~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Skall det komma snö ??

Av ~ Ruth ~ - 3 januari 2009 14:03

Termometern går så sakteliga mot gynnsammare temperaturer efter en bister natt med -25*, hoppas det är snö på gång, kommer något fint i luften nu. Är inte helt kurant i dag, men näsan rinner inte. Hade ont mot bihålorna i gårkväll och har haft huvudverk i natt så jag var tvungen att ta mig ett piller, nu är dessa krämpor över så innan kvällen är jag nog frisk. Alla krämpor jag får går över på ett dygn så inget får fäste i min kropp. Vad jag kan minnas så har jag ätit antibiotika 2 gånger under min levnadstid och det är många år nu, starka gener. Min farfar hade vid 92 års ålder aldrig varit hos en läkare, fick lunginflammation och gick bort på 3 dagar efter att han kom på lasarettet, tror det är dessa gener som har gått vidare till min kropp.


 


En siluett från solstrålarna genom köksfönstret avbildade mig på detta sättet mot en skåpsdörr, så klart så kom kameran fram hehehe...


 
 
Jenn

Jenn

3 januari 2009 15:20

De siluett bildene har du fanget helt flott,moro å se:)
Stort sett samme temperatur her hos oss,men nå er det jammen 16 gr minus igjen.Kom 2 cm med snø,det får holde for denne gangen:)
Håper du blir frisk og rask fort igjen,ikke skal du bli syk nå som du er på hytta må vite;)
Ha en fin kveld Ruth.Krya på dig.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Malin

Malin

3 januari 2009 18:12

Vi har ca -7 och så har det kommit massa med snö!
Hoppas du blir bättre.
kram

http://vingklippt

 
Frump

Frump

3 januari 2009 18:24

Gu, vilka fräcka foton det blev!

Här i Götet, hade vi cirka noll grader och sol mitt på dagen, härligt!

Ja du, läkare och sjukhus ska man akta sig för. Tror nog att även jag har sådan där bra gen som inget biter på, riktigt förkyld var det länge sedan jag var... är så tacksam för det!

Kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 januari 2009 19:11

Hej Ruth!
Å fy vad kallt ni har!jag fryser när det är-6,hihi!ja kollade upp Alinas löp i almenackan,och oj det blir ju löp i slutet av Januari.Det ska bli spännade som alltid med en valpkull.En såå mysig tid men självklart mycket jobb oxå.När tror du att du får en kull?fantastiskt fina tikar du har.Jag tror att det kommer bli bra nu Ruth.Hoppas av hela mitt hjärta på det!!det känns bra i allafall.
Kram till dig vännen!
Och hoppas det känns bättre i din hand!fy vad ont det gör i mig!

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Yvonne R

Yvonne R

3 januari 2009 19:40

Tack!!!
Hoppas att du inte blir sjuk, bra att du vilar dig så blir det säkert bättre
Är handen bättre?
Värmande kramar!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

3 januari 2009 22:01

Hoppas du inte är sjuk gummsan!
Här har det snöat idag o just nu -10 grader o jag fryser så, men skall nu försöka krypa ner under täcket!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

4 januari 2009 00:37

Hej vännen min!
Ujujuj, så illa du gjorde dig på vedspisa. Hoppas att du läker snabbt & inga blessyrer ska få efter detta.

Kanon fräcka bilder du har tagit :)
Hoppas att ditt nya år ska bli ännu bättre än året som har gått. Tackar dig innerligt för din fina vänska i det gågna året. Å ser fram emot nya upptåg & din vänskap även detta år.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

4 januari 2009 07:28

Nu på morgonen har -10 grader.Hur är det med handen?Jag vill även tacka dig för året som gått och att du stått ut med mig
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

4 januari 2009 08:23

Härliga siluettbilder.Tittar på din termometer,härliga minusgrader MEN herregud, över 23 grader inomhus!!?? Jag hade dött av svettningar, puh,går ni nakna eller?? Ha ha. Antar att ni eldar med ved men jag är så känslig,vill ha högst 20 grader. Hoppas snön kommer,skicka det ner hit när du tycker du fått nog ;0). Trevlig söndag. Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

4 januari 2009 10:57

Du har fått en utmärkelse av mig!

kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

4 januari 2009 12:57

Häftiga siluettbilder!
Men vad kallt ni haft! Skönt att det har blivit lite mildare nu. Det kanske tyder på snö.
På kusten har vi -2. Men det känns mycket kallare.
Ha det gott i stugvärmen

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

4 januari 2009 13:27

Grattis på namnsdagen. Hoppas att du får en fin dag.
Härliga gener du har fått :) Hoppas att de fungerade fint denna gången också. Här är de snö för första gången i vinter. (andra egentligen, men jag var bortrest den första. I Uppsala och där var det snöstorm då i november) Snö är det i alla fall här nu och det är så vackert så att kika ut genom fönstret. Om bortser från att ungdomarna missat att sätta in diverse agilityhinder avsedda för hundarna då. De sticker upp lite konstiga färger här och där i snön.
kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Rut

Rut

4 januari 2009 13:53

Grattis på din och min namnsdag! Hurra för oss!
Kommer ihåg den värmländska kylan men kändes inte så kallt där som här i stan.
Bääh det där ser inte bra ut med brännsåret.
Fina silluettbilder du fotat.
Min kram till dej!

http://www.rut.blogg.se

 
Ingen bild

kattis

4 januari 2009 15:02

Tack för lyckönskningarna till Göteborg, tror det var de som gjorde att lilla killen blott 10 månader VANN!!!

Vad du är påhittig - jätte mysiga bilder.

Ta hand om förkylningen och brännskadan - inte att leka med - tycker synd om dig, jag är själv så blödig för allt och jag känner verkligen HUR ONT DET GÖR!
Kram Kattis

 
Marianne

Marianne

4 januari 2009 19:17

25-, nu måtte du väl vara mer än nöjd med kylan. Bevare mig för 25-, jag hade då hållt mig inomhus vid den kylan.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards