~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

En grådag med fotboll.

Av ~ Ruth ~ - 22 juni 2016 18:24


          


Min nya cykel fungerar som jag hoppades på. Var till torget och handlade lite förnödenheter till mig själv. Träffade på denna gulliga Cavalierpojken, felfärgad enligt rasstandarden (dem skall vara helt röda) men så fin tyckte jag, han var 11 år, godmodig som alla av denna rasen är.


Gubben åkte till stugan i Värmland i lördags, fullt ös där med förberedelser inför VM i Rallycross på Höljes motorbana som är den 1-3 juli, det blir en fartfylld helg i lilla Höljes. En ny kiosk snickras det på m.m Bråda dagar för att allt skall klaffa, min man jobbar där under hela evenemanget. 

I morgon hämtar han sin nya bil i Torsby. Dotera och hennes man åker upp till stugan i morgon för att fira midsommar, jag skall sitta här själv och slöa, men det gör inget.


Tittar på fotboll Österike/Island, OAOOO! Nu 1-0 till Island, hoppas dem vinner, nu måste jag titta. Sverige matchen kommer senare i kväll så nu är det mycket att titta på, förövrigt bara repriser på TV :-(
Önskar er en fin kväll......



 
 
Primrose

Primrose

22 juni 2016 21:06

Men vilken vacker dikt här ovanför! ,-)
Kändes i hjärtat.
Jättesöt hund ,-)
Hoppas att du med fam har det fint.
Glad Midsommar.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

23 juni 2016 05:42

Nu vet vi ju hur matchen gick, så här på morgonkvisten.

Himla fin hund. Söt.

Trevlig midsommar och kram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
BrittMarie

BrittMarie

23 juni 2016 22:53

Det låter roligt med evenemangen i Höljes! Vi ska åka lite till Värmland i sommar, men vi får väl se vad det blir.Du får vara hemma och se på fotboll. Det var spännande igår, men gick ju tyvärr inte så bra för Sverige.Bättre upp för Island.
Ha en fin sommar. Jag börjar semestern nu.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
BrittMarie

BrittMarie

23 juni 2016 23:31

Trevlig midsommar skulle jag ju skrivit också. Tack för den fina midsommarbilden!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
BrittMarie

BrittMarie

23 juni 2016 23:31

Trevlig midsommar skulle jag ju skrivit också. Tack för den fina midsommarbilden!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

24 juni 2016 00:49

🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼
Midsommar-Kram ❤
🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌼☔

http://egopyret.blogspot.com

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

24 juni 2016 09:17

Hej! Grattis till nya fortskaffningsmedlet, jag har också "ny" cykel, en trehjuling som jag dundrar fram på här i obygden. Har ju problem med en åderförkalkning i kärlet upp till huvudet som gör mig yr till och från o törs inte cykla på en vanlig cykel längre då balansen börjar bli dålig. Blinka springer glatt framför cykeln, o jag har en korg där hon ska kunna vila mellan varven men ännu har vi inte cyklat så långa sträckor. Jag förstår dig som skaffat mygghatt, det har jag också, men jag tycker de är obehagliga att använda. Dels ser man dåligt genom nätet och dels känns det instängt och varmt. Provar nu med vanlig keps då jag mest störs av bromsar kring huvudet. Glad midsommar från pörtet!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards