~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Som en ketchup flaska

Av ~ Ruth ~ - 23 juni 2008 16:35

Ser ut som att sommaren följer förra årets mönster, då började regnet på midsommarafton, innan dess så var det en tropik värme, resten av sommaren regn och åter regn. Är på god väg nu på den linjen, så mycket regn det har vräkt ner dom senaste dagarna det blir många mm. I går kväll så åskade och dundrade Tor med sina hjälpredor. Missade dom slutliga skälvande minuterna med straffar på fotbollen, var tvungen att dra ur kontakter över allt, vågade inte chansa. Plockade fram en gammal radio så jag fick informationen från den härliga Granqvist, Spanien tog hem matchen mot Italien, härligt. Det här med vädret och regnet, först kommer inget regn sedan blir det ketchups effekten "först kommer det inget sedan kommer allt".

Är klar med Liam's vinter olle, kanske blev det en för stor (storlek 18 månader), ja ja, då får jag sticka en till i så fall, alltid passar den någon någon annan stans.

 
 
lillis

lillis

23 juni 2008 17:46

Vilken fin olle du stickat till Liam.Idag har det regnat i Eskilstun nu har det nästan blivit lite för mycket
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

23 juni 2008 18:24

Hej Ruth. Å så fin olle. Hoppas den passar, inget kul efter allt slit. Urs jag detta regn, det är verkligen som kethup flaskan,allt kommer på engång. Hoppas verkligen att det kommer sol efter regn och mycket värme. Det hade vairt toppen för kroppen och själen. Ha det gott vännen.Var rädd om dig.
Kram Ann-charlott

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 juni 2008 19:25

Men se där så fin den blev, den kommer säkert att passa lilla Liam i vinter.
Det ska ju inte sitta för trångt då e det bättre att den är lite stor.

Du är såååå duktig på att sticka min vän!

Detta regnade o blåsten kan gör amig lite galen, hoppas bara att det blir sommar igen för annars går man ju sönder när vintern kommer!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

23 juni 2008 19:48

Oj vilken fin tröja ! Jo regn har det kommit här med och åskat har det också.Fast vi har haft det bra i alla fall:)

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

23 juni 2008 20:56

Vilken häftig presentationsbild du har fixat till!
Ja du, igår gick det inte att somna, fick snällt vänta tills den värsta åskan var över...

Fin olle du stickat, du är så himla duktig tycker jag. Mina barnbarn får snällt finna sig i färdigköpt...

Kramen

http://Frump.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

23 juni 2008 21:11

Väldigt fin tröja du stickat!

Ja detta regnande...! Vi vill ha sol och värme nu!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 juni 2008 21:38

Regnat har det gjort här, men inte så mycket och åskan har inte gått en enda gång än i år som tur är,gillar inte åskväder.

http://violett.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

23 juni 2008 22:08

Har följt alla dina fina stickningar, allt sedan du berättade att du tagit upp ditt stickande igen. Du är ju jätteduktig på att sticka. Blir lite avis nu.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

23 juni 2008 22:32

Vad fin tröjan blev nu får du börja på något nytt

http://Prilyckans

 
Marianne

Marianne

23 juni 2008 22:50


Vi har enbart fått ett par fjuttiga regnskurar som inte ens har gjort marken blöt. Här är så torrt att jorden virvlar omkring i blåsten. Åska har vi däremot haft. Men det har varit flera omgångar med åskväder utan regn.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

24 juni 2008 09:12

Har haft turen i år att ännu inte haft mycke åska, jag avskyr åska!
Då är man liten...
Snygg tröjan blev till Lia!
Han växer väl i den...

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

24 juni 2008 09:14

Har haft turen i år att ännu inte haft mycke åska, jag avskyr åska!

Då är man liten...

Snygg tröjan blev till Liam!

Han växer väl i den...
Var snäll och ta bort min förra kommentar, det ska vara rätt stavat ,namnet till en så söt gosse!

http://trissemojs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards