~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

I dag har siffran varit "1"

Av ~ Ruth ~ - 6 februari 2010 22:15

Har lekt detektiv i dag, tvättade några maskiner i går, men det saknas strumpor, en hittade jag i ett byxben, men det saknas fortfarande 2, vart i hela friden har dom tagit vägen ? Har ni varit med om dessa fenomen ? Ett gardinomtag blev puts väck innan jul, har jag ett spöke här tro ? 
 
Bär 2 guldhalsband på mig (alltid), var ute med hundarna, på vägen in tillbaka så låg det ena på trappan (som tur var) så nu hänger det runt halsen igen, tur jag inte tappade det på min vandring.
 
I eftermiddag upptäckte jag att jag saknade ett örhänge i ena örat (vart annars förresten hehe) har letat i min säng, över allt inne och i källaren där jag har varit, men det är borta. Det var ett minne från Indianerna USA, dom var så duktiga på att göra silversmycken med vackra stenar, hade även ett pampigt halsband som matchade, det var så vackert, men användes inte (var för tungt) det försvann när vi hade inbrott här.
 
Alltså 1 strumpa, ett gardinomtag, ett halsband, ett örhänge VAD SKER ? Har inte varit min dag i dag.
 
Melodifestivalen blev en besvikelse i kväll, föll inte för någon av låtarna som tävlade, skit pannkaka, eller så beror det på att inte humöret var på topp. Nu hoppas jag på morgondagen.
 
Var rädd om dig själv och värna om alla i din omgivning, glöm inte ett litet leende !
 / kram Ruth
 
 

 
 
Monica

Monica

6 februari 2010 22:42

Vilken otur du har haft med borttappade grejer...hoppas att dom kommer tillrätta.
Melodifestivalen var väl ingen höjdare ikväll, men tycker ändå att det är något visst med den. Hoppas på bättre låtar framöver.
God natt och sov gott !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

6 februari 2010 22:59

Det var väl en konstig otursdag du haft idag! Tur att du hittade ditt halsband i alla fall.
Jag höll på Anders Ekborg och Jessika Andersson i kvällens deltävling. Synd att inte Anders gick vidare. Han är en favorit för mig. Älskar hans röst.
Kram

 
Corina

Corina

6 februari 2010 23:23

Sicken otursdag !
Nä melodifestivalen gav mig inget alls, bara jasså tycker jag:) Kram !
( sockar försvinner även hemma hos mig när jag tvättar )

http://corina.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

7 februari 2010 00:20

Ingen trevlig dag alls för dej i dag. Kanske husspöket som är i farten. Vilken tur med halsbandet!
Hoppas humöret är bättre i morgon

Sov gott!

http://www.eklovenskennel.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

7 februari 2010 00:55

Njaa, det är inte jag som släpptslös och gämt undan dina försvunna saker så vi får skylla på något annat spöke. När jag spökar då skräms jag men stjäl inget.*skrattar* Snällt spöke är jag !!!
Nää, det var ingen direkt hit idag i Melodifestivalen. Inte en enda svensk text....
Nu ska vi skratta i morgon och vara riktigt glada för vi är en dag närmare våren och vårsolen ... Tänk att för varje dag närmar vi oss sommaren.
Natti natti !!! vännen
ropar Skomakar Lisa

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Anki J.

Anki J.

7 februari 2010 01:15

Hm, låter som du har besök av samma mystiske varelse som stjäl både örhänge o strumpor som jag har här.... Konstigt! ;)
Kram

http://www.jankils.se

 
Lena

Lena

7 februari 2010 10:10

Ha en bra Söndag Ruth och kram på dig.Återkommer sen.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bondfrun

7 februari 2010 10:54

Schlagerfestivalen....ja vad ska man säga om den?
Inte tror jag det är seriöst menat när rappare "tävlar" i schlager.
Numera verkar det som om man använder festivalen som en talangtävling,nya okända artister testas,visst,de kan vara nog så bra.
Men Jenny Silver,hur tänkte hon/de????
Hon lär dock inte glömmas av,och det kanske är meningen.
Apropå försvunna saker,en vår när jag grävde i grönsakslandet hittade jag både sockor och kalsonger,
jag hade också undrat vart de tagit vägen.
Vår hund gillade att gräva ned saker han hittat.
Antagligen hade de blåst ned från tvättlinan eller så hade den "oskyldiga" hunden hoppat och tagit dem,jag tror på det senare för det var en riktig spjuver.
Hoppas du hittar något av det borttappade.

 
margit

margit

7 februari 2010 11:11

Ja de va verkligen en otursdag för dej...tappat o tapppat o tappat IGEN!!
Det måste va ett rekord! Du kaunde hamna i Giuisness rekorbok, eller vad det heter.
Hoppas du hittar igen det som FORTFARANDE saknas...VI håller tummarna för dej!!
Kramen min vän!!!
PS. Du måste berätta fortsättningen...om du hittar,,,och VAR du hittatde!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 februari 2010 11:38

Det är så fruktansvärt irriterande, när saker försvinner så där bara av sig självt :( Det händer här också lite då och då. Det som inte är stulet kommer igen, sägs det - men när, kan man ju undra;)
Hoppas du i alla fall hittar örhänget - halsbandet är ju stulet, så det lär du tyvärr inte få se röken av.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 februari 2010 11:53

Vilken otur med borttappade saker.Här försvinner det saker ibland då är det Snuttan som får skulden
Ha en bra söndag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

7 februari 2010 15:43


Hihi det spökar säkert lite hos er, så mycket på en dag.
Vi är ju bara två här hemma nu så man tycker att inte strumpor skall få ben och försvinna..men så är det. Har ett antal udda strumpor. Jag hoppas att dina saknade saker dyker upp minst när du anar det.
Söndags-kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

7 februari 2010 16:00

Ja du visst e det konstiga saker som händer.
För några månad sedan tvättade jag 2 påslakarn och fyra örngott. Och när det var klart skulle jag ta ut det o lägga i tummlaren men det var bara 3 örngott. Vände ut o in på påslakarna men näääää det fanns inte. Och det har inte kommit till rätta ännu. Vet ej vart det tog vägen.
MYSTISKT o jag vet att det var 4 för vi har fyra kuddar i sängen!
Jaja kanske kommer det fram vad det lider eller oxå förblir det borta!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

7 februari 2010 19:29

Måste bara kila in och önska en trevlig kväll !!! Återkommer i morgonbitti och läser vad du skrivit i natt.*skrattar*
Stor kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

7 februari 2010 21:46

Ibland kan man tro att det fins en inneboende

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
agge

agge

8 februari 2010 10:09

Vilken dag du haft...Undrar om du har någon liten vätte där som busar med dig...

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Ingen bild

SL

22 februari 2010 21:42

Strumpklämmor är grejer det! myAqua.se säljer ett par riktigt bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards