~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2015

Lata sommardagar

Av ~ Ruth ~ - 7 augusti 2015 23:39

Dagarna går så förbenat snabbt, i morgon redan lördag. Tiden går snabbt när man har roligt sägs det, men hos mig om dagarna är det ju inte så mycket som roar, så det behöver tydligen inte bero på om det är roligt eller ej. 4:de dagen med tropikvärme, har sommaren kommit nu, det tycks så, trist bara att dem flesta har haft sin semester och jobbar igen.

 


Hade finbesök på gräsmattan här om dagen, en stor harpalt. En räv utanför altanen i förgår kväll, har aldrig sett en räv här förut. Trodde först att det var en hund, men det var en räv i sommarpäls, väldig korthårig och ljus i färgen.

 


Titta på denna stygging, tänk om den sticker med sin gadd då blir det som att få en spruta i stjärten, huvaligen vad det skulle kännas, den satt på altanfönstret.


Det är segt med bloggen nu om dagarna, typiskt på sommaren, eller börjar jag ledsna ? vill inte det.


Nu skall jag krypa ner under lakanen, trött av värmen, sover dåligt och svettas nattetid.



 

 
 
Bengt

Bengt

8 augusti 2015 23:23

Ja dagarna försvinner fortare än de har börjat. Fortare och fortare ju äldre man blir.
Du har ju en hel zoo hos dig! Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
gun

gun

9 augusti 2015 21:14

Även jag har fått harpaltar på tomten:). Inte är de rädda heller...
Ja dagarna går i en rasande fart vill jag lova redan söndagkväll och jobb igen i morgon.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

10 augusti 2015 18:05

Haren har inte sprungit sin väg under helgen. Önskar dig en ny härlig vecka. Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

11 augusti 2015 20:18

Snart sticker styggingen dig om du inte flyttar ner den med ett nytt inslag! Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

11 augusti 2015 20:59

Så häftigt med så många djur inpå knuten...ja inte den där myggan förstås. Hoppas att den sticker någon annanstans.
Ha det gott. Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

12 augusti 2015 22:04

Tittar in för att lämna en liten kommentar så du vet att jag finns kvar. Härligt med en egen lite safaripark inpå knutarna

Många kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards