~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Regniga tisdag och sticka sockar.

Av ~ Ruth ~ - 20 januari 2015 22:08

 

I går testade jag julklappen som jag önskade mig och fick av min man, spännande! Här kan du se vad man kan göra om du undrar på det: ”KLICKA HÄR”. Jag gjorde något enkelt på den första testen, egen pommes med bara 1 msk olja, så perfekta och goda med kött och sallad till.



Resan hem efter stugvistelsen gick bra, trist att komma hem till detta vädret, ingen snö och bara + grader, bort från det vita och fina omkring stugan. Men det är ju här vi hör hemma så det är bara att sucka och fortsätta som förut.




        


Stickade klart sock-par nummer 2 likadana (nästan) som Gullan fick, dessa skall till Norge, ett par till skall också dit. Har beställning på 3 par ytterligare, trist att sticka så många lika dana, men det får gå. Var och köpte mera garn i dag, tror att det andra paret som skall till Norge får bli i rött/vitt och blått så det blir lite variation. Nu skall jag lägga upp för det 3:dje paret innan sängdags.

Kramelikram ��
 

 
 
Maria

Maria

20 januari 2015 23:06

Vadå ni hör väl hemma i stugan också det var vad jag trodde. Vad fina sockorna blir önskar jag kunde göra sådana också. Vi har sluppit regnet här idag och nu snöar det, blir så mycket ljusare och rena tassar.
Ha en skön dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Lillis

Lillis

21 januari 2015 07:09

Hoppas att du får mycket glädje av din nya maskin.
Förstår att det känns trist att komma hem igen
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

21 januari 2015 11:00

Stor kram ❤️

http://egopyret.blogspot.com

 
gun

gun

21 januari 2015 13:46

Här har vi fått snö idag. Men det lär väll regna bort som det gjort förut!
Mörkare om dagarna är det med och det är trist för dagen känns så tråkig då.
Den maskinen kommer du nog ha glädje av.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

22 januari 2015 15:45

Så jättegoda pommes såg ut!
Verkar vara en kanonjulklapp ,-))
Så härligt tjusiga sockor du stickar, synd att ni inte har snö hemma, här snöar det så fint nu, men hoppas ni får snö ,-)
Ha det fint KRAM Primrose ,-9

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

22 januari 2015 17:41

Hej, wow det såg ut som en rymdfarare, en robot eller något liknande. Säkert jättebra och nyttigt med fettsnålt. Jag tycker det största problemet med alla köksmaskiner är att orka ta fram dem, använda, diska och ställa undan dem igen. Nu när jag är singel är det ingen mening, jag använder inte ens hushållsassistent utan vispar för hand och använder mandolinen till att hacka grönsaker. Fick en bakmaskin av dottern en gång, men även den förblev lite använd när vi var två i hushållet och bara en som åt bröd till frukost. Men nu ska du ju passa på att experimentera. Kan varmt rekommendera att göra friterade räkor, så himla gott!Smeten finns att köpa som pulver som man bara har i en vattenskvätt i.
Kram

http://paulaz.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

23 januari 2015 23:57

Vilken häftig sak du har fått, en sådan har jag aldrig sett innan. Du får uppdatera hur det går med matlagningen!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

24 januari 2015 05:16

Det var en fin julklapp. Spinner den bra? *ler*
Nä nå snö vill vi inte ha nu inte. Jag tänkte jag skulle ropa in våren snart. Gjöra vårskriket.

Sticka är du en fena på. Tänk om man vore så flitig som du.

Ha en jätteskön helg.
Kram fina vän.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards