~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Nu börjar det grönska rejält

Av ~ Ruth ~ - 23 april 2009 11:34

Har sovit gott i natt, skönt för det är mycket att greja med här hemma nu, då behöver jag vara riktigt på hugget och utvilad.


Fortfarande plockas det hundhår från talgbolls-hållaren, fyllde på den i dag, på direkten var kajan där och tog en stor tuss i näbben, sedan både talgoxe och gråsparv, så fortfarande byggs det på barnkammaren. Du som har djur och inte skaffat en hållare, gör det och fyll med djurhår som kommer fåglarna till nytta.



Nu sjuder det och knäpper i knopparna på alla träden, ett paradis för alla i naturen, och snart börjar vi ojjja oss över värmen. Hittade "Skalman" högre upp i Kärleksörten i dag, säkert hungrig efter vintervilan inne hos mig. Vågar inte märka skalet med nagel lack eller något annat, inte säkert skalet tål det. Han kanske kryper fram när han hör min röst hehehe.


Skall nu se om gräsklipparen går i gång efter vintervilan.

 
 
Malin

Malin

23 april 2009 15:55

Har sagt det förr men det tåls att höras,gud så duktig du är på att fota=) ja nu hoppas vi på att våren är här för att stanna!
Kram

http://malin-88.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 april 2009 16:59

Tjingeling..gott att ha dig hemma igen ;o)
Fåglarna här har också haft fullt upp med att plocka hundpäls dom flyger även i till hönorna och plockar fina fjädrar.
Vår gräsklippare har inte kommit fram ännu får se till helgen.
KRAMAR och hälsa maken!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

23 april 2009 18:12

Angående flytten så läs min blogg=)
Kram

http://malin-88.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

23 april 2009 19:07

Jag brukar ta hår ifrån Snuttan när jag borstar henne och lägga ut till fåglarna
Ha det gott
Kramen

http://danslillis

 
Birgitta

Birgitta

23 april 2009 20:13

Härliga bilder!
Det är så underbart när naturen vaknar till liv igen :)
Kram

http://birgittasnya.blogg.se

 
Cina

Cina

23 april 2009 20:29

Otroligt att din lilla skalman klarat sig. Men du är ju en djurvän så det är inte så konstigt!

Härligt att det äntligen är VÅR!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

23 april 2009 22:36

Fina bilder och jätte bra ide med hundhår i hållaren.Du är riktigt påhittig med allt du Ruthan.Och djurvän uti fingerspetsarna.
Kramis

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

24 april 2009 10:45

Du är alltid så rar,Ruth!
Läste missade inlägg hos Skogsfrun och tänkte för mig själv: "Nu måste jag bara hälsa på Ruth,,,,undrar vad gör Hon nu för tiden?"
Så plingade Du hos mig!
Så Du har varit i Värmland, då förstår jag.
Och nu är Du hemma och genast blir det andra spännande saker som händer. Den där hundhårshållaren, jätte klyftigt.....
Dom första blommorna är nog dom vackrast,,,,alltid lika förvånad att det dyker upp, eller hur!
Kameran fungerar? Du är nöjd.
Kopierar svaret till din kommentar:
Borta blir jag inte, bara gör annat, precis som Du säger,naturen och blommor etc.+ en hel små resor bla. med jobbet,typ. planerings dagar.
Friskus är jag inte men älskar simma.....i sjön eller hav!
Njut Du med! Av solen, livet på trädgården Dina små älskningar, stickningar (Klart för buisness?)
Sköt om Dig själv mest.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Eva & Tess

Eva & Tess

24 april 2009 15:29

Vilken käck idè med talgbolls hållare till alla hundhår den måste jag härma :-). Det behövs nu när Tess tappar all päls efter valpningen!

http://tess-valpar.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

24 april 2009 18:36

Så härligt att du är hemma igen. Har saknat dig ! Kramis och trevlig helg !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Ammis

Ammis

24 april 2009 18:41

Det där har jag aldrig tänkt på, att bidra till djurens bostad!! Va fränt!! Ha ha, nu har ju jag inga djur, går det bra med dammråttor?? Näää tänkte väl det.
Ha en go helg.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards