~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Inte ett moln i sikte och goda dofter av curry

Av ~ Ruth ~ - 19 september 2009 16:20

  


Har fotat lite i dag, sätter in 1 foto på gammeltiken Saidie, hon är alltid så svår att ta kort på, men denna får duga, "KLICKA" på bilden så blir den större.
-------------------------------------------------------------------
En vacker dag och jag går på 3/4 fart, har inte lust med något vettigt. Min man har gett sig i väg på sin dagliga cykeltur på 4 ½ - 6 mil, nästa år skall det bli Vättern-rundan, det fixar han enkelt för kondis det har han. Som jag trodde så fixade gubben även min gamla lockrullare också "HÄR", den var full av hår och blev överhettad, det blev ett annat ljud i den också så nu lever den i många år till hoppas jag, vi är lixom "ett" efter alla år vi tre, hehehe.
  
Min grannes fläderträd har åter börjat blomma, är nog 6-7 blomklasar i toppgrenarna, lite väl sent kan tyckas, eller gör dom så ? har aldrig reflekterat över detta förut.
  
 
Undrar om dessa svampar är ätliga, dom växer lite varstans i hundgården som inte används, så hagen håller på att växa igen. Har nu sprutat ogräsbekämpning i hopp om att gruset skall bli synlig igen till våren när jag får skrapa bort det döda gräset och mossan.
 
I dag har jag gjort en köttgryta med vitlök, vanlig lök samt vock grönsaker och currypasta samt Chinesisk soya, jädrans så mustig och god, ett par glas med rött blir det också. Finns matfixar-lusten kvar så skall jag göra en smulpaj med äpplen och gräddglass till senare i kväll.
Ha en fin em. och kväll.
---------------------------------------------------------------------
Se inlägget under, ny omröstning en uppföljning till den förra.
---------------------------------------------------------------------
 
 
gerty

gerty

19 september 2009 16:57

Vilka dagar det är nu så härligt väder, måste passa på och vara ute så mycke som möjligt

http://prilyckans

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 september 2009 17:53

Händig man du hars. Tänk att du fick tillbaka din avlidne vän. Inte dåligt att få någon att uppstå från de döda.
Ha nu en bra kväll med köttgryta, en flaska vin och din supermake.
Kram från mej

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 september 2009 18:37

Hej på dig matmora,hihi!den grytan skulle jag vilja smaka,du är så duktig på mat & bak du.Sportig gubbe du har då.Ska inte du oxå cykla Ruth?Fina bilder!
Ha en trevlig kväll ni!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

19 september 2009 18:55

Så fin hon är Saidie. Vilken tur att mannen kunde fixa locktången.Fina kort som alltid bjuder du på
Ha en skön och mysig kväll
Kram

http://danslillis

 
Lina

Lina

19 september 2009 21:27

Vilken söt bild på söta Saidie!!
Hoppas du har de bra annars.
Kram

http://rubynellie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

19 september 2009 21:30

Fin gammal dam Saidie. Liknar min Molly i kroppen.
Visst har vi haft härliga dagar den här veckan. Helt underbart har det varit.
Din man verkar ha hur mycket energi som helst! När vilar han... ;-)).
Önskar er en fortsatt trevlig kväll!
Kram

 
Reneth

Reneth

19 september 2009 21:40

Härligt med den fina bilden på din gamla lady. Nej svamparna är inte ätbara så mycket kan jag säga, men huruvida de är mycket giftiga eller bara oätbara minns jag inte nu. Fast vore de riktigt giftiga hade du nog märkt något på någon av hundarna om det växer många i hundgården. De är så söta Cavalierer, men för tunga för mig. Ariana väger 2,6 och Iddi 3, 1 perfekt för mig.

Ha en fortsatt trevlig helg
kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

19 september 2009 23:06

Pigg gubbe du har, ungefär som min när han var frisk. jag hängde allt med på många cykelturer nu skulle han behöva motor för att hänga med mig;) Fruktpajer kan en lätt äta ihjäl sig på;) Pippin i förra inlägget tror jag är en grönfinkshona.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

20 september 2009 10:35

Söt bild på Saidie :) Toppen att mannen din fixade hårtorken och att han håller kroppen i trim! Min man brukar hålla sig i form med att jogga.

Kramen

http://birgittasnya.blogg.se

 
Lena

Lena

20 september 2009 12:20

Önskar er en skön Söndag!hoppas ni har lika fint väder i Lerum som här.
Kramis

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

20 september 2009 23:18

Vilken goding Saidie är.
En gubbe med kondis skojar du???...Stålmannen är du kanske gift med eller ??? Nä skojar bara ,men vad han är duktig som håller igång så.
Och liv i din gamla locktång fick han också,han kanske hotade tången att den skulle med på hans cykelturer,(ler)

Ha det gott Ruth Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
agge

agge

21 september 2009 10:37

Så bra att din hårrullare blev fixad då. Då kan ni umgås några år till.Hehe.....Så fin hon är Saidie

kram

http://jacastas.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards