~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

En seg dag

Av ~ Ruth ~ - 7 juli 2009 21:48


Kan göra ett tillägg till det förra inlägget ang Currylinjen, finns varken rör eller kabler under marken där, det är undersökt sedan flera år tillbaka, så nog är det mysko.

Har hankat mig fram som en sombi i dag med en lätt feber, mår inte så himla bra.
Vi har ju alla våra krämpor stora och små, men lika jobbigt för oss alla när dom dyker upp, då vill jag gärna dyka ner (i sängen), men finner ingen ro där heller. Har verk i muskler och leder och bara snurrar i sängen som en fisk på torra land. Det är ca. 15 år sedan jag var plågat av detta och Tempurmadrassen med dito kudde inköptes då, men i julas så kom det krypande sakta tillbaka, hoppas det snart når topp för att sedan dämpas igen. Ligger jag på rygg så värker det även i hälarna, mysko till 1000. Förra gången jag sökte läkare så påstod dom att det var reumatiskt, men då skulle jag ju ha det jämt och inte 15 år mellan gångerna. Skall ta en verktablett i kväll och hoppas på en god nattsömn.


Solsken stort sett hela dagen och ca. 22* svarta moln tornade upp sig i kvällingen och åskan mullrade, men det kom inte här över som tur var. Har nu tittat på Allsång på Skansen, kvällens 5:1a var Magnus Uggla han tände publiken till max och det blev riktigt ös.


Ha en fortsatt mysig kväll, i morgon kommer det en ny dag med nya möjligheter.

 
 
lillis

lillis

8 juli 2009 07:36

Vad tråkigt att du inte är pigg,men jag hoppas att du har fått sovit i natt
Önskar dig en fin dag
Kramen

http://danslillis

 
Carina

Carina

8 juli 2009 08:48

Hoppas du kryar på dej snart. Tjusig bild!

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Cina

Cina

8 juli 2009 08:48

Hoppas verkligen att du piggar på dig gummsan! Inte roligt att inte må bra!
Hoppas att jag får läsa att du sovit gott inatt!

Önskar dig en bra dag!

Superduperbamsekramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

8 juli 2009 09:09

Men så fin tavla på lilla Ruth.Hoppas du mår bättre idag och att du har fått sovit i natt.Oj så många kullar,ja då har då du vanan inne.Kul att du gillade dom nya namnen.
Ha en skön dag!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
frump

frump

8 juli 2009 12:14

Hoppas du snart blir bättre. Inte roligt alls när man har ont och är lite febrig.
Sänder kryapådig-kram!

(Snygg tavla på dig)

http://frump.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

8 juli 2009 12:32

Jag hoppas att du mår bättre idag!
En så häftig bild du har gjort!!!
Måbrakramar till dig

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

8 juli 2009 13:11

Nu har vi fått tillbaka bredbandet tillfälligt för idag. Såg att du är febrig, vad tråkigt! Hoppas du att du blir bra! Skickar med krya-på-dig kramar och ville bara säga att bilden var riktigt häftig!

KRAM,

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Birgitta

Birgitta

8 juli 2009 13:30

Tråkigt att du inte mår så bra...Hoppas det känns bättre idag.

Kram

http://birgittasnya.blogg.se

 
agge

agge

8 juli 2009 15:56

Ja, du Ruth. Visst vet jag vad det vill säga att ha värk. jag har fått det de senaste två åren. Har värk hela tiden i kroppen...i olika delar av den kan jag säga. Ibland är det lite bättre än andra dagar....Jag tror att min värk beror på övergångsbesvär....ja, jag vet inte.

Hoppas att du bli bra snart igen. Vila dig ordentligt. Stackare...

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenn

8 juli 2009 17:34

Hei Ruth.
Beklager så mye at jeg har vært så stille så lenge,men har vært så lei bloggen at jeg har ikke vært hos noen..var litt å lese her nå.Beklager sterkt sorgen av din søster,så trist når de går bort i canser..ja uansett for den delen.
Jeg skulle sende deg mail men hadde ikke mail adr di lengre,sitter mest ved den bærbare dataen og din mailadr ligger på den stasjonære.Skal lete mailadr her,om ikke den er her..er du snill å sender meg en mail så jeg får sendt deg et passord;)

Krya på deg Ruth,skal bli flinkere til å besøke deg heretter..ikke bra og bli borte for lenge uten et ord.
Klem fra meg.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 juli 2009 17:53

Hoppas verkligen att du kunnat sova i natt och känner dig bättre idag!
Vad gäller Currylinjerna kom jag att tänka på en bekant, som fick så svårt att sova, när hon flyttade till en ny bostad. Hon läste då nånting om linjer (troligen Currylinjer)och flyttade sängen till en anna vägg - och tro det eller ej, men hon har inte haft några sömnproblem sen dess. Visst är det knepigt!
Varm Krya-på-dig-kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica i gökboet

8 juli 2009 17:59

Jag skriver Monica i gökboet så länge jag inte kommer in på min användarsida...smidigare än att skriva URL-adressen.
Hoppas att du mår bättre idag!

Kram

 
Corina

Corina

8 juli 2009 22:59

Hoppas du mår bättre....att du fick sova ! Kram!

http://alltingochingenting.corina.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards