~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

Är dagen slut redan ??

Av ~ Ruth ~ - 3 februari 2008 00:26


Har inte hunnit varken bu eller bä i dag, det har gått i ett, känns väldigt bra. Har haft främmat i dag så dagen blev ju väldigt trevlig utan data. Har blivit lite för mycket kaffe så lilla maggen mår inte så bra, men när natten är över så kommer en ny dag med nya möjligheter. Har stickat klart min 3:e pulsvärmare och det kommer som lovat en bild även på dom. Ser att flera har blivit inspirerade att sticka, så sätt i gång det är så himla roligt.


*Dölj inte dina talanger, de gavs till dig för att användas, vad är väl ett solur i skuggan ?*


~God natt och sov gott~

 
 
Anki J.

Anki J.

4 februari 2008 01:15

Hejsan!
Så fina de är, även dessa pulsvärmare! Du är duktig med stickorna och det syns att du har vanan inne sedan tidigare.
Med alla dessa pulsvärmare så kanske du ska ha auktion på bloggen? Jag kan lova dig att vi är många som är intresserade....
Kram

http://www.jankils.se

 
Millis

Millis

4 februari 2008 10:40

Jättehärliga pulsvärmare!
Hoppas att du får en bra måndag!
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

4 februari 2008 10:58

Jättefina Ruth, skulle gärna köpa två par av dig av dessa om du är intresserad av att sälja, kommer nog igång att sticka jag också så småningom men just nu är det stilltje på den fronten, blir inspirerad av att se dina alster, tycker det är jätteroligt att du visar upp dina stickade alster! Kram Lena

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Ulla-Britt

Ulla-Britt

4 februari 2008 13:09

Hejsan!
Vilka snygga pulsvärmare nu blir jag riktigt sugen på att sticka,men jag har ingen beskrivning.Vilket snyggt mönster du valt jag tycker jag känner igen det sedan jag stickade tröjor.Nu var det länge sedan jag stickade något.
Kram Ulla-Britt

http://ulla-britt.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

4 februari 2008 15:45

Snygga som attan var dom......jag ska säga dig att jag har vart in till grannen o härjat runt o frågat om hon har något garn o stickor som jag kan få av henne. För nu är jag så stick sugen så jag blir galen, vill sticka Millis fins sockor o dina fina pulsvärmare. Jaja ajg får väl ge mig ut för att inhandla lite garn om nu inte grannen hittar något i sina gömmor.
När jag flyttade så kastade jag allt garn jag hade, man är ju lite knäpp. Stickor har jag i massor men inga strump stickor, men jag kom på att jag ska nog kolla i farmors gammla syskrin där finns det säkert strumpstickor!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

4 februari 2008 15:59

Hej stumpan!
Ojoj. Ännu ett par härliga pulsvärmare. Du kommer garanterat att kunna sälja dessa, & det i mängder. Du stickar lika prydligt som min mor hon gjorde, då hon höll på. Önskar så att jag tagit mig tide att lära. (dumma dumma mig). Ja, ja jag njuter var gång jag ser dina vackra skapelser & minns med glädje tillbaks till de gånger mor mon hade sina stickor igång :)
Värmande kram kommer här.
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
corina

corina

4 februari 2008 16:56

Snyggt jobbat! Nix jag nöjer mig med att beundra dina stickade alster jag:)Kramis!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

4 februari 2008 17:07

Fina!
Fast jag blir så kall om fingrarna också...så det där är nog inget för mig.
Sticka är annars ganska kul!
kram!

http://trollpackan

 
rut.

rut.

4 februari 2008 17:37

Väldigt fina är dina muddar, sköna att ha när man är frusen om händerna fast jag hoppas att det snart är vår och att de inte behövs.
Får jag komma med ett litet tips till en stckerska som du?
Jag brukar när jag stickar resår sticka den räta maskan bakifrån och resåren blir fastare och vackrare. Hoppas du inte tar det som kritik, du stickar så vackert och framför allt så fantasirikt och snabbt.
Kramar i massor.

http://www.rut.blogg.se

 
Jenn

Jenn

4 februari 2008 17:59

Nydelige pulsvarmere:)) Moro å se at du har fått litt "dilla" på strikking nå.Har gått i perioder med meg,og nå har det blitt lite i det siste,men tar seg vel opp etter hvert håper jeg.
Ha en fin kveld.
Mange klemmer fra meg.

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Frump

Frump

4 februari 2008 18:00

Jättefina, fast jag håller med Trollpackan, mina fingertoppar blir alltid iskalla...
Fortsätt med ditt fina stickeri, du är så himla duktig och sätt gärna ut kort också.

Ha en härlig kväll, kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
rut

rut

4 februari 2008 18:32

Ruth, ursäkta mig, nu har jag klantat mig,tipset var att jag brukar sticka den rätan maskan framifrån, förlåt mej hoppas att du får någon "rätsida" det här.
Rut.

http://www.rut.blogg.se

 
Ingen bild

Ruth stickerskan :-)

4 februari 2008 21:03

SV:Rut
Menar du att jag skall sticka den räta i den bakre maskbågen ? Tar emot alla tipps och råd jag kan få och tackar och niger.

Svar: till dom som fryser på fingertopparna.
när det går mot våren, eller svala sommarnätter så kan det vara skönt att ha ½ vantar, värmer man själva handen så fryser man inte lika lätt på fingertopparna.

Svar: till Ulla-Britt
Det går bra med vanliga vantmönster och maskar av, alternativ slutar med några varv 1rät & 1 avig när du närmar dig fingrarna. Sedan ang mönster så är det fri fantasi.

Svar: Cina
Kul att du skall börja, kanske vi kan starta en stickblogg ?

Svar: till många..
Kanske kommer det ut ett och annat på en auktion framöver :-)



 
Cina

Cina

4 februari 2008 21:13

Ja varför inte göra det, men kanske lite jobbigt att ha två bloggar jag vet inte...

Ja har börjat lite smått nu ikväll, men jag säger som du sa...F*N så ringrostig man är.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

4 februari 2008 23:15

Håller med dig om att det är skönt med datafria dagar. Det räcker att ägna sig åt datorn en stund på kvällen. Man vill ju gärna se vad ens bloggvänner har hittat på under dagen. Men stickningen hoppar jag över,jag nöjer mig med att titta på dina resultat.
Ha det gott.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

4 februari 2008 23:47

Inget inlägg alls i dag såvida det inte kommer ett innom 14 minuter. Men nu stickar jag ett god natt och ger dig en stor kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards