~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Regnet det bara öser ner

Av ~ Ruth ~ - 18 juli 2009 12:15

Vaknade på morgonkvisten av regnsmatter på fönsterrutan, drog filten över huvudet och sov i 40 min till så nu är jag riktigt utvilad. Har inget speciellt på min agenda i dag, men det ger sig, kommer tid kommer råd. Skall nog stryka lite av min tvätt som vilar i en balja i källaren, avskyr det, men det går rätt snabbt när jag väl börjar. Stickningen ligger också och väntar på mig. Har lagt bud på 700 gram garn på Tradera, auktionen går ut i morgon så nu måste jag bevaka mitt intresse.

Ha en fin dag !

 
 
Corina

Corina

18 juli 2009 16:14

Här är det strålande sol men det fläktar så värmen är behaglig. Grillning står på schemat under kvällen och kanske ett gott vin till....kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

18 juli 2009 16:39

HÄFTIG Yoga-strumpa du gjort Ruth! Men regnar det i Lerum? Här skiner solen, håller på att spricka för att det är så varmt!!! Tack för dina kommentarer, du är så gó du!


Kraaaaaaaaaaaaam,

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Cina

Cina

18 juli 2009 18:03

Men ojdå regnar det på dig gummsan!
Här skiner solen och det har vart behagligt varmt idag!
Snygg virkad gardin du har!!!!
Hoppas att du får garnet...

Håller på och bjuder på en klänning men jag förlorar nog vill ju inte ge hur mycket som helst...

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 juli 2009 23:20

Vi har haft bra väder under hela veckan som gått. men idag kom det en åsk skur som varade i ett par timmar.
Ha en skön helg. kram
PS- lycka till på tradera Ds

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anki J.

Anki J.

19 juli 2009 01:37

Här i söder har det oxå varit grått och regn hela dagen. Åskan dundrade fram innan kl 6 i morse så det var till att fra ur bädden och dra ur kontakterna. Har inte gjort för mycket och det är precis som luften går ur en när det mörkt hela dagen. Men mycket gos med valparna har det blivit i stället. Är så sugen på att behålle en fast att jag igentligen skulle vänta något år ;).....
Kram

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

19 juli 2009 07:45

Håller tummarna att du får garnet som du lagt ett bud på
Ha en skön söndag
Kramen

http://danslillis

 
agge

agge

19 juli 2009 11:07

Stryka är det värsta som finns. Det gör jag bara i nödfall....dvs aldrig..Däe
remot gillar jag att mangla, dukar och handdukar mm
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 juli 2009 14:38

Vilken vacker gardin som hänger i ditt förnster!
Den såg jag innan jag upptäckte regnet på rutan:)
Nixum pixu, strykning är inte prio ett i det hur hushållet. Mangla är helt OK. Senast manglade jag faktiskt mitt nattlinne och det blev i alla fall platt om än med lite egendomliga veck här och var;)

Lycka till med budgivningen på garnet!
Kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

19 juli 2009 19:01

Hej Ruth hur står det till här är det bara bra med mig har hunnit gifta mig sedan sist jag hörde något i från dig för en månad sedan. Hände det i alla fall. Kram Anette

http://anette68.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards