag längtar verkligen efter våren nu. Idag har vi strålande solsken så jag ska gå ut och gå snart. Hoppas nu att det jag skriver kommer med. Har ju inte fått ett vettigt svar från bloggplatsen än om varför det krånglar för mej.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

24 februari 2010 13:49

hejsan Ruth!!
ja här är massor massor med snö, i söndags tog sig inte gubben till jobben, vi blev "framgrävda" vid 16 tiden...suck
har tagit lite bilder på kaoset, ska sätta ut dem sen, ibland undrar jag om vi ska försvinna i snön...jag vill inget mer nu...jag vill ha VÅR...men jag har sått massa fröer, tomat, gurka, klockranka o ja allt möjligt, de kommer så fint redan, det är verkligen kul, ha de så gott kram Anki

http://www.bernerhagen.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

24 februari 2010 16:48

Hej igen och tack för kommentar hos mig!
Du efterlyste ett foto på mig, men sanningen är den att jag inte har "velat vara med på bild" de senaste åren (är man fåfäng så är man *skratt*), ska dock ta mig en funderare och kanske be min dotter om hjälp...äger inte ens en kamera ser du...
Hmmm…Vet inte vad jag ska tycka om Slow-PCfighter som hittade 7028 fel och Statusutlåtandet löd ”Din dators tillstånd är mycket dåligt”.
Efter reparationen där programmet reparerade endast 1757 fel och jag testade igen blev dock utlåtandet ”Din dators tillstånd är mycket bra”.
Tilläggas kan att jag inte märker någon skillnad = är seeegt att komma in på en del söksidor…MEN…det kan ju inte ha skadat att få en utrensning iaf !!! =)
Kramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

24 februari 2010 17:17

Ja tänk vad dom sliter med den där snön, fattar inte heller var dom gör av den, det är ju fullt nästan överallt. skönt att pengarna är på kontot, då är allt i sin ordning. Sockarna värmer bra och tack för tvätt-tipset, hade aldrig tänkt på det där med sköljmedlet.... Ha det gott.

KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

24 februari 2010 19:10

Ja det vad då skillnad mot vad det är 2010.Men jag gillar vintern jag.Idag har vi haft ett strålande väder ,med flera plusgrader och massor av SOL.
Ha det gott, så håller vi tummarna för Tre Kronor i nattens match.

Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 februari 2010 19:30

Vilket fin rådjur du har på din "gräsbild"! jag tror nog att det rådjur som du såg spår av vid huset har legat där i natt. Det har nog sökt skydd där.
Vad skönt att ni blir av med snön på trottoarerna nu. Det är ett elände att behöva gå ute på gatan.
Önskar dig en skön kväll!
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
smeden

smeden

24 februari 2010 20:44

Var det verkligen så grönt gräs. Försöker tänka efter. Jo det var det vist men man kan knappt tro på det.
Men tänk när vi till sommaren tittar på våra vinterbilder.
tittar just nu på stafetten!
Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

24 februari 2010 22:09

Det är ju så vintrarna har sett ut dom andra åren så nu har vi äntligen fått riktig vinter
Förstår att hundarna har det kul i laburinterna du skottat åt dom

http://prilyckans.bloggplatsen.se/b

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

24 februari 2010 23:13

Jag följer också OS och just nu är Guldet vårt. Men ... Norge var inte dåliga som kom igen och tog Silver.

Jaa du, när skall vi bli av med den här snön och få fram det gröna gräset till våra skogsdjur. Tycker så synd om rådjuren med sina späda ben och ingen mat. Det blir hårt innan de kommer åt födan.
Ha det gott min vän !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

24 februari 2010 23:47

Kul att se hur det var för ett år sedan!
Önskar jag kunde vrida tillbaka klockan. Idag har sambon varit på taket och skottat bort flera ton snö. Fasar för allt vatten som bildas när dessa berg av snö ska smälta.
Trevligt med de små presentationsbilderna i kommentarsrutorna. Hur får man in dom? Hittar ingen inställning för det.
Natti natti!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards