~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Slödag blev lördag

Av ~ Ruth ~ - 21 mars 2009 23:20

En riktig vårdag har det varit med + 9* det har töat och där vi har kört med snöslunga är det barmark, solen har strålat från en klarblå himmel och fåglarna kvittrar, denna första dagen efter vårdagjämningen. Har varit en del utomhus och njutit av solens strålar.

Min man har varit och pimpelfiskat, det blev ingen färsk fisk till middag, mycket vatten och snö på isen så han kom hem dyngsur och frös hehehe. Middagen fick i dag bli kyckling-curry, ris och sallad. I morgon skall han testa på en annan is.

Inget intressant att skriva om i dag, men vi lever och mår fint. Sover som en klubbat säl här uppe, ligger inte vaken och vrider mig i timmar, somnar på en kvart och sover till vid 9 på morgonen trotts att jag lägger mig ett par timmar tidligare här uppe.

Har tittat på första avsnittet av "Robinson" i kväll, fy för att utsätta sig för sådant.

Nu skall jag sova så jag säger God Natt !

Önskar er en fin och solig söndag.

 
 
Marianne

Marianne

22 mars 2009 00:07

Låter gott att kunna sova ostört en hel natt. Det var många år sedan jag gjorde det. Men nu ska jag också natta mig. Jag har varit uppe sedan 02.30 i går. Det var svensk vinnarutställning i Malmö.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
"Bettan"

"Bettan"

22 mars 2009 00:14

Usch om du bara visste vad jag skäms.... Har ju för guds skull glömt av att gratta dig på din födelsedag :(....
Hoppas att du i alla fall fick en jätte fin sådan. Å att du njöt i dina goda vänners lag.

Idag den 22 mars, ska jag träffa några av mina nätvänner. Gissa om jag är nervig. Därför kan jag skam inte sova heller....

Kramar till dig min underbara vän!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

22 mars 2009 09:51

Det låter som om du trivs Ruth, lilla .... Men när kommer du hem igen då?? Kanske blir ni kvar däruppe i paradiset ??? hoppas din lagvigde får lite firrar idag så att ni får en fiskmeny till middagen.
Kramar till dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

22 mars 2009 10:24

Det hørs bra ut at har det bra og sovner godt om kvelden,miljøforandring gjør alltid godt:))
Samme været her hos oss,vært noen herlige dager..men i kveld,i natt og hele morgen er det spådd snø,hva gir du meg!! Inga vår enda her,men den kommer vel snart.Får nyte sola så lenge en kan:))
Ha en fin søndag.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
agge

agge

22 mars 2009 15:08

Så skönt att få sova och att känna lugn och ro i själen. Härligt att ha ett andningshål att åka till.

Ha en skön söndag

http://agges.bloggagratis.se

 
Nattskatans/Corina

Nattskatans/Corina

22 mars 2009 15:49

Man riktigt känner här i din blogg att du mår som en prinsessa där du är nu :) Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
lillis

lillis

22 mars 2009 16:58

Tittade oxå på Robinsson i går,förstår inte att dom utsätter sig för detta
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

22 mars 2009 17:43

Härligt att ni lever och mår bra. Det blir kanske många härliga vårdagar däruppe när solen skiner och det töar. Hoppas gubben har bättre fiskelycka nästa gång för färsk fisk det är mumma det. Må väl vännen.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

22 mars 2009 18:33

Kollade också på Robinson,men inget fan av det precis:)
Kramar

http://malin-88.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 mars 2009 07:07

Även jag tittade på robinson och jag kan då inte fatta hur man kan utsätta sig för något dyligt.
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards