~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

Hem ljuva hem

Av ~ Ruth ~ - 15 januari 2016 19:13


 

I går em. kom vi hem till Västkusten efter många timmar i bilen och 2400:- fattigare efter att en polis viftade med handen, körde 62 på en 50 sträcka det var surt värre. Ja, ja, det är 2:a böteslappen han får efter alla åren ute på vägarna så han har inte syndat så ofta. Skönt att få sova i min egna säng i natt. När vi åkte i går så jade det varit 28* och 25 när vi låste dörren, i Lerum var det -8*, stor skillnad. Nu skall jag plocka upp det sista så allt kommer i ordning. Hundarna somnade direkt vi startade bilen och visade sig inte förens vi stannade bilen hemma, det är som narkos att åka bil för dem. Lite vitt på marken även här, så vi lämnade vintervitt och kom hem till vintervitt.

Önskar er en fin helg.

 
 
Ingen bild

Agge

15 januari 2016 19:51

Ojdå. ...otur. ..ja nu är det kallt...här hade hade vi 18 minus idag...nej härligt solsken
Kram

 
TantGlad

TantGlad

16 januari 2016 06:52

Böter?? Ja då skulle nog jag få böter varje dag.
Jag gillar att gasa alldeles för mycket *ler*

Nä nu får du Ha en fin helg. Hos mig är det -18 just nu. Usch.

Kramelikram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ingen bild

Comsi comsa

16 januari 2016 10:18


Grrr, så tråkigt med böter....

Vilken ljuvlig bild! ♥

Solig o kall 15 minus kram ♥

 
gun

gun

17 januari 2016 20:38

Vad trist med böter... och det var inte billigt!!
Jag har nog tur som pendlar dagligen:)!
Kallt har vi lite överallt så här års.
Hoppas du sov ljuvligt i din hemma säng:).
Kramar gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

17 januari 2016 20:57

Attans vilken otur med böter!
Tänk om min hund också låg o sov i bilen, hon är aldrig alertare än då, hon ska vara med hela tiden, varenda ögonblick. Förut fick hon vara lös i baksätet, då stod hon med baktassarna på förarens ryggstöd o flåsade i örat, nu sitter hon i bur men är lika på ändå, Hon vill definitivt vara co-driver
Kram

http://paulaz.se

 
Annika

Annika

18 januari 2016 08:33

Vi fick oxå en sån där tråkig utgift strax före Jul 2.500:- bara för att de hade tagit ett foto på oss.
Måndagskramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
kolonilotta

kolonilotta

18 januari 2016 18:16

Aj va surt med böter!
Finns ju roligare saker att lägga pengarna på.
Hundarna låter som min ena son! :)
Han somnar fortfarande i bilen och är nu snart 13.
Ha en fin kväll.
Kram.

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

 
BrittMarie

BrittMarie

18 januari 2016 20:51

Det måste vara skönt att komma hem till det vanliga igen. Annars verkar det vara väldigt mysigt uppe i stugan också. Hur går det med dina utslag? Hoppas de är bättre nu.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards