~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 31 januari 2008

Av ~ Ruth ~ - 31 januari 2008 18:22


Har inte hunnit med datorn speciellt mycket i dag. Det blåser ganska rejält i byarna, men vill nog inte kalla det storm ännu, får se om det ökar i styrka. +1* och snöblandat regn. Hujanamig om det fryser på riktigt då blir det glassigt ute. Inga ben eller armbrott vill jag ha.


Har stickat färdigt min andra pulsvärmare, aldrig mera dessa, har aldrig repat så mycket under min stick karriär som på dessa, får nog sätta in dom i glas och ram, för använda dom jobbiga värmarna är det för mycket arbete på för att slita på.

Nu vet jag inte vad jag skall hitta på, kanske ge mig i kast med en en herr-olle som inte är klar, en ärm fattas, den har legat i snart 20 år, för han som skulle ha den avled, därmed försvann intresset för tröjan. Den är stickat i ett Norskt ullgarn som inte skall klia. Hela bålen är stickat på rundsticka, man syr med maskin där ärmen skall in och klipper upp, och syr fast ärmen, helt med en Norsk finess. Ärmarna är också med rundsticka, kan ju inte bli enklare en så. Har tagit en bild på den. Tror jag repar upp den och stickar strumpor, för det vet jag att jag klarar nu, även pulsvärmare (utan mönster :-) "Det tar sig nog sa gubben när han slängde kalsingarna i brasan".. Det kanske kan bli lite mera avancerade projekt framöver, har lite järn i elden, får smida på det som Smeden brukar göra :-) Sätter in en bild på Norsktröjan med renar.


Hmmm, tittar ut igen, skall det bli snöstorm tro? snö vill jag ha men inte med storm, burrrrrr. Nu ökar även det i styrka, inte trevligt. Skönt man har tak över huvudet och slipper vistas ute i onödan.


Nu skall jag titta på TV programmen och se vad som bjuds där i kväll. Gör nog en snabbtitt in på bloggarna senare för att se hur ni har det i blåsten..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards