~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Bara 6 månader kvar till jul :(

Av ~ Ruth ~ - 20 juni 2009 19:44

Inget väder för att sitta ute blev det i går, knappast i dag heller med allt regn, hagel och åska, efter kl. 16 så har det börjat klarna upp lite och regnet har gett sig i väg. Så var denna helgen över för i år, den blev lugn och fridfull. Här satt vi själva och stoppade i oss sill, färskpotatis, gräddfilsås och lilla nubben, svenska jordgubbar och grädde, vi tyckte att livet var behagfullt och härligt. Det har ju varit en hektisk vecka så det var skönt att bara vara. Det är nog tur att det regnar på Midsommar, lite lugnare på befolkningen, inte så mycket stök och trista saker som det annars skulle bli, många liv räddas och sorgerna blir färre. Det är nog en mening med det dårliga vädret. Nu sitter jag och tittar på "Berg flyttar in till Kikki Danielsson", inget mera att titta på i kväll, sedan blir det att ta fram stickateraljerna och då blir det en rätt och en avig. Skall ringa ett par telefonsamtal också, måste känna mig uppdaterat.

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 juni 2009 21:06

Jag har också kollat Berg flyttar in hos Kikki i kväll. Berg är helt suverän på att plocka fram fakta ur sina värdar, utan att direkt intervjua dem. Skickligt! Ser att du bor i Lerum. I 30 år hae Mannen i Mitt Liv och jag har bott och arbetet i Herrljunga kommun - inte alltför långt från dina hemntreakter. Och vi har sonen i Göteborg, så den delen av landet känner vi väl. Känns trevligt att få en bloggarkontakt från gamla hemtrakter:)
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

21 juni 2009 10:07

Hoppas att du har bättre väder i dag,här har vi solsken i dag
Ha en bra söndag

http://danslillis

 
Lena

Lena

21 juni 2009 11:36

Ja det är jobbigt när man vaknar så där mitt i natten och är pigg.Men nu har jag sovit några timmar här på morgonen.Vilken fin visning bild av dig Ruth.
Ha en skön dag!solen skiner här.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Rut.

Rut.

21 juni 2009 12:05

Hej Ruthan, ni ser ut att ha det finaste huseti hela Lerum både ute och inne. Det senaste uppfrächningen förgylller.
Tillfälligt är jag nu tillbaka även om jag är mest vänsterhänt. Sjukdomen har också tagit på konditionen, jag orkar så lite.
Vädret har inte varit så värst "hävert" under helgen här heller men idag skiner solen och det verkar varmare eftersom folk som går förbi på gatan har klätt i sig bara ben och bara armar.
Hoppas att jag kan ju lite oftare i framtiden.Kram från din namne på ostkusten.

http://www.rut.blogg.se

 
agge

agge

21 juni 2009 12:43

Visst är midsommaren en av årets höjdpunkter. Synd bara att det vänder nu och blir mörkare igen...Men jag längtar faktiskt efter Julen...Älskar den...

http://agges.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

21 juni 2009 14:03

Det låter lugnt o. mysigt, dit vill jag också komma snart i mitt liv...ha ha. Än så länge är det party som gäller, men nästa år då ska vi nog fira med barn o. barn-barn och då blir det lite lugnar men ack så roligt o. skönt. Ha en bra söndag.

kramelikramar

http://ammis.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

21 juni 2009 14:19

Tiden snurrar på alldeles för snabbt, tycker det inte var länge sen man plockade ner Julsakerna och snart ska de upp igen. Men nu får vi njuta av de sommardagar vi har kvar.

Kramar Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Millis

Millis

21 juni 2009 14:33

Vi har också haft det lugnt och skönt i midsommar och vädret har varit någorlunda skapligt, i alla fall.

http://millis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 juni 2009 23:43

Tråkigt att ni inte hade lika vackert väder som vi hade. Men du har nog rätt i att lite oväder tar udden ur en del bråkstakar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards