~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

I går Alexander 21 år

Av ~ Ruth ~ - 22 april 2013 14:31


     


       


Var i Landvetter och firade barnbarnets 21 årsdag, en trevlig sammankomst med god mat, som vanligt så stoppade jag i mig för mycket god mat och fick lite ont i magen innan sovdags, men det var det värt. Alexander skall flytta till en egen lägenhet och alla presenter var avsett för hemmet, alltså inget krimselikrams.

 

Förövrigt så köpte maken en ny gräsklippare för oss utan uppsamlare för den jobbiga mossmattan, den är också självgående och kan användas med sidoutkast.  

Nu kan gräset komma, men det första klippet dröjer ännu ett tag, men man får rusta sig i tid. Duggregn på morgonen och nu soldis +15*.

Önskar ni alla har en fin dag.

 
 
primrose

primrose

22 april 2013 15:10

Kul med egen lägenhet!
Bra att få grejer till sitt hem ,-)
Fina foton, och maten ser så god ut ,-)
Själgående gräsklippare låter kanon!
Vi köpte en vi åker på .
Annars tar det evigheter, fast självgående låter ju toppen! ,-)))
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Corina

Corina

22 april 2013 19:00

Jag kommer ihåg första flytten till egen lägenhet, det var verkligen något speciellt ! Än är det inte aktuellt med gräsklippning men snön tinar i rasande fart här nu. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

22 april 2013 20:02

Vad fina barnbarn du har! Så duktig matlagare Alexander verkar vara. Jag blir nästan hungrig när jag ser bilderna. Då går det säkert bra i nya lägenheten.
Nu kommer gräsklippningen att gå som en dans, både för dig och Arne. En riktig Rolls Royce till gräsklippare!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
gun

gun

22 april 2013 20:13

Första lägenheten är alltid något visst med. Kul att han önskade sig saker till den. Vad fina dina barnbarn är.
Än ett tag lär det dröja innan vi kan kör med gräsklipparen... men sedan kan vi köra så det ryker:)!
Du får ha en trevlig kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

22 april 2013 20:27

Kommer ihåg när jag flyttade till min första lägenhet. Jag var 17 år, och dagarna innan jag flyttade in var jag till Tempo (idag Åhlens) och fyllde en hel kundvagn men saker som man behöver då man ska ha eget boende. Det var kul :) Bodde i denna första lgh, en liten etta i tre år.
Ha en fin kväll!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
lillisl

lillisl

23 april 2013 06:22

Grattis till Alexander i efterskott, så spännande och kul med den första lägenheten.
Oj så mycket god mat ni blev bjudna på
Ha det bäst vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

23 april 2013 07:51

Såg gott ut men osis att du fick ont i magen. Söta är ungdomarna. Bra med ny gräsklippare och en uppsamlare får man byta hela tiden. Bättre då med utkast osv. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 april 2013 08:10

Grattis till Alexander så här en dag efter.
Ohhh va mysigt att flytta till sin första egna lägenhet.
God mat kan jag se att ni fick, smarrigt värre.
Hoppas du fick sova fast du hade lite ont i magen.
Härligt med ny klippare till gräset!
Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

23 april 2013 11:11

vad fin har är ditt barnbarn, grattis till honom på 21-årsdagen, är det hans flickvän där på bilderna? bra presenter är ju sådant som man verkligen behöver
kramar och en fin dag till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

23 april 2013 18:23

Sv: ja nu ser jag att det stod att det är hans lillasyster, jag klickade på bilderna men såg inte texterna
jag har också sett en massa daggmaskar
kramar och en fin kväll till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

24 april 2013 00:19

Grattis till barnbarnet lite i efterskott, fina ungdomar allihop.
Det är något speciellt med första lägenheten, hoppas han kommer att trivas i den och vad passar bättre än att önska sig saker till den första lyan när det är födelsedag

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards