~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Datajobb i dag

Av ~ Ruth ~ - 11 september 2009 17:37

  


Många funderingar är till för att lösas, tillsammans skall vi fixa det !


Det är så många som har funderingar ang. allt det nya på bloggen, så jag skall försöka att göra en sida och förklara med ord och bild för dom viktigaste sakerna, men det tar hutlöst mycket tid har jag märkt, så jag hoppas jag går i land med det. Måste ju göra annat inemellan också så det blir pauser lite då och då. Vet 3 som skall lägga ner sina bloggar för att dom tycker att det har blivit för svårt, himla tråkigt faktiskt. Nu skall jag göra något nyttigt i hemmet innan kvällen kommer. Skall se Idol 2009 på TVn, har inte kollat vad det kommer mera i kväll. Är det inget speciellt så fortsätter jag med mitt jobb tills efter midnatts timman. Skriv gärna vad du tycker är svårt, kan ju inte ta precis alla funktioner, men dom viktigaste.
  
 
 
Fredrik

Fredrik

11 september 2009 17:44

Oj va bra. Jag behöver hjälp.

jag vill ha en sån där snygg "banner" som många har fått till. Min blir jätte stor. Som ett stort kort och hur får man in text i bannern.
Jag hoppas du fårstår vad jag menar. Jag vill ha ett kort på vårt sommarhus överst i bloggen och sen en text i den som sägar "sofielund"
Tack för hjälpen

http://sofielund.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

11 september 2009 17:44

Vad du är go Ruth.Tänker på alla som har trubbel med den nya bloggen och vill hjälpa till.Det finns inte så många som du.Säkert har du inte träffat så många av dina bloggvänner,men ändå ställer du upp för att hjälpa till eller bara skriva en tröstande rad ibland.
Jag känner ju inte dig personligen ,men har hörtså mycket gott om dig,och det verkar stämma till 1000000%.
Ha en riktigt trevlig helg och massor av kramar till dig

Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

11 september 2009 18:44

Du är bara bäst ! Tänker alltid på de som inte klarar detta så bra. Du behöver inte hjälpa mig i alla fall, denna gången:) Alltid något eller hur ? Har ju även lärt mig PSP sedan vår första kontakt med varandra, kommer du ihåg tro ? Det gör jag, tror jag.....trevlig fredag kväll önskar jag dig ! Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

11 september 2009 18:55

Ja du goooooa snäll Ruth du är så omtänksam.
Jag har hjälpt några komma igång med den nya bloggen.
Men inte tusan tänkte jag på att print screen för att visa hur man gör.....nääää så långt tänkte inte jag.
Och kan man psp så e det ju lätt fixat att göra ett huvud.
Men som du säger tar det evig tid.
Tänk när jag började med psp det var inte nådigt fytusan men men det gick till slut! Är kanske inte så duktig men jag kan iallafall...=))

Kramen på dig och ha en skön fredagskväll

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

11 september 2009 19:02

Jasså, är det några som vill lägga ner ... Tycker jag är väldigt, väldigt synd. Det är ju inte tvunget att göra bloggen annorlunda mot förr och om man tänker till noga så är det ju det var och en skriver som är det viktiga. Att blogga är att skriva sina tankar och designen är ju inte det allra viktigaste, tycker jag ... På varje blogg jag går in på så finns det så härliga, mysiga människor bakom orden och det anser jag är det viktiga. Mitt råd till alla som bävar är: "Skriv era tankar som vanligt och kom ihåg att det är era tankar som ni knackar ner som gör er blogg".

Du är alltid så vänlig och snäll mot allt och alla och du ställer upp i vått och torrt ... Du är en klippa för alla ... Förta dig bara inte ...
Kram till dig vännen !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

11 september 2009 19:30

SVAR TILL FREDRIK:
Att göra en Header (eller toppbård) det måste man göra i ett fotoredigerings program och bilden skall vara 490 bred, höjden är en smaksak, men själv går jag inte över 260 hög. så du får prova igen.

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

11 september 2009 19:45

SVAR TILL FLERA:
Vad då, skall man inte hjälpa sina vänner om man kan ? en annan gång så kan det vara jag som behöver fråga och då förväntar jag mig hjälp tillbaka, eller ?

 
Fredrik

Fredrik

11 september 2009 19:48

Tack för hjälpen. Jag ska testa.

http://sofielund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

11 september 2009 19:55

SVAR TILL MEDRESENÄRSKAN:
Du har så rätt, det är det är det som skrivs i bloggen som är viktigast. Men det är även kul att göra om sin blogg och göra den mera personlig, lyckas man så är det roligt. Att det nu finns möjligheter att göra om lite så vill väl dom flesta förnya sig en smula, när ett nöje bjuds försöker man ta till vara på den chansen. Men bloggarna duger som dom var förut också för dom som inte vill fixa och dona som jag gör hehehe..

 
Maria

Maria

11 september 2009 20:07

Hej igen.Nu fattar jag ingenting.Vad menar du med 30/5-08.Är det du eller jag som är tokig här idag hehehehe!!!!
Menar du att jag skrivit i den blogg 30/5-08 eller vad????

Kramelikram igen Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

11 september 2009 20:19

Vad du är snäll Ruth, men det visste jag ju redan!!!
Jag har inte lyckats få till någon fin "toppbård" än, men
jag ska försöka imorgon igen.

Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

11 september 2009 21:17

SVAR TILL MARIA:
Ja, fast det var inte den 30 maj, utan den 13 annars så var det rätt, titta här: hehehehe...

http://bernamis.bloggplatsen.se/2008/05/13/708297-bakgrunder-till-bloggen/

 
Maria

Maria

11 september 2009 22:49

Hejsan svejsan igen.Det är du som är en liten Tossa Ruthan.Det va fel Maria du svarade kolla får du se.Det va inte jag som skrev det inlägget.Är vi lite trötta i skallen i dag kanske hihihi.

Sov gott karmar Maria tredje gången gillt hihihi!!!

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

11 september 2009 22:51

Ja men hejsan svejsan igen Ruth.Det är nog du som är en liten tossa.Det va inte jag utan en annan Maria som skrev det inlägget.Är Ruth lite trött idag ??hihihihi!!!!
Ha en trevlig fortsatt Fredag och helg

kramar Maria för tredje gången gillt Hihihi

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
margus

margus

11 september 2009 23:05

Gulle Ruth!
OOo, nämen så hypergulligt av dig. Hemskt tacksam om jag kan snappa nåt matnyttigt. Ta det nu varligt med dig själv.
Såg att du skrev nåt om storlek på header... 490...vaddå? Pixlar, millimeter eller vad?

Återkommer senare med ev. problem. Vilat från bloggande idag. Lusten försvinner liksom när det blir överkurs. Nu måste jag gå och natta.

Ha nu en trevlig helg! Kramar i mängd!

http://margus.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

11 september 2009 23:35

Är så nöjd med all hjälp du har gett oss att fixa vår fina blogg nu när vi har haft fullt upp. Tack goe Ruth för all hjälp. Detta hade vi inte kunnat göra själva. Så fint det blev. Nu ser man att det är en fotoblogg och med alla våra kära hundar runt om

Kram Carina & Boris

http://www.eklovenskennel.se

 
lillis

lillis

12 september 2009 07:04

Jag suger åt mig allt som du lärt ut men jag är lite feg törs inte prova är så rädd att något går snätt
Ha en skön dag
Kram

http://danslillis

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

12 september 2009 12:07

SVAR TILL MARGUS:
Storleken på Header skall vara i pixlar: 490 pixlar

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 september 2009 12:27

Generöst tänkt! men är det inte sajten sak att förklara funktionerna, det är de tydligen dåliga på. Folk är visst inte så datorvana och många får stora självan. Det finns dock en återställningsfunktion att klicka på om man misslyckas så det är väl bara* att experimentera? Konstigt att det inte finns fler frågor och svar i DEN funktionen förresten;)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

15 september 2009 19:00

hej Ruth.
Är bara inne o. tittar till dig lite o. ser hur du har det.
Synd att dom lägger ner bloggandet för att det är krångligt.... dom orkar väl inte lägga tid på att lära sig kanske. Har själv inte engagerat mig, tur att du kan delge lite fakta om hur det funkar.
Din sida är lika fin som vanligt.
Ha det så gott vännen.

KrAMelikram

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards