~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Kan man annat en att skratta..

Av ~ Ruth ~ - 21 februari 2010 14:59

Fortsätter på samma tema "snö" även i dag, är som barn på nytt i vinter.
Har kommit snö även i dag, undernatten snöade det och det blev tjocka drivor. Våran breda snöskovel lånas bort till höger och vänster till grannarna. Dom som bara har slängt den skottade snön lätt åt sidan har nu ingen stans att göra sig av med allt som har vräkt ner, så nu har dom dubbelt upp. Finns inga snöskyfflar eller snöslungor att köpa i hela Sverige, även hos leverantörerna är det slut. I dag har det varit snöskotrar och skidåkare på gatan så det finns även vuxna som roar sig med all snö och inte bara barnen. Solen lyste så vackert en kort stund i dag, men nu snöar det i gen. Enligt SMHI så kommer det mera i morgon. För mig och min mann så känns det som vår barndoms vintrar, vi båda hoppas på ännu mera snö trotts att vi måste skotta.
 
  
 
Så här ser några av gångarna ut som jag har skottat för hundarna, nu kan dom busa och springa runt, påminner om en skridskobana, bra motion blir det.
 
  
 
Saidie promenerar i den ena  gången, inte mycket som syns hehe..
 
  
 
Tarraz pinkar revir över allt ute, gammeltiken Saidie löper och lämnar ljuvliga dofter.
  
 
Se så vacker en snödriva kan vara, ser ut som i Alpernas fjällvärld.
 
Så dagarna går bara i snöskottning med motion för armarna och friskluft, varvat med mat och dryck, en perfekt dag i dessa tider, både jag och Arne njuter för fullt.

 
 
Monica

Monica

21 februari 2010 15:25

Du njuter av snön och en del svär ve och förbannelse.....olika tycke och smak. För min del varken njuter eller svär jag över snön för vädret rår vi inte över som tur är, vi får dras med det som det blir.
Så fint du har skottat till dina vovvar......

http://violett.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 februari 2010 15:27

Ja det ända som gäller just nu är ju all snö som kommer,men för min del så räcker det som vi fått. Ljuvliga bilder på hundarna
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

21 februari 2010 19:07

Det är inte klokt så mycket snö det är denna vinter!
Härliga snöbilder fast lite less på snön är jag nog, men framförallt på kylan!
Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

21 februari 2010 21:24

Måste ge min komplimang till de vackra gångarna som tillägnats hundarna...de har verkligen tur som bor hos er =)
Vi har fått ännu mera snö hos oss sedan vi fick vår "snöskottarhjälp" men hoppas vi ska slippa ringa efter undsättning igen. Älskar också snö, men när det blir så här mycket och vi inte klarar att "hålla rent franför vår egen dörr" så tycker jag det har blivit mer än nog =D
Söndagskramar till dig vännen !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

21 februari 2010 21:49

Ruth, Ruth!! Det är då tur, att det finns nå´n som njuter av denna vinter!! Men jag tror allt, att det är fler, som tycker det är nog nu. Men jag måste ju inte ut - så jag ska inte gnälla..... Väl att du och din gube får en härlig och riktig vinter som ni har önskat!! Och motion får ni - det är då säkert!

Men du - vilka vackra sockor du har stickat!! De blå var ju helt underbara! För att inte tala om ditt senaste par!! jag skulle då inte våga använda så vackra sockor - tänk om dom gick sönder.....

Ha det gott min snällaste Ruth! Du vet att jag läser alltid dina inlägg, även om jag inte skriver nå´t....

Kramar till dig!!

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

21 februari 2010 22:17

Du ser att ha haft roligt också! Fina bilder som vanligt! Hehe... ser skoj ut med bara lite som syns på Saidie, du får snart sätta gps på de små liven.

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

21 februari 2010 23:28

Håller inte med dig när det gäller snön! Är så trött på denna kyla och detta eviga snöande.
Just nu står kvicksilvret på -26gr. Hoppas innerligt att inte strömmen går i natt.

Hahaha! Nej, jag går inte i bulldogstankar. Men kunde inte låta bli. Han är ju så söt den lilla knubbiga valpen.
Natti på dig!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
margit

margit

22 februari 2010 00:26

GOD NATT...Du ligger kasnke och sover så gott....
Lasse snarkar vid TVn..och jag sitter vid datorn...läser bloggar och skriver kommentarer...Och då gå klockan SÅ snabbt!!
Kallt är det också..ute. ca - 21 grader.Sköntt få vara inne i värmen.
Ösnkar dig Ruth en fin ny vecka!!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
margit

margit

22 februari 2010 00:29

Jag har aldrig berättat för dej...att min mamma (som gick bort innan jag fyllde 15 år) Hon hette också Rut!
Ett av mina barnbarn uppe i Nordmaling fick också namnet Rut. Och då visste inte min dotter och hennes sambo att min mamma alltås mormor..också hette Rut.
Kramizzzz!

http://margitholm.blogg.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

22 februari 2010 06:45

Det ser mysigt ut och det hörs i det du skriver att du/ni har det bra. Jag skottar inte men jag sopar av verandan och trappan så just nu har jag semester för det snöar inte.

Fina drivor har du och visst påminner de om alpvärlden. Vovvarna får det också mysigt. Du får anordna en springtävling för de fyrbenta.
Nu får du ha en skön måndag, vad du än tänker göra. Jag planerar några timmar med uppdateringar och skall försöka hitta något att blogga om.
Stor kram till dig vännen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

22 februari 2010 08:07

Samma här,skottat gångar åt lilla Flisan.De stora klarar sig än så länge,men det kanske skulle komma mer.Tviii
Så tråkigt när man inte kan gå sina vanliga mysiga skogsrundor.Utan får hålla sig till uppskottade trottoarer.

Ha en fin vecka kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Yvonne R

Yvonne R

22 februari 2010 09:48

Vi kan nog hålla oss för skratt nu..är totalt "insnöade" vet knappt inte längre vart vi skall forsla all snö.
Så för min del får det räcka nu!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

22 februari 2010 10:10

Hej
Oj det har nog kommit mycket mer snö hos dig.Rolig bild bara svansen på vovven syns,haha!Ja nu har du väl fått din efterlängtade vinter,hihi!här var det -23 kallt i morsse.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

22 februari 2010 14:42

Vis har vi en fin vinter, hundarna njuter till fullo, tack för en trevlig pratstund, även om det blev mycke skitprat ha ha ha

http://prilyckans.bloggplatsen.se/b

 
smeden

smeden

22 februari 2010 18:19

Det finns väl inte en blogg som inte talar om snö denna vinter.
Men vad vackra bilder det blir. Först trodde jag hon hade sprungit ut i snön, men hon var vist i gången.
Det finns de som fått hjärtinfarkt p.g.a snöskottning.
Ska vi kasta snöboll på varandra? Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
agge

agge

24 februari 2010 10:22

vilka härliga bilder på hundarna..hahaha

http://jacastas.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards