~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av ~ Ruth ~ - 8 maj 2008 15:38

Får nog vänta med klädköp, eller skärpa mig rejält ! Det här bådar inte bra inför sommarens garderob och hälsa. Slurp så gott ! choklad med hasselnötter är gõragõtt, ja allt med nötter i är svårt att motstå. Tobak och godis skulle vara förbjudet i alla affärer, inga av dessa frestelser är bra för hälsan och mina svaga ögon, köper stora lass, men måste besinna mig ! Tänkte först inte visa upp min svaga sida, men det kommer att avslöja sig själv så småningom.  "Vill inte heta Rultiga Ruth, skall vi hämta skottkärran eller ?? " inga bra frågor eller kommentarer, ledsen nu :-(

HJÄLP, HJÄLP, skall det vara så här, bara för att man vill slänga siggen, hur man en gör så mår man piss ! Vad skall jag göra när djävulen står och klappar mig på axlarna framför godishyllan ??????


Ge mig en åthutning som heter duga !

Av ~ Ruth ~ - 8 maj 2008 08:39

Nu hoppas jag på lite gråmulet och regn, gårdagen blev vidrigt varm med 26,8* som varmast, det klarar jag väldigt dårligt. Sväller i kroppen och blir matt och orkeslös. Skulle önska jag hade klarat värme bättre i stället för att klaga varje sommar. Nu har mina kläder åkt i väg, känns lite vemodigt, men det var nödvändigt. Några tåliga blommor inhande jag i går, tagetes som jag egentligen avskyr och något annat krafs, det kan ju fortfarande bli frostnätter, även om det känns avlägset nu, så jag ligger lite lågt. Det är så svårt med blommor p.g.a. rådjuren, det är några riktiga sabotörer. Penséer älskar jag (även rådjuren) så nu finns sådana bara på altanen en så länge. I dag måste jag ta mig i kragen och röja, det känns som jag har 1000 saker som måste göras så jag känner lite (mycket) stress inombords. Det är ett stort hus som skall hållas efter och nu känns det som det håller på att växa mig över huvudet. Blir nog inget mera inlägg i dag tror jag, får se vad jag hinner med innan kvällen. Inte alltid som man har orken att skriva vettiga saker, värmen tar som vanligt musten ur mig, puah. Önskar er alla en fin dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards