~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Bistert vinterväder

Av ~ Ruth ~ - 4 januari 2016 23:43

 

Vintervitt och fint ute nu, med den kylan som råder om dagarna så får snön ligga kvar.

 -20* här nu, var ute med hundarna för nattkissen dem frös om tassarna och hoppade växelvis på 3 ben, synd om dem små tassarna dem har. En lugn dag har det varit, får se om jag orkar plocka bort julen i morgon, det har inte varit så mycket julsaker framme denna julen.

Nu väntar sängen, får se hur sömnen blir i natt :-(


 
 
Maria

Maria

5 januari 2016 00:46

Det var inga roliga utslag du fått, hoppas snart dom försvinner. Måste varit ett kärt återseende av din kusin efter så många år. Jag har en kusin kvar och vi ses aldrig, lite tråkigt. Va kallt ni har, tycker det är kyligt här med -5 men nu kanske snön får vara kvar ett tag.
Ha de gott/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
gun

gun

5 januari 2016 15:15

Kyla och snö har vi här med..... och inget som jag gillar:).
Utslagen verkar inte roliga!!! Har de gjort någon allergiutredning på dig? Be om det annars.
Kul med trevliga besök.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

5 januari 2016 22:54


Hoppas du får sova, har du något att smörja utslagen med?

Stor kram på dig ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
BrittMarie

BrittMarie

6 januari 2016 18:21

Men oj, vilka otäcka utslag. Vet du om det är någon allergi och mot vad? Är det något i stugan? Otroligt kallt har ni också. Jag kommer ihåg de åren vi brukade åka till Värmland att det kunde vara riktiga köldhål där. Burr!
Hoppas snart du blir av med utslagen. Ha det bra annars och kram på dig

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Annika

Annika

7 januari 2016 19:39

Visst är det vackert med vinter. Men bara om man slipper vara ute då det är över 20 grader...Hoppas att du fick sova ordentligt. Ha nu en god fortsättning och vi hoppas på ett bra år.
Kramen på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

10 januari 2016 13:34

Småtassarna på vovvarna, och alla andra djur som tvingas vara ute i kylan mot sin vilja är värst tycker jag då det är kallt. Själv har jag ju varmt å gott inne iallafall.

Men inte är det kul med minusgrader runt 20-25 inte, och som det har varit här hos mig
Men då får man ju tänka på de som har dubbelt så kallt...runt 40- ....då har ju vi rena drömvädret.
Idag kom det lite snöflingor stora som lapphanskar. Så vackert och mysigt.

Ha det gott och Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

13 januari 2016 23:19

Det ser så mysigt ut med all snö. Vi har äntligen fått det lite kallare i alla fall. Då är en vedkamin guld värd

Kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards