~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Vilar på maten

Av ~ Ruth ~ - 19 juni 2008 19:13

Efter maten är det knäpplugnt här i någon timma, då sover dom på maten och jag får pyssla i lugn och ro utan hundar omkring fötterna. Ser lite trångt ut i sängen, en fattas där, men 5 går också bra i lilla bädden, finns det hjärterum så finns det stjärterum sägs det, och njuter gör dom. Det är aldrig sura miner emot varandra, alltid bara vänlighet och inställsamhet med dessa hundar, ja dom är gulliga mot allt och alla.


Nu vräker regnet ner, rejäla åskskurar utan åska, gatubrunnarna hinner inte svälja undan, men det närmar sig midsommarafton. Samma var det förra sommaren, regnet började på midsommaraftonen sedan höll det på resten av sommaren. Hoppas innerligt att det inte blir så denna sommar, men har mina aningar..

 
 
lillis

lillis

19 juni 2008 20:10

Önskar dig och dina små raringar en trevlig och bra Midsommar
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

19 juni 2008 21:17

Vädergubben antydde vädret skulle bli bättre någon gång nästa vecka!Får hoppas på uppehåll i morgon! De sover gott men en är vaken av de små.
Har nu fört in smedens midsommar önskan till alla bloggvänner.
Jå ser jag midommarflickan har kommit hit i hörnet!
En till dig önskan om en trevlig midsommar-helg och en stor KRRRAAAMMM!

http://Kära bloggvänner!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

19 juni 2008 21:23

Oh såna läckerheter du serverar här, man kan ju bli hundtokig om man inte redan vore det, hehe. Midsommarkransen har du också grejat ser skogsfrun, vackert!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

19 juni 2008 21:24

Jag önskar dej en riktigt trevlig midsommar...utan regn!

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

19 juni 2008 21:37

Men pluttinuttan sååååååååå sööööta de är oh om jag fick ligga där på golvet o gosa med dom...=))
Ja dom är bara för söta!!!


Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

19 juni 2008 22:19

Visst är dom underbara våra cavalierer!
Trevlig midsommar!
önskar Ulla med Molly & Moa

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
margus

margus

20 juni 2008 07:51

Härlig bild. Skönt att vila djupt i trygg samvaro med flocken.

Önskar dig en trevlig midsommarhelg!

http://margus.bloggagratis

 
Marianne

Marianne

20 juni 2008 19:34

En hundflock som lever i lugn harmoni med varandra visar ofta vilket liv dess ägare lever. Våra djur uppför sig oftast som vi själva gör.
Fotot på dina fyrbenta vänner talar för sig själv. Ha det gott. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Carro

Carro

25 juni 2008 23:49

Kikade in på din blogg via frump..kul läsning o väldigt kul att se cavalierer..hade en själv när jag var "liten",mindre,ung..*L*..en brun/vit vid namn Kenta(men det var en tjej..Kent betyder ju liten hund..a efter blev det liten hundflicka..men snuttan var sjuk från födseln..fick tumörer sedan..blev tyvärr bara 4 år.Har nu två blandisar schäfer/rottis o rottis/dober/flatcoated ret...

http://www.skrothandlarnsdotter.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards